Taken Chapter 18:

Kategori: Taken

- Yes. sa jag och log stort.

Louis leende blev också större.

Jag lutade mig mot honom och kysste honom.

- I love you. sa jag.

- I love you too.


 

3 misade samtal. Fy att jag kan ha missat så många samtal. Visst jag har ju vart hos Lou hela dagen och hela natten men ändån. Jag har ju haft mobilen nära.

Zayn hade ringt mig 3 gånger. Det kanske var någonting viktigt han ville? Jag kanske måste ringa honom?

Jag trippade ut ur Louis sovrum där han låg och snarkade i sängen. Jag gick ut till köket och satte mig på en svart stol.

4 signaler gick innan Zayn svarade.

- Zayn. 

- Hi Zayn, are you okey? frågade jag oroligt.

- Lucy why did you call me this time? frågade han förvirrat.

Jag seglade på klockan som hängde på väggen. 6.34.

- Oh, sorry Zayn. 

- What do you want? frågade han buttert.

- Ehm you called me a few times yesterday. I just wanted to check if you wanted something special? sa jag.

- Oh.. ehm.. no, I didn't want anything special.. I just wanted to know what you were doing. sa Zayn.

Något lät fel med hans röst. Som att han ljög.

- Zayn, what is it? frågade jag.

- What?

- There's something you don't tell me.

- Ehm, no. Why should I lie?

- Yeah, why?

En suck hördes från andra sidan luren.

- Zayn..

- There is nothing Lucy. I promise.

- Zayn.

- Lucy, please. We talk later, okey?

- Fine.

- Bye. sa han.

Jag la på utan att säga hej då.

Jag suckade och la telefonen på en bänk.

Vad var det Zayn döljde?

 

4 timmar senare

 

Louis låg i soffan med sitt huvud i mitt knä. Tv:n stod på men ljudet var inte så högt.

- What are we going to do? frågade jag Louis.

- I don't know. Maybe the boys can come over? sa Louis.

- Yeah sure. sa jag. Give me your phone.

Han sträckte sig efter sin telefon som låg på soffbordet framför oss.

- Thank you. sa jag och tog emot mobilen.

Jag gick in på kontaktlistan och tryckte upp Harry Styles.

Jag tryckte upp deras sms konversation och började skriva in ett sms.

" Ey Styles! Get over here! And take with the boys! xx Lucy"

Efter en stund kom svaret.

"On our way! xx"

- They are on their way. sa jag och log.

 

Vi satt nu smamlade i vardagsrummet.

Killarna satt och snackade om något som jag inte brydde mig om. Jag satt mest och tänkte på vad Zayn döljde för

mig.

- Zayn, can I talk to you? sa jag.

Killarnas blickar vändes mot mig.

- Ehm sure. sa Zayn och reste sig upp.

Jag gjorde det samma och Zayn började gå mot köket med mig efter.

Zayn slog sig ner på en stol och jag ställde mig lutad mot en bänk.

- Zayn, what are you hiding? frågade jag. And don't say nothing 'cause I know it's something.

- Okey, there is a thing.

- Zayn, you know you can tell me anything.

- Yes, I know.

- So tell me?

- I was going to tell you that I've started to go out with a girl that I think I really like but then I thought that I sould

wait until I know if it will be something. sa han.

- Oh.. that's awesome Zayn. I thought that something bad had happend. sa jag.

- No, not yet. sa Zayn och log lite.

- Zayn nothing bad will happend. I promise.

- I believe you. sa han och log.

Jag log tillbaka och kramade om honom.


Kapitel 18!

Kort, jo vi vet.

Men det är väll alltid något? :)

Förlåt för att det tog så lång tid!

Nästa kapitel får inte dröja så länger! :)

Men vad tycker ni? :)

3 kommentarer till nästa!

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Bea säger:

    Älskar den som vanligt! :) xx

    Svar: Tack Bea :) x/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-09-15 | 23:04:36
    Bloggadress: http://onlyalovestory.devote.se/
  • Isabell säger:

    jättebra :D

    Svar: Tack! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-09-16 | 12:51:28
  • Klara säger:

    Brabrabra :D

    Svar: Tacktacktack! :D/Moa och malin xxx
    None None

    2012-09-16 | 15:45:38

Kommentera inlägget här: