Same Mistakes Chapter 2:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

Detta har hänt:

-         Aren’t you that girl who sang on the beach? frågade  killen med det lockiga håret.

-         Ehm, yeah that’s me. sa jag och kände hur kinderna började bli varma.

-         You were really good. sa han och log ett underbart leénde.

-         Thank you.

-         I’m Harry by the way.

-         I’m Tracy. sa jag och skakade hans hand.


(Bild 1: Tracy's outfit. Bild 2: Harry's outfit. Bild 3: Starbucks.)

Jag kollade mig i min helkropps spegel. Jag hade på mig ett par jeans shorts och en vit skjorta. Mitt hår hängde halv lockigt längs axlarna och jag hade lagom med smink. Jag tog upp min iphone. Klockan var bara 11.45 och jag skulle möta Harry vid Starbucks klockan 12.00. Jag la mig ner på sängen och tänkte tillbaks på igår. Harry och jag hade pratat en stund och han frågade om mitt nummer. Jag gav honom självklart numret eftersom han verkade jättetrevlig och dessutom jättesöt! Vi hade pratat i ungefär en halvtimma innan han var tvungen att gå. Han skulle tydligen på en inspelning sa han.

Jag tog väskan, låste huset och så började jag gå mot Starbucks. Harry hade inte kommit än så jag satte mig vid ett bord lite avsides ifrån alla andra borden. Medans jag väntade så gick jag in på Twitter och såg att Julie hade tweetat mig.

”@Tracy.D You HAVE to help me pick clothes for my date!”

Jag blev förvånad över att hon skulle dejt för är väldigt kräsen när det gäller killar. Jag svarade:

”@Juliiee Who are you going with? When is the date? Ofc I’ll help you!”

Jag la ner mobilen och tittade upp. Harry klev precis in genom dörren och kollade sig runt. Han mötte min blick och sprack upp i ett leénde.

-         Hi Tracy, you look beautiful. sa han och gav mig en kram.

-         Hi Harry, thank you. You doesn’t look that bad either. log jag.

Harry satte sig ner mitt i emot mig.

-         So do you sing alot? frågade han och log ett underbart leénde.

-         Yeah, I sing almost everyday but not infront of people.

-         Why not?

-         Ehm, I guess I just doesn’t like when people looking at me.

-         Okey. sa han.

Vi småpratade lite om allting.

-         So, ehm, do you know who I am? frågade han efter en stund.

-         Ehm, you’re Harry. sa jag och kollade underligt på honom.

-         Yes, but I’m also a singer in a band called One Direction.

-         You are? My friend loves you.

-         You never heard of us then? frågade han och jag skakade på huvudet.

-         Just when my friend has sung your song. Han tog fram sin mobil.

-         Here. sa han och sträckte fram en hörlur till mig. This song is called What Makes You Beautiful.

You're insecure

Don't know what for

You're turning heads when you walk through the door

Don't need make up

To cover up

Being the way that you are is enough

Låten avslutades.

-         Wow, you are really amazing. sa jag och log.

-          Thank you. But I wanted to ask you a thing. sa han.

-         Yeah?

-         You know when a band or an artist are on tour they have another band or artist to sing before them. You’re an amazig singer and I wanted to ask you if you wanted to do that on our tour?

Jag var chockad. Folk hade sagt att jag var duktig på att sjunga och jag tyckte jag var hyffsad men jag trodde aldrig att detta skulle hända.

-         Ehm, I don’t know. sa jag tyst.

-         You can think of it until tomorrow. sa han och log. Jag nickade och vi reste på oss.

-         It was really nice today. Maybe we can do it again sometime? Frågade han när vi stog utanför.

-         Yeah, absolutly.

-         Call me tomorrow. sa han och gav mig en kram. Bye.

-         Goodbye Harry. sa jag och började gå hemåt. Skulle jag tacka ja eller nej?


Kanske lite kort?
Men men.
Moa kanske lägger upp ett till kapitel senare idag. Beror på om hon hinner skriva klart det :)
Vad tror ni kommer Tracy tacka ja?
/ Moa och Malin xx