Taken Chapter 25:

Kategori: Taken

- Hi. hälsade han och log.

- Ehm, hi. sa jag. Lucy isn't home.

- I came to meet you actually. sa han.

- Ehm, okey.. Come in then.

Jag gick åt sidan och han gick in.

Vad ville Louis mig?


Lucy's Perspektiv:


Dagen efter:

 

Jag och Louis låg i hans säng och tittade på någon dålig serie som gick på tvn. Klockan var 15.00. Jag hade

kommit till Louis place för ungefär en timme sen och sedan des hade vi bara legat i hans säng och glott på tv.

- So do you have plans for tonight? frågade jag Louis.

- Ehm, yes. I actually have. What did you think of? sa han.

- Oh.. Ehm I just thought we could have a "sleepover". But we can take it some other time. sa jag och log snett.

- You know I would have love to. sa han och kysste min panna.

- I know.. It's just we havn't been alone for a while..sa jag.

- I know. sa han.

 

1,5 timme senare

 

- See you tomorrow? frågade jag Louis när jag knytit mia skor.

- Yeah sure. sa han och gick fram för att ge mig en kyss. 

- Okey, bye. sa jag och gick ut genom dörren.

Jag skulle möta Zayn vid parken om 10 minuter.

Zayn satt på en bänk med en cigarett i munnen. Jag gick fram bort till honnom.

- Hi Zayn. sa jag.

- Lucy. sa han och slängde cigaretten på marken och klev på den. Hi. How are you?

Han gav mig en kram.

- I'm okey, you? svarade jag och log snett.

- Has something happend? frågade Zayn oroligt.

- No. sa jag och log. Let's go now.

 

Vi satt vid ett lite café och satt och pratade.

- So how's it going with you and Perrie? frågade jag honom.

- Good, actually. sa han med ett leende.

- That's good. You are really cute together. sa jag.

- How's it going with you and Lou? frågade Zayn sedan.

- Good. sa jag och log.

- Okey, seriously now Lucy, is it something?

Jag tittade i Zayn's ögon och sååg att han inte skulle släppa det här.

- Okey, this is how it is, I just miss Louis. suckade jag.

- Miss him?

- Yeah. I mean like, I havn't been alone with him for a long time now and I miss that. sa jag.

- Oh I understand that.. sa Zayn. But now, lets go for some shopping before everything is closed.

 

- Esme, I'm home! ropade jag när jag kom innanför dörren.

Inget svar.

Jag gick in och kollade i alla rummen i huset men hon var inte där. Jag gick in i köket. En lapp satt fast på

kylskåpsdörren.

"I'm out. Will be home late. Love u"

Jahapp, vad ska jag göra nu då? tänkte jag.

Jag gick bort till mitt eget rum och tog min dator för att sedan sätt mig i sängen med datorn framför mig. Jag

tryckte på start-knappen. Datorn sattes på och jag loggade in på twitter. Följarna ökade för varje dag och det

gjorde också tweetsen. Jag kollade snabbt igenom vad folk hade skrivit till mig innan jag skrev en tweet till Jay.

"Hope everything is okey with everyone back home. Hope I'll see you guys soon! Miss you all. xxxx"

Jag tryckte på 'Tweet' och loggade sedan ut från twitter. Jag fällde ner locket på datorn och satte ner den på

golvet. Jag rullade runt så jag låg på rygg i sängen. Vad ska jag göra nu då?

 

Zayn's Perspektiv:

 

Jag knackade på dörren till Louis' och Harry's lägenhet. Någon sekund senare öppnades dörren av Harry.

- Hi. sa han och log.

- Hi, is Lou here? frågade jag honom.

- No, he went out, why?

Jag gick in och tog av mmig skorna.

- Lucy just said that she misses him so I thought that I could fix them up tomorrow night. sa jag och Harry log.

- Good idea. sa han.

- Did he say when he was coming home? frågade jag.

- No, he just said that it would be late. svarade Harry.

Var va Louis?


Kapitel 25!

Var är Louis?

2,5 kommentarer till nästa? ;)

/Moa och Malinn xxxxx

Kommentarer

  • Isabell säger:

    jättebra :D

    Svar: Tack! :)/Moa och Malinn xxx
    None None

    2012-10-31 | 21:16:17
  • Anonym säger:

    Ger tummen upp här!

    Svar: Tank you! :)/Moa och Malinn xxx
    None None

    2012-10-31 | 21:21:47
  • fia säger:

    så himla bra :)

    Svar: Tack! :)/MOa och Malinnn xxx
    None None

    2012-11-01 | 06:44:15

Kommentera inlägget här: