Same Mistakes Chapter 20:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

- Ehy! What happnen with Larry Stylinson now? Louis hade ställt sig bredvid oss och vi bara skrattade alla tre efter en stund.

Efter att killarna hade skrivit lite autografer så gick vi äntligen in i flygplanet. Jag och Harry satte oss bredvid varandra, Niall och Louis, och Zayn och Liam.

- London here we come! viskade Harry i mitt öra och kysste mig på kinden. Jag log mot han och lutade mitt huvud mot hans axel och sedan somnade jag.

 


-         Trace, time to wake up.

Jag vaknade av att någon skakade om mig lätt. Sakta öppnade jag ögonen och möttes av ett underbart ansikte. Harry.

-         Hello. sa han och log.

-         Where are we? frågade jag och gäspade.

-         In London, honey. We’ve to get of the plane.

Jag reste mig sakta upp och Harry greppade min hand. Vi gick fram till de andra killarna.

-         You know, there is alot of fans here. sa Liam och log snett.

-         Yeah, I know. sa jag.

-         Vi gick av planet och in till flygplatsen. Det var över hundra fans som stod samlade och väntade på killarna. Mitt grepp om Harry’s hhand blev hårdare.

-         Are you okey? frågade Harry.

Jag tog ett djupt andetag och nickade.

Vi började gå och fansen började skrika.

De skrek killarnas namn och höll upp massa skyltar.

Vakterna ledde oss snabbt förbi fansen och in i bilen.

-         Are you okey? frågade denna gång Louis.

-         Yes. svarade jag och lutade huvudet mot Harry’s axel.

-         Shouldn’t you’ve stopped and said hello to the fans? frågade jag dem.

-         Not this time. They were to many. svarade Niall

Jag nickade.

Liam och Zayn hade redan somnat lutade mot varandra. Niall satt lutad mot dörren och var nära på att somna. Louis däremot satt och tittade ut genom fönstret.

-         Are you okey, Louis? frågade jag och tog upp huvudet från harry’s axel.

-         Yeah, I guess. Being back in London makes me think of Eleanor. sa han.

-         Louis, you should talk to her. sa jag.

-         I don’t know. sa han.

Jag suckade och lutade huvudet bakåt. Jag slöt ögonen och strax efter sov jag.

 

Jag vaknade upp av att bilen bromsade. Killarna ryckte till. De kollade sig förvirrat omkring och jag skrattade åt deras miner.

Vi klev ur bilen och hjälptes åt att bära in väskorna.

-         This is where Larry live. sa Louis när han låst upp dörren.

-         Nice. sa jag och kollade mig omkring.

Harry gick förbi mig för att visa vägen till sitt sovrum.

-         Welcome to our bedroom. sa han och ställde ner väskorna på golvet.

Jag satte ner mina väskor bredvid hans och började gå runt i rummet. Harry, som hade lagt sig ner i sängen, följde mig med blicken.

Jag satte mig ner på sängen bredvid honom och tog upp ett foto som stod på bordet bredvid sängen.

-         Is this your mom and sister? frågade jag honom.

-         Yeah. svarade han kort.

Jag ställde ifrån mig fotot och la mig ner bredvid honom.

-         You miss them, don’t you? sa jag.

-         You have no idea how much. sa han.

-         I do. My parents are never home.

-         Tell me about them.

-         My mothers name is Megan and my fathers name is Dave. They work really much so I’m happy if I see them once a month. sa jag tyst.

Harry drog in mig i sin famn och kysste mig mjukt.

 

Louis’ Perspektiv:

 

Jag att i soffan inne på mitt rum med mobilen i handen. Jag hade skickat ett sms till Eleanor om att vi behövde prata och nu väntade jag på svar.

”Yeah, where?”

Fick jag som svar.

”Can you come to my place?”

“See ya.”

 

Det plingade på dörren och jag var snabb med att öppna. Där stod hon.

-          Hi. sa Eleanor.

-          Hi. sa jag.

Hon klev in och tog av sig sina skor. Hon vände sig om och tittade på mig med hennes underbara ögon. Hon vände bort blicken och började gå mot mitt rum.

Hon satte sig på soffan och jag slog mig ner bredvid henne. Det blev tyst.

-          Louis. började hon. I’m really sorry. I don’t know why I did so. I was so stupid.

Tårar började rinna från hennes ögon.

-          El. sa jag och torkade bort en tår som rann ner längs hennes kind.

-          That you did really hurted me. sa jag.

-          I know and I’m so sorry. Josh is a jerk. I love you, Louis.

-          Eleanor, I.. Wait, Aren’t you and that Josh-guy together? sa jag förvånat.

-          No, he used me to make his old girlfriend jealous. Please, Louis, forgive me. You don’t need to take me back but please just forgive me. bad hon och kollade rakt in I mina ögon.

Hon var verkligen ledsen.

-          El, I forgive you but we will start from the beginning. sa jag.

-          Thank you Louis. sa hon.

Jag drog in henne i en kram.

Tracy’s Perspektiv:

 

Jag, Harry och Louis nu och åt frukost. I går hade Harry och jag somnat efter att vi kommit hem.

-          Eleanor was here yesterday. sa Louis efter en stunds tystnad.

-          She was? sa jag.

-          Yeah, we talked and I forgave her. sa han och log svagt.

-          Great. sa Harry och log.

 

-          When are the other boys going home to their family’s? frågade jag Harry.

-          Lou and Liam are going tomorrow. Niall and Zayn are going today. svarade han.

-          And we?

-          Tomorrow. sa han och drog upp mig i sitt knä.

Vi satt i soffan och kollade på någon film medan Louis packade lite.

-          Are you nervous? frågade Harry efter ett tag.

-          Ofcourse I’m. It’s the first time I meet you family. sa jag.

-          You have nothing to be nervous about. I’m the one who should be nervous. sa han.

-          Why should you?

-          ‘Cause Gemma will probably embarrass me.

Jag skrattade åt honom.

-          Okey, you might have something to be nervous of. skämtade jag och plasserede en kyss på hans underbara läppar.


Kapitel 20 :)

Hoppas ni gillar det ;)

Kommentera vad ni tycker :)

Och glöm inte att vara med i tävlingen om rollen som Niall's flickvän här under :D

Och ville ni att jag (Malin) skulle lägga upp första kapitlet på den nya novellen nu eller ska jag vänta med den? Jag har skrivit nästan 4 kapitel på den :) Kommentera! :D

Kommentera :D


/Moa och Malin xxx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: