Taken Chapter 26:

Kategori: Taken

Jag gick in och tog av mmig skorna.

- Lucy just said that she misses him so I thought that I could fix them up tomorrow night. sa jag och Harry log.

- Good idea. sa han.

- Did he say when he was coming home? frågade jag.

- No, he just said that it would be late. svarade Harry.

Var va Louis?


 

Lucy's Perspektiv:

 

Klockan var 22.00 och jag satt upp för att vänta på Esme som fortfarande var ute någonstans. Jag hade tvn på

och tittade på någon film son snart var slut.

Filmen slutade och jag stängde av tvn. Jag sträckte på mig och gäspade. Klockan var 22.15. Jag reste på mig

och gick bort till fönstret som var mot vägen på den sidan man gick in i vårt hus. Det stod en bil utanför. Jag

kände igen bilen. Men jag kunde inte komma på från vart. Jsut då steg en person jag mycket väl kände igen ut

ur bilen. Esme. Hon stannade och pratade med en annan person som satt i bilen. Jag såg att det var en man

som hon pratade med. Hade Esme skaffat kille? Men det skulle hon väl ändå berätta för mig? Killen hon pratade

med lutade sig ut genom fönstret för att ge Esme en kram. Då såg jag det. Då såg jag vem det var.

 

Dagen efter

 

Jag vaknade upp av att jag hörde en duns i rummet bredvid. Esme's rum. Jag suckade och tänkte tillbaka på vad

jag sett igår. Varför hade Esme och han träffats över huvudtaget?

Jag reste mig upp ur sängen och slängde på mig en stor kofta över min pyjamas innan jag gick ut från mitt rum.

- Esme? frågade jag och knackade lätt på hennes dörr.

- Yeah? svarade hon inifrån.

Jag öppnade dörren och tittade in. Esme satt med sin dator framför sig i sängen.

- What did you drop? frågade jag.

- My phone. sa hon.

Jag skakade trött på huvudet och stängde dörren efter mig. Jag gick ut till köket och satte mig på en stol.

Mobilen vibbrerade i koft-fickan. Ett sms. Från.. Louis.

"Hi sweetie! Wanna meet up for lunch? xx"

Jag suckade och knappade in ett svar.

"Hi BooBear, yeah sure. Where? xx"

"Where did u hear that name? At Subway? At 12? xx"

"Your fans are writing ALOT of things to me ;) Sounds great! See ya Louis xx"

 

Klockan var 12 och jag satt inne på Subway med min macka och dricka men Louis hade inte kommit än.

"Where are you? xx Lucy"

Jag tryckte på skicka och la mobilen på bordet.

Jag suckade och tog ett bett av min macka.

 

Harry's Perspektiv:

 

Niall och jag hade varit ut och fikat lite och nu skulle vi till min lägenhet.

Jag öppnade dörren till lägenheten och Niall och jag klev in. Vi möttes av en stressad Louis. Han pratade i sin

telefon samtidigt som han tog på sig sina skor.

- I know, I know.. But I'm late.. Yeah I'm gonna meet her now.. Call you later.. Bye. sa han.

Han la på och la ner mobilen i sin ficka.

- Late for what? frågade Niall.

- A lunch-date with Lucy. Need to go. Bye! sa han och sprang ut genom dörren.

Jag tittade efter honom och sedan mot Niall som ryckte på axlarna.

 

Lucy's Perspektiv:

 

Jag var på väg ut från Subway när jag möttes av Louis.

- I'm so sorry that I'm late Lucy! sa han.

- You're 45 minutes late Louis. sa jag.

- I know, I'm so sorry. I really am.

Jag suckade.

- I believe you. sa jag.

- I'm really sorry. sa han.

- It's okey. suckade jag. But I've already ate now.

- Maybe we can do something else then? sa Louis.

- Yeah sure.

- What do you wanna do?

- Can't we just chill at home or something?

- Sure. Your place or mine?

- Your? sa jag och han nickade.


- Luccccyyyyy! sa Niall glatt när Louis och jag kom in i lägenheten.

Niall kom springades och fångade mig i en stor kram.

- Hi Niall. skrattade jag och besvarade kramen.

Harry kom också fram och kramde om mig han med.

Killarna satt och tittade på någon film så Louis och jag satte oss i soffan vi med och tittade med killarna.

Killarna var helt inne i filmen men jag kunde inte konsentrera mig. Vad var det som Louis döljde? Något var det.

Han skulle aldrig komma så sent till en dejt. Någon döljde han. Det visste jag. Och något döljdde Esme. Frågan

är bara vad?


Kapitel 26!

Vad döljer Louis? Vad döljer Esme? Vad håller de på med? Någon som kan lista ut det? ;)

3 kommentarer till nästa? :)

/Moa och Malinn xxx

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bra!!!!

    Svar: Tack!/Moa och Malinn xxx
    None None

    2012-11-02 | 00:11:04
  • Isabell säger:

    Jättebra! Att Esme och Louis dejtar bakom ryggen på Lucy.

    Svar: Bra idé.../Moa och Malinn xxx
    None None

    2012-11-02 | 11:50:36
  • Bea säger:

    meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

    Svar: Kommer nu! :D
    /Moa och Malinn xxx
    None None

    2012-11-03 | 20:20:14
    Bloggadress: http://littlething.devote.se

Kommentera inlägget här: