Taken Chapter 17:

Kategori: Taken

Jag skrattade lätt och började skriva in ett svar.

"Luckly I have no plans. Your place? Lucy xx"

Jag tryckte på skicka.

"My place at 11? Louis xx"

"Sure, see ya tomorrow. Lucy xxx"


 


Lucy's Perspektiv:

 

Klockan var nu 9.00.

Jag öppnade dörren till Louis' lägenhet.

Egentligen skulle jag komma om två timmar men jag tänkte överraska honom.

Jag tog av mig skorna och ställde ner väska jag haft med mig på golvet.

Det var tyst i huset.

Jag gick bort till Louis' rum och öppnade dörren sakta.

Louis låg på magen i sängen och snarckade lätt.

Precis som han hade gjord den första dagen vi hade sovit över i Doncaster.

Jag log och gick in i rummet.

Jag gick bort till sängen och la mig bredvid honom.

- Louis. sa jag och tittade på honom.

Han mumlade lite och vred bort huvudet.

- Louis. sa jag igen.

Denna gången öppnade han sakta ögonen och tittade på mig.

- Let me sleep, Lucy. mumlade han och slöt sedan ögonen igen.

Han slog sedan upp ögonen igen och tittade på mig.

- Lucy! sa han och drog in mig i sin famn.

- Good morning. sa jag.

- What time is it? frågade han och gäspade.

- 9 or something. sa jag.

- 9? Weren't you coming at 11? frågade han.

- I was but I couldn't wait to see you so i got here early. sa jag och log.

Han log och kysste mig.

 

1 timme senare

 

Louis hade precis ätit frukost.

Nu satt vi i soffan.

- Where is Harry? frågade jag Louis och lutade huvudet mot hans axel.

- At Niall's place.I throwed him out yesterday. svarade han.

- Why?

- 'Cause I wanted it to be just you and me today.

Jag skrattade.

- You throwed him out from his own place jut because I was coming? sa jag och log.

- Yep.

Jag skakade på huvudet och log.

- So what are we doing today? frågade jag och började leka med hans fingrar.

- Just chillin' here. All day. sa han.

- Sounds good to me.

Han kysste mig.

 

2 timmar senare

 

- Louis, can't we do something else? frågade jag och satte mig upp.

Louis och jag hade precis tittat på en film.

- Sure, what do you wanna do? sa han och log.

- Maybe we can.. började jag men kom inte på något.

- I know what we can do. sa Louis sen med ett busigt flin på läpparna.

- And that is..?

- This. sa han och drog in mig i sin famn igen.

Han satte sina läppar mot mina och kysste mig passionerat.

Jag besvarade kyssen och det blev mer intesivt.

Jag drog av Louis tröja och han började kyssa mig ner för halsen.

- Ehm.. hörde vi en röst siga bakom oss.

Vi tittade upp och såg att Harry stod där.

Jag gick bort från Louis och kände mina kinder bli varma.

Jag sträckte mig efter Louis tröja som låg på golvet och gav den till honom.

- Harry, what are you doing here? frågade Louis och drog tröjan över huvudet.

- I was going to get my phone. I forgot it here last night. Sorry that I interrupt. sa Harry.

- It okey. sa Louis.

- Ehm.. I'm just gonna.. sa Harry och försvann bort till sitt rum.

Jag tittade på Louis som satt och log.

- You think that was funny? frågade jag honom.

- Lucy, it was just Harry. sa han och flinade.

- It was still awkward!

Louis skrattade och lutade sig mot mig för att ge mig en kyss.

- Ehm.. I'lll go now. sa Harry och började gå mot hallen.

Han stannade upp och vände sig mot oss igen.

- Are you two together? frågade Harry och tittade på mig och Louis.

Jag tittade på Louis som tittade på mig.

- Yes. sa han och log.

Ett leende spred sig på mina läppar.

Harry nickade och log han med innan han gick ut.

- Right? sa Louis.

- What?

- You're my girlfriend, right?

- Yes. sa jag och log stort.

Louis leende blev också större.

Jag lutade mig mot honom och kysste honom.

- I love you. sa jag.

- I love you too.


Kapitel 17!

Vad tycks? :)

Louis och Lucy! 

3 kommentarer till nästa! :)

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Bea säger:

    Super!!! xx

    Svar: Tack Bea!/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-09-05 | 06:22:08
    Bloggadress: http://novellerna1d.devote.se
  • Klara säger:

    Hahahah gulligt :D

    Svar: Visst är det? :D /Moa och Malin xx
    None None

    2012-09-05 | 22:31:16
  • Isabell säger:

    jättebra :)

    Svar: Tack så mycket :) /Moa och Malin xx
    None None

    2012-09-06 | 06:27:27

Kommentera inlägget här: