Same Mistakes Chapter 9:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

- You're tired? frågade Harry.
- Yeah.
- Let's go to bed. Vi reste på oss och gick till min säng. Vi la oss ner och Harry la sin ena arm om mig.
- Good Night Tracy. viskade han i mitt öra.
- Good Night Harry. viskade jag tillbaka.
Den kvällen somnade jag med ett leende på läpparna.

Jag vaknade av att någon sjöng. Jag öppnade ögonen och tittade mig omkring. Bredvid mig i sängen var det tomt och jag blev lite besviken. Vilken underbar kväll jag och Harry hade haft tillsammans. Jag älskar verkligen honom, han är så fantastisk på alla sätt som finns! Jag hoppade upp ur sängen och gick farm till garderoben.  Jag tog på mig ett blått linne, ett par jeansshorts och en vit, stor kofta.  Jag gick in i badrummet och kollade mig i spegeln en lång stund. Harry gillar alltså mig. Jag ser ju inte så speciell ut? Han är ju en sådan där snygging som alla tjejer drömmer om och så kommer jag: enkel och lagom ospeciell och han blir dökär i mig. Jag som inte ens visste vem han var först.

Jag avbröts i mina tankar av en knackning. Harry stod lutad i dörröppningen och log sitt underbara leende.

- So how it’s going, sweetie? log han sött.

- Good, I think. And you, why you leave me alone? skojade jag lite och kunde inte låta bli att börja skratta åt hans min.

- What? Oh, yes you mean that. I have make breakfast to you honey. skrattade han tillbaka.

- To me? Naw, that’s sweet. Thank you! But, I’ll just put on some mascara. sa jag.

- Great, but came quickly because I have a little surprise for you! blinkade han mot mig.

- Allright, hope it’s some quite surprise because I’m tired. log jag tillbaka.

- Haha, tiredhead. log han och vände sig om och gick mot trappan.

- Harry! Råkade jag ropa lite för högt. Han vände sig om förvånat och kollade på mig undrande.

- I must say this now. I love you so much! jag kände hur jag började hettas i kinderna och Harry log och gick fram till mig. Nu stod han så nära mig som det bara gick och kramade om mig. Jag kände mig verkligen trygg i hans armar och skulle kunna stanna där för evigt. Han var så varm och det spred över sig till mig.

- Tracy, I love you more than everything in the world, and you must know that! viskade han i mitt öra. Nu tittade han mig i ögonen och log. Jag ställde mig på tå och kysste honom sakta. Ännu en underbar kyss med Harry Styles som jag aldrig kommer glömma.

Harrys perspektiv

Hur kan hon vara så bra på att kyssas? Jag verkligen älskar när hennes läppar nuddar mina. Fantastiskt att jag har en så speciell och underbar flickvän som henne. När kyssen var klar så gick jag ner med ett leende som aldrig förr till vardagsrummet och tände de sista ljusen. Nu var rummet helt fullt med ljus och Tracy kommer älska det. Jag hämtade brickan med frukosten på och ställde den på soffbordet. Nybakat bröd, fruktsallad, nypressad juice och chokladdoppade jordgubbar. Som sagt, hon kommer älska det.

Jag hörde hur det dundrade i trappan och in i rummet for Tracy men hejdade sig snabbt när hon såg hur rummet såg ut. Nu stod hon bara där och gapade och jag kunde inte låta bli att skratta åt hennes min.

- Haha Trace, you must see your face. flinade jag.

- B-but Harry, what is that? fick hon fram.

-You’r surprise of course!

-Wow….its amazing. Did you do this all yourself?

- Yeah and thank you. log jag mot henne.

Tracys ögon gnistrade och hon slängde sig raklång i soffan. Hon tog en stor portion av allting som fanns framdukat och högg i. Jag bara skrattade och när jag tittade på henne.

- A new Niallstyle I think. blinkade jag och satte mig bredvid henne. Tracy verkade inte fatta någonting av vad jag sa. Så söt hon är.

Tracys perspektiv

- A new Niallstyle I think. blinkade Harry till mig och satte sig bredvid mig. Vad menade han med Niallstyle? Jag tittade på honom en stund och log efter ett tag.

När jag och Harry hade ätit upp all god mat så satt vi i soffan, jag låg i Harrys knä och han fixade lite med mitt hår.

-Yeah! Im amazing! skrattde han.

-What? tittade jag undrande igen på honom.

- I managed to do a braid in your hair.  Skrattade han ännu en gång och jag kunde inte låta bli att skratta jag med. Jag satte mig upp och kysste han lätt och sedan frågade jag vad vi skulle göra idag.

- Go and skateboarding. sa han.

- But I can’t skateboarding. sa jag osäkert.

- I can and I can learn you.

- Okey good!

Vi tog på oss skorna och satte oss i Harrys bil. Sedan åkte vi till skateboardparken. Det var många där och Harry gick och beställde två brädor. Jag satt medans och väntade på en bänk. Efter ett tag kom det fram fyra stycken tjejer ungefär i min ålder.

- Why are you with Harry Styles? undrade en tjej med brunt hår.

-Because hi is my friend. sa jag snabbt och hade inte tänkt att säga att vi var tillsammans.

- Really? I saw in a newspaper yesterday that Harry dating a girl named Tracy.

- Okey, but I’m just his friend, not more. log jag lite svagt mot henne.

- Good, for when I spot that Tracy and I will not be so happy.

- Okey? sa jag lite osäkert.

Då såg jag Harry komma gåendes med två skateboardar i händerna med ett leende.

- So Trace, come here now! log han.

Jag sprang snabbt fram till honom och tog hans hand. Jag tittade inte bakom mig på hela vägen.

- We go where we want to skateboard here. sa han.

Jag hoppade snabbt upp på en skateboard och började rulla sakta framåt. Harry skrattade lite tyst och log. Han ställde sig på sin skateboard och började åka, snabbt!

- Harry wait! ropade jag efter honom. Han svängde runt och stannade bredvid mig.

- Should I help you, sweetie? flinade han.

- Yes please. fnittrade jag.

Harry tog mig runt midjan och vi rullade frammåt.



Så vad tyckte ni? Bra? Dåligt?
Vill helst ha 2 komentarer tills nästa kapitel ;)) Kram Moa
/ Moa och Malin x