Same Mistakes Chapter 18:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

-          Let’s watch another movie. sa Harry och satte på filmen.

 

Det var The Lion King.

 

-          I love this movie! sa jag och kröp närmare Harry.

 

Han kysste min panna.

 

Hur kunde jag ha turen att få ha honom för mig själv?

 


-          Wow, you look beautiful. var det första Harry sa när jag öppnade dörren.

Jag hade på mig en vit klänning. Harry hade bjudit ut mig på middag. Han hade på sig en grå kostym som passade honom perfekt.

-          So do you. sa jag och kysste honom.

-          Ready to go? frågade han

Jag nickade till svar. Vi gick ut till bilen som skulle köra oss till resturangen.

 

Bilen stannade utanför en av det dyraste resturanger jag visste om.

-          Harry, it’s too expensive here. sa jag.

-          I pay. sa han.

-          No, Harry, it’s too expensive! protesterade jag

-          Tracy, you’re worth it.

-          But..

-          No buts.

-          Fine, but only this time.

-          Sure.

Vi gick in I resturangen.

-          Do you have a reservation? frågade kyparen.

-          Yes, in the name Styles. svarade Harry.

Kyparen kollade listan i datorn.

-          This way. sa kyparen sedan och började gå.

-          Here’s your table. sa kyparen.

Vi satte oss ner och kyparen gav oss våra menyer. Det mesta var riktigt dyrt här. Det billigast var nån slags sallad. Det får det bli. Sallad. Jag la ifrån mig menyn. Harry tittade upp från sin meny.

-          Have you already decided? frågade han.

-          Yes, I’ll take the salad. sa jag.

-          Tracy, take whatever you want.

-          Harry, I like salad and still it’s too expensive here.

Harry log och skakade på huvudet.

 

Kyparen om och skulle ta våra beställningar.

-          Both takes the beef, thank you. sa Harry snabbt innan jag hann saga något.

Kyparen skrev upp beställningen på sitt block, tog våra menyer och gick sedan iväg.

-          Harry! sa jag.

-          What? I know you want the beef. sa han.

-          No, I want the salad. sa jag.

Han tog min hand som låg på bordet.

-          Tracy, please, don’t worry about it.

Han tittade rakt in I mina ögon med sina underbart gröna ögon.

-          Sure. sa jag och log.

 

Vår mat kom. Det var väldigt mycket mat.

-          I’ll never be able to eat this on my own. sa jag.

-          Eat as much as you can then. skrattade Harry.

 

Vi gick hand i hand längs gatorna på väg hem till mig. Vi sa inget. Det behövdes inte. Vi bara gick där. Helt tysta.

 

-          Did you like the beef? frågade Harry efter ett tag.

-          Out of what I ate, yes. sa jag.

Harry skrattade.

-          You ate half of it. sa han.

-          Yeah. skrattade jag. Did you enjoy it?

-          Yeah. This night was amazing.

-          I was referring on the food, but yes, it was really amazing.

Vi stannade nu för att vi var frame vid mitt hus.

-          Thank you for this amazing night, miss Daveson. log Harry och plaserade sina hander på mina höfter.

Jag la armarna runt hans nacke.

-          Thank you Mr. Styles. sa jag.

Han lutade sig mot mig och plaserade sina läppar på mina.

-          Good night. sa han efter kyssen.

-          Good night, Harry. sa jag.

Vi släppte taget om varandra och han började gå mot sitt hotel.


Kapitel 18 :)

Hiss eller diss? ;)

Imon kommer det nog ett kapitel till av mig (Malin) men i helgen vet jag inte. Ska iväg med familjen och fira midsommar :)

Hur firar ni midsommar? :)

Kommentera! :)

/Moa och Malin xx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: