Taken Chapter 29:

Kategori: Taken

Vi gick ut till vardagsrummet och drog ut två stolar från

köket. Vi ställde stolarna vi fönstret och satte ss ner.

Regnet öste ner. Solen sken ändå lite men det var inte

mycket.

- Let's start. sa jag och Perrie log mot mig.


 

Dörren ute i hallen öppnades och vi hörde Zayn komma in.

- I'm back! ropade han.

Perrie hoppade ner från stolen och gick för att möta honom. Hon gick fram till honom och kramade om honom.

- Hi. sa Zayn och kysste henne.

Jag log. Man såg på Zayn att han verkligen gillade Perrie och hon verkade gilla honom också. De var pefecta

tillsammans. Perrie gjorde Zayn lycklig, och de gjorde mig glad.

 

- So what have you two done all day? frågade Zayn.

Vi hade satt oss ner i soffan med varsin macka.

- Nah, not much. Talking, painting.. sa jag och log.

- Fun?

- Yeah. sa Perrie och log. Lucy is a great painter.

- Thanks. sa jag och vände mig sedan mot Zayn. Did you have a fun day?

- Yeah, recorded. But it was fun. sa han.

- So, what's the plans for the rest of the day? frågade jag.

- I don't know. I think Niall said something about coming over later. sa Zayn.

Jag nickade.

- Well, I need to go home now. sa Perrie och reste sig upp.

Zayn och jag reste oss också upp och alla tre gick ut i hallen.

- Thanks for today. sa jag till Perrie och log.

- Yeah, it was fun. sa hon och kramade om mig.

Zayn och Perrie kramades de med och sedan sa vi hej då till henne.

Zayn och jag gick tillbaka till soffan och slog oss ner igen.


- Louis asked about you today. sa Zayn efter ett tag.

Jag vände på huvudet som hade varit riktad mot tvn som stod på.

- Oh.. sa jag bara.

- He's a wreck, Lucy. Just like you. Nad I guess Esme is too.

Jag svarade inte. Vad skulle jag säga? Att jag tyckte synd om dem? Att det kanske inte va så farligt? Min bästa

vän och min pojkvän hade bara gått bakom ryggen på mig.

- The only thing he was talking about was that he wanted to speak to you. Explain.

- Zayn.. please.. stop talking about it. bad jag.

Jag hade vänt bort blicken från honom och tittade mot tvn igen. Mina tänder hade ett fast grepp om min

underläpp för att försöka hålla undan mina tårar.

- I'm sorry, Luc. sa han och satte sin hand på min axel.

Jag nickade och han drog in mig i en kram.

*Plingplong*

Jag vände blicken mot ytterdörren. Zayn reste sig upp och försvann ut för att öppna. Rösterbörjade prata. Jag

stelnade till. Rösterna tillhörde Harry, Liam, Niall och.. Louis.

Jag reste mig snabbt upp och försvann bort till gästrummet. Jag stängde dörren om mig och suckade. Rösterna

blev högre och jag förstod att de var i vardagsrummet. Louis' röst..

Nä, jag kunde inte stanna här. Jag gick bort till garderoben och drog på mig en vit tröja med en stickad kofta

över och en röd halsduk. Jag drog på lite mascara och satte upp håret i en toffs. Jag stoppade ner mobilen i

fickan. Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren. Rösterna i vardagsrummet tystnade och deras blickar

vändes mot mig när jag gick förbi. Jag gick snabbt förbi och ut i hallen. Jag drog på mig mina converse-

- Lucy.. sa en röst.

Jag tittade upp och möttes av Louis' ögon.

- Hi. sa jag tyst.

- If I try to talk to you, will you listen? frågade han.

- I don't know Louis. suckade jag.

- But there is so much you don't know about this! I didn't cheat on you with Esme. We just..

- Louis, stop. I-I'm not in a mood for this right now.

- When can I tell yo the truth then?

- Tonight. sa jag. I text you.

Jag öppnade dörren och försvann ut.

 

Jag gick bort mot ett café jag länge velat besöka. Jag gick in genom dörren och en liten pingla lät när jag gick

in. Caféet var litet och mysigt. Precis vad jag behövde. Jag gick fram till disken ochtittade på vad som fanns.

Bakverken påminde mycket om de mamma brukade baka hemma. Hon hade alltid varit duktig på att baka och

laga mat. En kvinna kom ut från rummet bakom disken. Kvinnan hade blont axellångt hår och påminde väldigt

mycket om någon.

- Hello. sa kvinnan. See something you like?

- Hi. sa jag och mötte kvinnans ögon.

Jag stelnade till.

- Mom?


4 kommentarer till nästa!

 

/Moa och Malin xxxx

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Jätte bra!!! :)

    2012-11-22 | 21:53:19
  • Isabell säger:

    jättebra! :) längtar till nästa! kram! xx

    2012-11-22 | 22:12:10
  • sofia säger:

    jättebra!!!!!!!!!!!

    2012-11-23 | 14:45:51
  • Elina säger:

    meeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2012-11-23 | 14:46:14

Kommentera inlägget här: