Taken Chapter 20:

Kategori: Taken

- But now.. Let's watch the movie. sa jag.

- Sounds good. sa Esme och slog sig ner bredvid Harry. What movie?

- Madagascar 3. svarde Liam.

- Nice. skrattade Esme.

Louis tryckte på play och filmen började rulla.


 

- Zaayyynn? ropade jag när jag gick in i hans lägenhet.

- Yeess? svarade han.

- Where are you? frågade jag och gick in i vardagsrummet.

Där var han inte.

- In my room! ropade han.

Jag gick bort till hans rum där dörren stod öppen.

Zayn låg i sängen och höll på med sin mobil.

Jag gick bort och satte mig i skräddarställning på sängen.

- Hi. sa jag och log.

- Hello. sa han glatt.

- What are you doing? frågade jag.

- Nothing. sa han och log.

- Nothing? sa jag och höjde ena ögonbrynet.

- Yes, nothing. sa han men med samma stora leende kvar på läpparna.

- Why so happy? frågade jag.

- I don't know. I'm just happy. sa han.

- Really?

- Yes.

- So it has nothing to do with a girl?

- No..

- You're a bad liar, Zayn. skrattade jag.

- Okey, yes. Yes, it's about that girl. sa han.

- Please Zayn! Tell me her name? bad jag.

- No, not yet. sa han. Now let's go and grab some lunch.

Han reste på sig och det gjorde jag med.

 

- So how is it between you and Lou? frågade Zayn.

Vi satt inne på ett lite mysigt ställe och åt.

- It's good. Really good. sa jag och log.

- I can see that. You're smiling when you talk about him. sa Zayn och log han med.

- Just like you do with your mystery girl. sa jag.

Zayn log och himlade med ögonen.

 

- Lets go home to Louis. sa jag när vi ätit upp.

- Sorry, but I can't. sa han och log.

- Let me guess. You got a date with your girl. sa jag och log.

- No..

- You're still a bad liar. sa jag.

Han bara skakade på huvudet.

- But I see you tomorrow? sa Zayn och reste sig upp.

- Maybe. Louis talked about something. But maybe. sa jag och kramade om honom.

- Well I see you around. sa han. Bye.

- Bye. sa jag och vinkade lätt.

 

Harry öppnade dörren och log mot mig.

- Hello Lucy. sa han.

- Hello Harry. sa jag och kramade om honom lätt.

Jag gick in och tog av mig skorna.

- He's in his room. sa Harry och gick mot soffan.

- Thanks. sa jag och började gå mot dörren till Louis rum.

 

Den vita dörren var stängd så jag knackade innan jag öppnade den.

Louis satt vid sitt skrivbord med datorn framför sig.

Han vände på huvudet och log när han såg att det var jag.

- Hi. sa jag och gick in.

- Hi. sa han.

- What are you doing? frågade jag och slog mig ner i sängen.

- Just checking twitter. sa han och log.

Han stängde av datorn och reste sig upp. Han gick bort till mig och slog sig ner bredvid mig.

- Hi. sa jag och kysste hans kind.


Kapitel 20!

Kanske inte den längsta delen men men.. :)

Vad tycker ni? Vem är det som Zayn träffar?

Kan vi prova 4 till nästa?

Det klarar ni! :)

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Bea säger:

    Jag vill ha nästa nu! :D xx

    Svar: Haha det lommer :P x/Moa och Malin xxxx
    None None

    2012-09-20 | 06:21:49
    Bloggadress: http://onlyalovestory.devote.se/
  • Isabell säger:

    jättebra :)

    Svar: :)/Moa och Malin xx
    None None

    2012-09-20 | 18:38:35
  • Klara säger:

    Brabra!! :D

    Svar: Tack! :D/Moa och malin xxx
    None None

    2012-09-24 | 19:25:25
  • Johanna säger:

    Jättebra :)

    Svar: Tack! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-09-25 | 16:07:33
  • Maja! säger:

    EN TILL!! EN TILL!

    Svar: Det kommer! :) /Moa och Malin xxx
    None None

    2012-09-25 | 19:24:20
    Bloggadress: http://ismylifee.devote.se/

Kommentera inlägget här: