Same Mistakes Kapitel 10:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

Jag hoppade snabbt upp på en skateboard och började rulla sakta framåt. Harry skrattade lite tyst och log. Han ställde sig på sin skateboard och började åka, snabbt!

- Harry wait! ropade jag efter honom. Han svängde runt och stannade bredvid mig.

- Should I help you, sweetie? flinade han.

- Yes please. fnittrade jag.

Harry tog mig runt midjan och vi rullade frammåt.

 


 

(Bild 1: Harry's rum. Bild 2: L.A. Bild 3: Harry and Tracy. Bild 4: Paparatzzi. Bild 5: Harry sover.

Harry öppnade dörren till sitt och Louis hotellrum. Vi möttes av ljud från vardagsrummet.

-         I gonna kill you Horan! hörde vi Louis skrika.

Niall kom springandes med Louis strax efter. Harry stoppade Louis.

-         Ey, Lou, what’s going on here? frågade han honom.

-         I gonna kill him! svarade Louis.

Han slet sig loss ifrån Harry’s grepp och sprang efter Niall.

Harry tog min hand och vi gick in till Liam och Zayn satt och garvade i soffan.

-         What’s going on? frågade Harry igen.

-         Niall told Louis that he killed Kevin. skrattade Liam.

Harry skakade på huvudet och vi slog oss ner i soffan. Harry gick fram till tv:n och satte på Charlie St. Cloud.

-         MOVIIIIIEE! skrek Louis från köket och slängde sig ner i soffan bredvid mig. Han la armen om mig och jag tittade undrande på honom.

-         Hey. sa han och blinkade han med ena ögat.

-         Ehm, hi? sa jag. Harry vände sig om.

-         Ey, Louis that’s my girlfriend! You have your own! sa Harry.

-         SHE’S MINE! And Eleanor doesn’t have to know. sa han med ett mystiskt tonfall.

-         Well we let’s see what she thinks about that. sa Harry och tog upp sin mobil.

-         Oh you don’t dare! sa Louis dramatiskt. If you do that I take Trace.

Louis böjde sig över mig och låtsades kyssa mig. ”Play along” hörde jag honom viska.

-         That’s enough Louis! Get of my girlfriend! sa Harry och drog bort Louis från mig.

Liam, Niall och Zayn satt och skrattade åt de. Harry satte sig bredvid mig och la armen om mig.

-         You took my girlfriend Harry. sa Louis och började låtsas gråta.

-         But I got Eleanor. sa han i normalt tonläge och satte sig i soffan som om inget hade hänt.

Jag tittade upp på Harry som tittade på filmen. Jag sträckte på mig och viskade i hans öra.

-         You know that you’re the only one for me, right?

Jag backade bak med huvudet lite och såg att han log.

-         I know. viskade han tillbaka.

Efter ungefär halva filmen utbrast Niall och peckade på mig och Harry.

-         Wait a minute! Since when are you two together?

Allas blickar vändes mot oss och jag kände det hetta till om mina kinder.

-         Since yesterday. svarade Harry och log mot mig.

-         That’s sooo cute! sa Louis med en tjejig röst.

-         You are even cuter than strawberrys! Btw I’m hungry. sa Niall och tågade ut mot köket med Louis och Zayn tätt efter sig.

-         What did I tell you Harry? sa Liam och blinkade med ena ögat.

Liam reste på sig och gick ut till köket där man hörde kastruller skramla.

-         Is this normal? frågade jag och tittade på Harry som började skratta.

-         Haha yeah in One Direction it is. Come on, let’s go and help them.

Vi gick ut till de andra. Zayn stod vid spisen och stekte något. Niall och Louis satt vid bordet och höll på med sina mobiler medans Liam hackade grönsaker. Harry vände sig om och viskade i mitt öra.

-         They don’t need our help. Let’s go to my room.

Han tog min hand och drog med mig till sitt rum. Rummet var stort. Vita tapeter och ett trägolv. Det stod en stor dubbelsäng i mitten av rummet. Det fanns en glasdörr som ledde ut till en balkong. Harry drog med mig ut till balkongen. Man såg hela L.A här ifrån. Jag ställde mig vid räcket och tittade. Jag kände ett par arma slingra sig runt min midja och snart kände jag Harry’s lockar kittla mot min kind.

Jag vände mig mot honom och kysste hans underbara läppar.

-         I love you Tracy. viskade  han.

-         I love you to. viskade jag tillbaka.

Kunde jag bli lyckligare än så här? Jag undrar hur det kommer bli efter turnén?

-         Have you decided if you wanna follow me to London? frågade han efter en stunds tystnad.

-         Ofcourse I wanna follow. I don’t wanna be away from you so of course.

-         Great! Then you can meet my parents. log han.

-         Yeah sure.

Vi stod där ett tag och bara var tysta tills Louis kom och sa att det var mat. Vi gick in till de andra killarna och åt. Vi skrattade och pratade under hela middagen. Killarna var verkligen underbara.

 

Efter middagen hade jag och Harry bestämt oss för att gå ut och gå. Louis hade envisats med att följa med så nu gick vi tre där på gatan. Vi gick förbi en grupp tjejer som tittade först storögt på killarna sedan med undrande blickar mot mig. Tjejerna började gå mot oss och jag ställde mig lite bakom Harry och Louis. Killarna log mot tjejerna som kom. De tog några bilder med em och skrev några autografer.

-         Who is that girl? frågade en tjej med kort brunt hår och peckade på mig.

-         It’s the girl who’s gonna sing on our tour. svarade Louis och log mot mig.

-         What’s her name? frågade en annan tjej.

-         Tracy. sa Harry.

-         Well we need to go now but it was nice to meet you all. sa Louis.

Tjejerna sa hej då och gick sakta iväg.

Vi gick mot Starbucks där Harry och jag hade haft våran första ”dejt”. Vi satte oss vid ett bord.

-         So you’re ready for the tour? frågade Louis mig.

-         Yeah I think so. svarade jag. I’m just nervous that they wont like me.

-         They will love you. sa Harry och fattade min hand under bordet.

-         You two are so cute together. sa Louis och log mot oss.

Jag vände upp blicken mot Harry och han kysste mig på munnen. Det blixtrade till utan för fönstret.

-         Put this on and look down. sa Harry och gav mig sin tjocktröja med luva på.

Jag gjorde som han sa och vi började gå mot utgången. Utanför stod det massor av paparazzis. Det blixtrade överallt och Louis och Harry trängde sig förbi dem med mig emellan sig. Vi kom ut ur klungan och började springa mot hotellet.

Louis låste snabbt upp dörren och öppnade.

-         Wow, that was scary. sa jag och tog av mig Harry’s tröja.

-         You’ll get used to it. sa Harry och kramade om mig.

Vi sa god natt till Louis och gick och la oss I Harry’s säng.

-         God night Trace, I love you. viskade Harry.

-         Night Harry. Love you to. viskade jag tillbaka.

Jag hade svårt att somna men tydligen inte Harry för strax efter hörde jag små snarkningar bredvid mig. Jag tog upp min mobil och kollade twitter. Jag hade fått nya följare. Många fans men också killarna. Ett fan hade nämnt mig i en tweet.

”Is Tracy Doveson Harry Styles’ new girlfriend?” stod det. Jag öppnade bilden och såg att det var på mig och Harry när vi kysstes. Jag bläddrade ner på kommentarerna. De flesta var negativa men också några snälla. Jag kände tårarna komma men tryckte bestämt undan dom. Jag skulle vara stark. Jag visste att det skulle bli så här när man var tillsammans med en kändis. Jag la ner mobilen och vände mig om mot Harry. Jag kysste honom lätt på kinden och viskade ”I love you, Harry” igen. Jag lutade huvudet mot hans bröst och slöt ögonen.

-         I love you to, Tracy. So much. var det sista jag höde in annan jag somnade.

 

 


Kapitel 10 :)

 

Vad tycker ni?

Det blev ganska långt :)

Kan vi köra på 1 kommentar till nästa? ;)

/Moa och Malin x