Same Mistakes Chapter 8:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

 

-         I don’t know. I really like him but I just… panicked I guess.

-         Oh Tracy. suckade hon och kramade om mig.

Hon släppte mig och sträckte sig efter mon mobil. Hon slog in något på den och satte den mot örat.

-         Who are you calling? frågade jag och hon satte fingret framför munnen för att tysta mig.

-         Hi Harry, this is Tracy’s friend Julie. sa hon. Ringde hon Harry?!


( Bild 1: André och Julie. Bild 2: Harry and Tracy. Bild 3: Harry and Tracy.)
 
Julie's Perspektiv:
 
- Hi Harry, I'm Tracy's friend, Julie. sa jag när han svarade. Tracy's ögon blev störe och hon försökte få tag på sin mobil. Jag reste mig snabbt upp ur sofan och gick och låste in mig på badrummet.
- Ehm, Hi. sa han.
- I just want to know what happend today? frågade jag.
- Ehm, well I told her that I am in love with her and she said she was in love with me. Then I tryed to kiss her but she pushed me away.
- And then?
- And then she ran out, took her stuff and sat on the street outside. I walked after her then came a guy and told me to leave her alone. Who was that?
- That was André.
- Her boyfriend? frågade han och jag kunde inte låta bli att skratta lite.
- No, he's my boyfriend.
- Oh, okey. So she's single?
- Yes she is and she's in love with you, Harry.
- It didn't seem so before.
- Harry, believe me, she loves you. She just panicked before.
- Why?
- I really don't know why. You should ask her. Now.
- She will just hang up.
- Come here then.
- Sure, the address?
Tracy's Perspektiv:
 
Julie hade stått inne på toaletten länge nu. André och jag satt i soffan och väntade. Varför ringde hon Harry? Dörren öppnades ocg Julie kom ut.
- Why did you call Harry? frågade jag henne.
- 'Cause I needed to. sa hon bara och satte sig bredvid André som la armen om henne.
- What did you talk about?
- About you. svarade hon som om det var helt normalt att ringa till han som ens bästa vän var kär i när de precis bråkat.
- What about me? frågade jag och hon skulle precis svara när det ringde på dörren.
- Can't you open Trace? frågade Julie mig. Jag gjorde som hon sa.
Jag öppnade dörren och där stog Harry.
- Harry? Why are you here? frågade jag tyst.
- I want to talk to you. svarade han. Jag klev ut och stängde dörren efter mig.
- Talk about what happend today, I guess. sa jag och han nickade.
- Julie told me that you panicked. Why did you panick?
- I-I guess I'm not used with boys. I never been in love for real. sa jag tyst.
- Are you in love with me Tracy? frågade han  och tog tag i min hand. Jag tittade upp i hans gräna ögon.
- Yes. sa jag.
- Let's try again. Han lutade sig närmare mig. Han stannade 5 centimeter ifrån mina läppar. Jag lutade mig den sista biten och våra läppar möttes i en underbar kyss.
Vi särades från varandra och tittade djupt in i varandras ögon.
- Let's get out of here. sa han. Vi började gå emot mitt hus hand i hand.
Vi satt i soffan inne i mitt rum och tittade på Love Actually, som Harry hade valt. Min mobil pep till. Jag tog upp den och såg att Julie hade skickat ett sms.
"Ey, Where did you two go? Did you talk? Are you together now? :D xx"
Jag skrattade tyst men tydligen så högt så Harry hörde. Han tittade undrande på mig. Jag visade sms:et och han började också skratta smått.
- 1st question: To your place, second: Yes, we did and 3rd: Yes. sa han.
- So you wanna be together?
- If you want to?
- Ofcoutse I want to. sa jag och kysste honom. Jag svarade på hennes sms och sen återgick vi till filmen.
 
- What do you wanna do now? frågade Harry mig när filmen var slut.
- I don't know. svarade jag. Han kysste mig på min panna. Vad jag skulle sakna honom när han åkte tillbaka till London! Vänta när ska han åka?
- Harry, when are you going back to London? frågade jag.
- We are going home for a few days before the tour. svarade han.
- When is the tour?
- What date is it today? Jag tog upp mobilen och kollade.
- 5th of July.
- The tour starts 1th of august so we are going home to the UK 24th of July.
- Oh, then it's a week away from you. sa jag tyst.
- We'll make it. Maybe you can follow?
- Where am i gonna live?
- At my place ofcourse!
- Maybe. svarade jag och gäspade.
- You're tired? frågade Harry.
- Yeah.
- Let's go to bed. Vi reste på oss och gick till min säng. Vi la oss ner och Harry la sin ena arm om mig.
- Good Night Tracy. viskade han i mitt öra.
- Good Night Harry. viskade jag tillbaka.
Den kvällen somnade jag med ett leende på läpparna.

Kapitel 8. Skulle ha fått upp det igår men hade ingen dator ;)
Vad tycker ni? Dåligt? Bra? :)
Moa kanske får upp kapitel 9 idag. Annars kommer det nog imon :)
Kan vi prova 3 kommentarer till nästa? :)
/Moa och Malin x