Taken Chapter 19:

Kategori: Taken

- Oh.. that's awesome Zayn. I thought that something bad had happend. sa jag.

- No, not yet. sa Zayn och log lite.

- Zayn nothing bad will happend. I promise.

- I believe you. sa han och log.

Jag log tillbaka och kramade om honom.


 

Killarna hade gått hem till sina ställen och nu satt jag, Louis och Harry i köket.

- So what did you two do last night? frågade Harry. More than what I saw.

Rodnade kom fram och jag tittade ner.

- Not much. Just chilled. svarade Louis.

- Really? sa Harry och höjd på ögonbrynen.

- Yup. sa jag.

Harry skrattade och log sedan.

- What did you and Niall do then? frågade jag.

- Watched a few movies. sa Harry. You know what? I need to go now.

- Where are you going? frågade Louis.

- Out. Gonna go for some shopping with Liam and Niall.

- Okey. Bye.

- Bye. sa Harry och gick ut i hallen.

Dörren smälldes igen och sedan blev det tyst i lägenheten.

- What did you and Zayn talk about earlier? frågade Louis.

- Oh, ehm, Zayn called me a few times yesterday so I asked what he wanted. sa jag.

Jag visste inte om Zayn hade sagt något till killarna och han sa ju att han ville hålla det hemligt tills han visste om

det skulle bli något.

- And for that you had to leave the livingroom? frågade Louis.

- No, we didn't have to but it just came out of my mouth. sa jag.

Louis skrattade lite och log.

- What do you wanna do now? frågade Louis sen.

- Maybe we can go outside and do something? sa jag och log.

- Sure. What do you wanna do?

- Can't we go and see Big Ben? frågade jag. I always wanted to go there!

- Sure. But I think we need to change to something like is a bit warmer. It's a bit cold outside. It's fall now you

know. sa Louis och log.

 

Louis hade rätt. Det var kallt ute. Det blåste ganska mycket och man frös lite.

Jag huttrade till lite när vi klev ut ur bilen vi åkt i.

- Are you freezing? frågade Louis.

- A little. svarde jag. But let's go now.

Jag tog Louis hand och vi började gå mot Big Ben.

 

- Wow. sa jag.

Vi stod bredvid den stora klockan.

- What? frågade Louis.

- It's soo tall! sa jag och Louis skrattade.

- Did you think it was smaller? sa Louis.

- No. But still.. It's really tall. I mean I thought you were tall but compared to this you are really short. sa jag.

- If I'm short then what are you? sa Louis.

- Oh shut up. sa jag och slog honom lätt på armen.

Louis skrattade och la armen om mig.

- You're to cute, Lucy. sa han och kysste min hjässa.

 

- Now you've seen Big Ben, what do we do now? frågade Louis.

- Maybe we can go to my place? föreslog jag och log.

- Sure.

 

Jag öppnade dörren till lägenheten.

- Esme? ropade jag.

Steg hördes från köket occh snart dör den rödhåriga flickan upp i hallen.

- Esme! sa jag glatt och kastade mig om henne.

- Hi Lucy. skrattade hon.

- I've missed you. sa jag och släppte taget om henne.

- I've missed you too but you haven't been gone for that long. sa Esme och log.

- I know but it feels like we haven't done anything for ages! sa jag.

- I know. I promise we'll do something soon. sa hon.

- Good. sa jag och log.

- Oh and hi Louis. sa Esme och vinkade lite till Louis som stod bakom mig.

- Hi. sa han och log.

Esme vände sig om och gick tillbaka till köket.

Louis och jag tog av oss skorna och följde efter henne. I köket stod det framme massa ingredienser och det

luktade ny bakat. På bänken stod en talrik med cupckaes redo att dekorera.

- Baking cupcakes? sa jag.

- Yes. I was bored. sa Esme och log.

- Need help? frågade jag.

- No. You've to leave the room. sa hon.

- Why? frågade Louis.

- Because it's gonna be a suprise what I'll do with them. sa hon. So go. Now.

- Okey. sa jag och tog Louis hand.

Vi gick bort till mitt rum och jag la mig i sängen. Louis slängde sig bredvid mig.

- Tired? frågade jag.

- No. sa Louis och gäspade.

- Oh really? skrattade jag.

Han skrattade han med.

Jag la huvudet på hans bröst och suckade.

- What? frågade Louis.

- What? sa jag.

- You.. sa han coh härmde min suck. Something wrong?

- No. sa jag.

- Are you sure? frågade han och jag nickade.

- Okey but you know you can tell me anything. sa han.

- I know. sa jag och log.

*Pip*

Jag tog upp mobilen som pep och öppnade sms:et jag fått.

"Tell the other boys in 1D to come here. We can have a movie night all of us? xx Esme"

- Louis text the boys and tell them to come over. We gonna have a movienigt. sa jag och log.

- Good idea. sa han och log.

- Esme's idea. sa jag och började skriva in ett svar.

"Good idea! Do we need anything? Candy? Movies? xx Lucy"

"No we have evrything. Just tell them to come over. xx Esme"

- You've text them? frågade jag Louis.

- Yep. They are on their way. sa han och log.

- Great. sa jag och kysste honom.

 

Killarna hade kommit och vi satt samlade i vardagsrummet.

Alla förutom Esme.

Hon var kvar i köket.

- I'm coming soon. sa jag och reste mig upp.

Jag gick bort till köket.

- Need help? frågade jag Esme.

- A little. sa hon och log. Can you take out the candy?

- Sure. sa jag och log.

Jag tog skålarna och gick ut till killarna igen. Jag sällde ner dom på bordet och satte mig sedan bredvid Louis

igen.

Strax efter kom Esme ut från köket.

- Hi guys. I'm Esme. sa hon och log.

- Hi. sa killarna.

- I got a suprise for you. sa hon och log.

- You have? sa Harry.

- Yes. Just wait a sec. sa hon och gick ut till köket igen.

Snart kom hon tillbaka med ett fat i handen.

Hon ställde ner fatet på bordet framför oss. På fatet stod cupcakesen hon gjort. Hon hade dekorerat dom nu. På

cupcakesen fanns killarnas ansikten och en med 1D logan.

- Wow. sa Louis.

- This is amazing. sa Zayn och log.

- Wow, Esme. This is so cool. How did you learn how to this? frågade Louis.

- Lucy learned me. svarde Esme.

Killarnas blickar vändes mot mig.

- Really? sa Harry och jag nickade.

- That's really cool. sa Niall.

Jag log mot dom.

- But now.. Let's watch the movie. sa jag.

- Sounds good. sa Esme och slog sig ner bredvid Harry. What movie?

- Madagascar 3. svarde Liam.

- Nice. skrattade Esme.

Louis tryckte på play och filmen började rulla.


Kapitel 19!

Lite längre än det förra :)

Vad tycker ni? :)

Minst 3 kommentarer till nästa! :)

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Bea säger:

    aaaww, bra kapitel traktor!! :D

    Svar: Haha tackar Beeaa! :D tracktor..haha ;)/Moa och malin xx
    None None

    2012-09-16 | 18:20:05
    Bloggadress: http://onlyalovestory.devote.se/
  • Isabell säger:

    jättebra =)

    Svar: tack! /Moa och Malin xxx
    None None

    2012-09-17 | 16:18:17
  • Klara säger:

    Super :D

    Svar: tack :)/moa och malin xxx
    None None

    2012-09-17 | 18:55:15

Kommentera inlägget här: