Same Mistakes Chapter 6:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

”Hi Tracy. I took your number from Harry’s phone. Hope it’s okey. Anyway, I just wondered if you would like to do something with all of us? Louis x”

Jag skrattade tyst för mig själv och svarade:

”Haha, it’s okey. Yeah I would love to! I’ll come to your hotel? Tracy x”

“Sure, see you tomorrow Trace. Louis x”

Jag lade unda mobilen och la mig ner I sängen igen. Jag skulle få träffa Harry imon med.




( Bild 1: Harry. Bild 2: André och Julie. Bild 3: Louis. Bild 4: Packet.)

Andrés perspektiv

Det kändes riktigt skönt att få vara med Julie ensam. Julie är verkligen en speciell tjej som inte är som någon annan tjej. Det gillar jag! Vi hade gått ut ifrån restaurangen där vi hade ätit jättegod mat och haft jättetrevligt och nu stod vi här. Julie tittade ner i marken medans jag sneglade lite grann på henne. Nu hade det vart tyst ett bra tag så nu kunde jag inte hålla mig.

-Shall we go home to me? frågade jag.

Julie tittade upp och log.

- Yeah sure, but what are we going to do there?

- I bought a new movie yesterday, we can see it if you want?

- Yeah, what movie?

- Guess? The Grudge of course, haha!

Jag såg hur Julie stelnade till och hennes ögon blev stora. Jag visste att hon inte skulle gilla det, kanske mest för att retas lite.

- Ehm...André? I dont like horror movies and you know that!

- Yeah sweetie. But you have me. sa jag och blinkade.

Julies perspektiv

Varför skulle André just välja den filmen? Han vet ju mycket väl att jag inte gillar skräckfilmer över huvudtaget. Men jag har ju honom och man kan ju faktiskt stänga av eller gå där ifrån om det är läskigt.

Vi kom hem till André och vi slängde oss i soffan på en gång.

- I go and get some snacks. sa jag till André som var fullt upptagen med att sätta in skivan I DVDspelaren. Jag visste faktiskt inte att André kunde vara så snäll mot en som han är nu. Han är så gullig mot mig så jag rodnar varje gång han säger någonting fint om mig. Mobilen plingade och jag hade fått ett sms.

”Hi honey! How’s it going? Do you have it cozy? Hugs Tracy  ;)) <3 x”

Jag fnittrade till. Klart vi hade det mysigt men snart skulle det bli ännu mysigare. Jag svarade:

Ofc we have! I have to say it slowly: w.e  h.a.v.e  i.t  v.e.r.y  N.I.C.E!! Hihi :)) <3 Julie x”

Jag stängde av mobilen och gick ut med chipsen till André. Han satt fortfarande och försökte få in skivan i DVDspelaren och det verkade inte gå så bra. Jag fnissade lite och han vände sig om och kollade på mig. Han log mot mig och jag satte mig i soffan och började läsa i en tidning. Efter ett tag lyckades André få in skivan och filmen började. Han gick och satte sig bredvid mig med armen över mig.

- The Gudge here we come! viskade han i mitt öra och jag vände mig mot honom och tittade i hans ögon. Han hade så vackra ögon så det inte var sant. Underbart kristallblåa ögon. Han log och sa:

-You are beautiful and you know it! flinade han mot mig.

- Don’t be scared I’m here sweetie. log han och strök mig över kinden.  Jag kysste han på kinden och vände mig snabbt med blicken mot TVn.  Jag såg i ögonvrån att han log som aldrig förr och tittade på mig. Det bubblade i mig och jag satte mig närmre honom och kände mig tryggare. Ja, jag var verkligen kär!

Tracys perspektiv

Jag satt och målade naglarna när jag fick ett sms av Julie. Jag log utav Julies gulliga sms som svar:

”Ofc we have! I have to say it slowly: w.e  h.a.v.e  i.t  v.e.r.y  N.I.C.E!! Hihi :)) <3 Julie x”

Julie och André passar verkligen tillsammans om man tänker efter.  De är så söta. Båda har blont hår och blåa ögon. Samma humor och likadan stil. Jag har inte tänkt på det innan men de är passar jättebra ihop! Jag avbröts i tankarna av att det plingade på dörren. Jag gick ner för trappen och öppnade dörren. Där stod en lång man med en overall och mustasch.

- Miss. Davson? frågade den långa mannen.

- Yes it’s me. log jag till han.

- Good, well, here’s your package and flowers.  log han mot mig.

Jag tog i mot paketet och blommorna förvånande och tackade honom. Men, jag hade inte beställt någonting? Vad var då detta?

Jag ställde upp paketet på köksbordet som var guligt med lila band runt om. Jag började öppna det sakta. I den var det en laptop, en liten ask med ett par öronhängen formade som krusiga T:n(antagligen menat som Tracy) och en lapp där det stod:

”Hi Tracy. Now when you see this I think you think: What in the world is that? Yeah I can tell you. It’s from me because I think I like you and I mean I like you more than a friend. When I first saw you in the beach stopped my heart. You is so beautiful and your eyes is wonderful beautiful and I can't stop look at you. I'll see you more than a friend. See you tomorrow! Hugs Harry x

ps. hope you liked the flowers! Yeah and the computer I think you want a new, haha! ;))"

Har han skickat detta till mig för att han gillar mig? Eller skämtar han bara? Nej, så skulle han aldrig göra. Eller?

- Clam down Tracy, just don't say any thing about it. mummlade jag.

Jag gick och satte blommorna i en vas och de doftade underbart!



Äntligen klart! Suttit hela 3 timmar och skrivit idag. Men bra blev det tycker jag (Moa)!
vad tycker ni skriv vad ni tycker ;)
/Moa och Malin x