Taken Chapter 22:

Kategori: Taken

- Smile. sa jag till Niall som stod närmst mig där vi gick.

Han gjorde tummen upp och höll i tröjan.

Jag skrattade åt bilden och la sedan upp den.


Det fortsatte så. Killarna övade och jag tog kort.

Snart var det dags för konserten.


 

 

Louis' Perspektiv:

 

Jag öppnade ögonen och möttes av en sovande Lucy framför mig. Jag vände mig om för att titta på klockan som

stod på bordet bredvid sängen. 11.30 visade den. Det hade blivit sent efter konserten och både jag och Lucy

hade somnat direkt efter vi hade kommit hem till henne.

Jag reste mig försiktigt upp för att inte väcka henne och drog på mig ett par byxor och en tröja. Jag gick ut till

köket där Esme satt.

- Good morning. sa hon.

- Morning. sa jag och satte mig ner mittemot henne.

- Want some tea? frågade hon och log.

- Yes, please. svarade jag.

Hon reste sig upp och började göra i ordning teet.

- I guess you guys had fun yesterday 'cause you fell asleep really fast. sa Esme.

- Yeah, it was really fun. sa jag och gäspade.

- How tired can you be after been sleeping for 12 hours? skrattade Esme.

Jag skulle precis svara när ett par armar slingrade runt mig.

- Morning Lucy. sa Esme och log.

- Good morning. sa hon glatt.

- Why so happy? frågade Esme henne och ställde ner koppen med té framför mig.

- I don't know. sa Lucy och log ännu större.

- Okey.. sa Esme och slog sig ner på sin stol igen.

 

 

Lucy's Perspektiv:

 

 

Jag stängde dörren efter Louis. Han skulle in till studion med killarna så nu var det bara jag och Esme.

Jag gick in till vardagsrummet där jag mötte Esme. Hon hade bytt om till sina danskläder och hade sin

träningsväska över axeln.

- Rehearsal? gissade jag.

- Yea, sorry. sa hon och log snett.

- It's okey. I find something else to do.

- Okey. Bye. sa Esme och kramade om mig innan hon försvann ut från lägenheten.

Jag suckade och satte mig ner i soffan.

Vad skulle jag göra?

 

Jag hade bestämt mig för att gå ut en runda.

Jag gick ut i hallen och drog på mig mina ytterkläder och gick ut från lägenheten och låste.

 

Jag gick ut från Starbucks med min kaffe i handen. Vad skulle jag göra nu? Jag tittade mig omkring för att hitta

på något.

Plötsligt vibrerade min mobil i fickan. Jag tog upp den. Rose stod det på skärmen.

- Hello? svarade jag.

- Hi Lucy! sa Rose glatt.

- Hi Rose. sa jag och log. How are you?

- I'm great. But I miss you.

- I miss you too.

- What are you doing?

- I'm outside and trying to think of something to do.

- Do something random. sa Rose glatt.

- Like what?

- Ehm.. Dye your hair!

- Dye my.. That's actually a great idea. Thanks Rose.

- You're welcome. But I need to go now. Bye.

- Bye Rose.

Jag la på och la ner mobilen i fickan igen.

Färga mitt hur. Vilken färg? Brun. Jag ska bli brunett.

Jag började gå mot närmsta frisör.

 


Nu var det klart. Jag var brunett.

Jag betalade och lämnade frisören för att börja gå mot Louis lägenhet.

 

 

Jag knackade på dörren till Louis. Inget svar. Jag knackade igen. Inget svar.

Jag suckade och gick istället bort till Zayn's lägenhet.

Jag knackade och snart öppnade Zayn.

- Lucy? sa han förvånat och jag antog att han syftade på min nya färg i håret.

- Hi Zayn. sa jag och log.

Jag gick förbi honom in i hans lägenhet.

- You've dyed your hair. sa han.

- Really? I didn't know that! sa jag och spelade förvånade

- Ha-ha. sa Zayn. You look really good in it.

- Thanks. sa jag och log. Where is the others?

- Louis, Harry and Liam is still at the studio but Niall is in the livingroom.

- Hi Niall! ropade jag och gick in i vardagsrummet.

- Hi Luc.. började han. Wow, nice hair.

- Thanks. sa jag och log.

- It fits you. sa Niall.

- Well that's good. sa jag. So what are you two doing?

- Not much. We just go here. sa Zayn.

- Then.. What do you wanna do?

- Play fifa. sa Niall och log.

- Sure. Sa jag.

Niall startade spelet och Zayn och jag slog oss ner i soffan.


Kapitel 22!

Här  har ni det. Förlåt för den långa väntan!

Men vad tycker ni? :)

Minst 3 kommenter till nästa! :)

/Moa och Malinn xxx

Kommentarer

  • Isabell säger:

    jättebra =)

    Svar: Tack :)/Moa och Malinn xx
    None None

    2012-10-14 | 22:11:51

Kommentera inlägget här: