Same Mistakes Chapter 1:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

(Bild 1: André. Bild 2: Julie. Bild 3: Tracy's outfit. Bild 4: Harry.)

-         Hello?

Jag vaknade av att en röst jag mycket väl kände igen skrek.  Jag satte mig sakta upp i sängen och gäspade. Dörren slogs upp och in kom Julie och André.

-         Time to wake up, Trace. flinade André.

Julie klev upp i min säng och började hoppa.

-         Okey, okey I’m awake! Now, get off me, Julie! sa jag och knuffade ner henne.

Jag reste mig upp sakta och kollade på dem. André hade på sig en svart t-shirt och ett par vita shorts. Hans blonda hår tillrufsat så där busigt. Julie hade på sig en vit klänning med svarta detaljer som gick till knäna. Hennes blonda hår hängde små lockigt ner för hennes axlar. Jag log för mig själv och gick mot min garderob. Jag drog på mig ett par ljusa jeans shorts och ett linne med USA’s flagga på. Jag gick in till badrummet och borstade tänderna. Ute i mitt rum hörde jag Julie sjunga på en låt.

-         What does that song call? Frågade jag henne när jag kom ut från badrummet.

-         It’s called What Makes You Beautiful. sa hon.

-         Who sings it?

-         You never heard of them!?

-         No….

-         Okey, it’s a boyband in the UK called One Direction. So now you know about them.

-         Haha yeah.

André kom in ifrån köket med ett glas vatten i handen.

-         Are you girls ready to go to the beach? Frågade han glatt.

-         Absolutly! skrattde vi.

Jag tog fram en väska och packade ner badkläder, handduk och mackor såklart (André älskar mackor). Jag tog min mobil och gick ner till Julie och André som väntade vid André’s bil. Vi satte oss och körde iväg.

-         You bought my guitar? Frågade jag André när vi hade satt oss vid en stock på stranden.

-         Yes I did. sa han och gav mig den. Why don’t you play something?

-         Here? Infront of everybody? Min scenskräck visste han mycket väl om.

-         Yeah, do it. If someone comes just look at me.

Jag tog ett djupt andetag och tog första akordet till The Lion’s Roar med First Aid Kit.

She plays a tune for those who wish to overlook

The fact that they’ve been blindly deceived

By those who preach and pray and teach

But she falls short and the night explodes in laughter.

Folk började komma fram till oss för att lyssna. Jag fokuserade min blick på André som han hade sagt.

And the lion's roar, the lion's roar

Is something that I have heard before

A children's tale, the lonesome wail of a lion's roar.

Jag tog sista akordet och tittade upp. Nästan alla på stranden hade kommit fram och nu stod alla och applåderade.

-         You were amazing! sa Julie och kramade om mig.

André kom också fram och gav mig en kram. Några kom fram och sa att jag var duktig innan folket började gå tillbaka till sitt.

-         I just gonna go and buy an icecream. Sa jag till Julie som nickade.

Jag gick bort mot kiosken. Vid kiosken stod en lång kille med brunt lockigt hår. Jag ställde mig bredvid honom och började kolla vad det fanns för glasser.

-         Aren’t you that girl who sang on the beach? frågade  killen med det lockiga håret.

-         Ehm, yeah that’s me. sa jag och kände hur kinderna började bli varma.

-         You were really good. sa han och log ett underbart leénde.

-         Thank you.

-         I’m Harry by the way.

-         I’m Tracy. sa jag och skakade hans hand.


Första kapitlet gjort! Hope you liked it! :)
I nästa kapitel händer det grejer ;)
/Moa och Malin xx