Taken Chapter 21:

Kategori: Taken

- Hi. sa han.

- What are you doing? frågade jag och slog mig ner i sängen.

- Just checking twitter. sa han och log.

Han stängde av datorn och reste sig upp. Han gick bort till mig och slog sig ner bredvid mig.

- Hi. sa jag och kysste hans kind.


- Harreh, give me a sandwish. sa jag och lutade huvudet bakåt på soffans ryggstöd för att se på Harry som stod bakom.

- Make it your self. sa han.

- Noo. sa jag.

- Lazy.. sa Harrry och slängde sig sedan ner i soffan bredvid mig.

- Lazy? Me? Lazy? sa jag med en förolempad ton i rösten.

- Yes, you. sa Harry och tog ett bett på sin macka som han hade i handen.

- I'm not lazy! Right Louis? sa jag och tittade på Louis som satt med på min andra sida i soffan.

- Ehm.. no? sa han och jag slog till honom på armen.

Jag reste mig upp och gick ut i köket för att göra min macka.

- Lucy, what are you doing tonight? frågade Louis.

Vi satt kvar i soffan fast nu hade Harry gått iväg så det var bara jag och Louis.

- I don't know. Nothing, I guess. Why? svarade jag.

- Maybe you wanna come to our the iTunes Festival and see us preform? sa Louis och log.

- Yeah sure. sa jag glatt.

- Great.

- When does it start?

- The consert starts at 9 pm but we need to be there at 7 pm. Do you want to with us or do you wanna come at 8 pm?

- I can come at 8 pm. sa jag och log.

 

ca. 19.00

 

- Esme! Help me find something to wear! ropade jag från mitt rum.

Jag stod och rotade i garderoben för att hitta något som jag kunde ha på mig ikväll.

- Seriously, just take something. sa Esme och ställde sig bredvid mig.

- Yes, but I don't know what I just should take. sa jag.

- Okey. Let's do like this.. I find you something to wear and you go and fix your make up and stuff. sa hon.

- Okey. sa jag och gick bort till badrummet.

 

Jag gick ut ur badrummet och letade med blicken efter kläderna Esme valt.
De låg på sängen.
Hon hade tagit fram en vit klänning och en ljus jeansväst.

Jag tog på mig klänningen och satte jeansvästen över.

Jag tittade mig i spegeln.

Perfekt.


- Esme, I leave now! ropade jag och tog på min andra sko.

- Okey. Have fun! ropade hon.

Jag gick ut från lägenheten.

Utanför stod en bil och väntade på mig.

- Hi Lucy. sa Paul.

- Hi. sa jag och slog mig ner. Thanks for picking me up.

- Anytime. sa han med ett leende.


Folk hade redan börjat komma för att titta på killarna.

Paul hade visat mig vägen till de rummet där killarna var.

Jag öppnade dörren.

Killarna satt i sofforna som stod i rummet.

Louis fick fyn på mig och reste sig upp. Han gick fram till mig och kysste mig.

- Hello beautiful. sa han och log.

- Hi. sa jag.

Han släppt taget om mig och jag hälsade på killarna somhälsade glatt tillbaka.

- So are you nervouse for the gig? frågade jag dem.

- A little. sa Zayn.

- You'll do great. sa jag och log.

Det knackade på dörren och in kom Paul.

- Boys, time for the last rehearsal. sa han och killarna reste på sig.

Jag gjorde det samma och följde efter killarna men Paul stoppade mig.

- Lucy, can you help me with a thing? frågade han.

- Sure. sa jag och log.

- Can you take some pics and upload them to their instagram?

- Absolutly. sa jag glatt.

- Great! sa Paul.

Han loggade in på killarnas instagram på min mobil.

Jag skyndade mig sedan ifatt killarna.

- Smile. sa jag till Niall som stod närmst mig där vi gick.

Han gjorde tummen upp och höll i tröjan.

Jag skrattade åt bilden och la sedan upp den.


Det fortsatte så. Killarna övade och jag tog kort.

Snart var det dags för konserten.


Kapitel 21!

Vad tycks? :)

4 kommentarer till nästa! :)

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Braaaa :)

    Svar: Tack!:)/Mia och Malin xxx
    None None

    2012-09-26 | 22:09:02
  • Isabell säger:

    jättebra :)

    Svar: Tack :)/Moa och Malin xx
    None None

    2012-09-27 | 18:21:12

Kommentera inlägget här: