Taken Chapter 23:

Kategori: Taken

- Well that's good. sa jag. So what are you two doing?

- Not much. We just go here. sa Zayn.

- Then.. What do you wanna do?

- Play fifa. sa Niall och log.

- Sure. Sa jag.

Niall startade spelet och Zayn och jag slog oss ner i soffan.


2 timmar hade gått och jag var fortfarande hemma hos Zayn med han och Niall. Vi hade spelat fifa och nu var vi i

köket. Vi hade precis ätit middag och nu var disken in plockad i maskinen.

Dörren öppnades i hallen och Liam, Harry och Louis röster fylldes i lägenheten.

Liam och Harry kom in till köket.

- Hey g.. sa Harry men avbröt sig.

Han stod och tittade på mig.

- Lucy? You got brown hair! sa Harry.

- I know. sa jag.

- It looks really good on you. sa Liam och satte sig sedan bredvid Niall.

- Thanks. sa jag och log.

Louis kom in i köket han med.

- Love your hair, Lucy! sa han och gick fram till mig.

- Thanks. sa jag och log. Wait.. why does it sounds like you already knew about my hair?

- Maybe 'cause I got a text from someone. sa Louis.

- Who texted you? frågade jag förvånat.

- I'm not gonna tell you. sa Louis och kysste min kind.

- But..

- I'm not gonna tell you.

Louis satte sig ner bredvid Zayn.

- So what's the plans for the rest of the day? frågade Liam de andra.

- I dunno. Any ideas? sa Niall.

- Maybe we can have like a movie night? sa jag.

- Yea sure. sa Harry och log mot mig.

- Zayn.. Can't you bring that mystery girl with you? fårgade jag och log. I wanna meet her!

- Sure. I can see if she want to come. svarade Zayn.

- Yay! Where? frågade jag killarna.

- At Louis place? föreslog Liam.

- Sure. sa Louis.

- Then you and I.. sa jag och tog tag i Louis händer för att dra upp honom från stolen han satt i. Can go and get

your place ready.

- Okey. sa han.

Vi gick ut till hallen och drog på oss skorna.

- See ya later! ropade jag innan vi smällde igen dörren till Zayn's lägenhet.


Louis och jag hade plockat fram alla möjliga sorters godis och olika slags drycker som nu stod framme i

vardagsrummet. Killarna och Zayn's mystiska tjej skulle vara här när som.

- Everything done? frågade jag Louis.

- Yup. sa han och log.

Han gick fram till mig och kramade om mig.

- Your hair look amazing. sa han och kysste mig.

- Thanks.

Han placerade ännu en kyss på mina läppar.

 

Det knackade på dörren och jag gick bort för att öppna. Utanför stod Liam, Niall och Harry.

- Hi guys. sa jag och steg åt sidan för att släppa in dom.

- Hi. hälsade de och försvann sedan in i vardagsrummet.

Jag gick efter dem.

- Where's Zayn? frågade Louis.

- He said he was going to pick up his "date". sa Harry och flinade.

- I guess they will be here any min. sa Louis och slog sig ner i soffan med de andra killarna.

 

En stund senare knackade det på dörren igen. Jag reste mig snabbt upp och gick bort för att öppna.

Utanför stod Zayn tillsammans med en tjej jag kände igen.

- Hi. hälsade jag. I'm Lucy.

- Hi. I'm Perrie. hälsade tjejen och log. Nice to meet you.


Kapitel 23!

Hoppas ni gillar det :)

2 kommentarer till nästa! :)

/Moa och Malinn xxx

Kommentarer

  • Isabell säger:

    jättebra =)

    Svar: Tack/Moa och Malinn xx
    None None

    2012-10-21 | 20:35:18
  • Bea säger:

    Skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiv meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer! Vi syns i mon!!! Puuuuuuss! <33333

    Svar: Dafuq Bea! xdPuss puss <333
    /Moa och Malinn xxx
    None None

    2012-10-22 | 19:00:21
    Bloggadress: http://novellerna1d.devote.se
  • Anonym säger:

    när kommer nästa??

    Svar: Snart, kommer troligen ikväll :)/Moa och Malinn xxx
    None None

    2012-10-24 | 21:45:21

Kommentera inlägget här: