Same Mistakes Chapter 16:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

-          ‘Cause I can’t see Harry and Tracy. sa jag och suckade.

-          Louis, you have to talk t… Niall blev avbruten av att dörren öppnades igen.

Tracy kom ut.

-          Ehm, Niall, Can i talk to Louis for a sec? frågade hon.

-          Sure. svarade Niall och reste sig upp.

Tracy satte sig där Niall hade suttit.

-          Louis.. började hon.

 


Tracy’s Perspektiv:

 

-          Louis.. började jag.

Vad skulle jag säga? Även om jag inte känt honom så länge så var han en av mina bästa vänner.

-          Why did you walk out? frågade jag.

Jag visste ju egentligen varför men jag ville höra vad han skulle svara.

-          I-I just can’t see you with Harry. It-it hurts. sa han tyst.

-          Louis, I love you, and you know that, but I love Harry more.

-          I know, and how it should be. It just, everything happens at once. It’s hard.

-          I know but you have to try. You’ve to find someone else. I know it hard but you’ve..

Jag blev avbruten av att Louis pressade sina läppar mot mina. Det tog några sekunder innan jag fattade vad som hände. Jag satte händerna på hans bröst och tryckte bort honom.

-          Louis! utbrast jag och reste mig upp.

-          Tracy, I’m sorry! I don’t know why I did so. sa han och tog tag I min arm när jag försökte gå in I huset igen.

-          Louis, let me go. sa jag och kände tårarna bränna bakom ögonlocken.

-          Tracy, please..

-          No Louis. Please let me go. sa jag och tittade djupt in I hans ögon.

Han släppte mig och jag gick in i huset igen. Jag lutade mig mot väggen och gled ner så jag satt på golvet. Tårarna började rinna. Varför kysste han mig?

-          Trace? sa Julie och kom ut i hallen.

Jag tittade upp mot henne och hon skyndade sig fram till mig. Hon drog in mig i sin famn och kramade om mig.

-          What happend? frågade  hon oroligt.

-          He-he.. började jag.

-          He what?

-          He kissed me. sa jag tyst.

-          What? sa Tracy chockat.

Jag nickade. Hon kramade om mig hårdare.

-          Trace, I’m sure he didn’t mean it. sa hon lungt.

-          He didn’t. I saw that he didn’t mean it in his eyes. When he said he was sorry he really mean it. sa jag och torkade tårarna.

-          What are you gonna say to Harry?

-          I don’t know. The truth, maybe?

-          The truth is always good.

-          But he’ll be mad at Lou. sa jag.

-          He maybe will, but he shouldn’t.

Hon reste på sig och sträckte ut sin hand mot mig. Jag tog tag i den och hon drog upp mig. Jag kramade om henne länge.

-          Thank you, Julie. sa jag.

-          I’ll always be there when you need me. log hon.

-          Love you bestie.

-          Love you too.

Vi gick in till vardagsrummet där de andra killarna satt. Julie satte sig mellan Zayn och Liam. Jag gick och satte mig bredvid Harry.

-          Where’s Louis? frågade Niall.

-          I-I think he still is outside. sa jag.

Niall suckade, reste sig och gick ut. Det blev tyst mellan oss andra.

-          Wanna watch another movie? frågade Julie.

-          Yeah, can I choose? sa Liam

-          Sure. sa jag.

Han reste på sig och gick och kollade I hyllan bland alla filmer.

-          This one. sa han efter ett tag och höll upp filmen Toy Story 3.

-          Again? suckade Harry.

-          Oh, please. I love that movie. sa jag och tittade bedjande på Harry.

-          Sure. sa Harry och log mot mig.

 

Efter ett tag kysste Harry mig på kinden.

-          What’s wrong? viskade han.

Ånej, han såg att något var fel.

-          What do you mean? frågade jag.

-          Something is wrong. I can see that. Tell me.

-          Nothing is wrong.

Han reste på sig och tog min hand. Han drog med mig ut till köket.

-          Trace, please, tell me waht’s wrong? sa han och tittade oroligt på mig.

Jag kände tårarna börja bränna bakom ögonlocken igen.

-          Tell me. sa han.

-          H-he kissed me. sa jag tyst och tårarna började rinna.

-          Who? frågade Harry.

Jag hörde att han var upprörd nu.

-          Louis. sa jag ännu tystare.

-          Louis?

-          Harry, please. He didn’t mean it.

Harry struntade I vad jag sa och började gå mot ytterdörren. Jag sprang efter honom.

-          Harry! sa jag och tog tag i hans arm.

Louis satt på trappan precis som han hade gjort förut fast med Niall bredvid sig nu. Niall ställde sig upp när han såg att Harry var arg.

-          Harry. sa Niall och ställde sig framför honom.

-          Louis! Why did you kiss her? frågade Harry.

-          I don’t kow. It just happened. sa han och ställed sig upp.

Jag släppte taget om Harry’sarm och ställde mig emellan honom och Louis. Julie, Zayn och Liam hade kommit ut nu. Niall och Liam stod bakom Louis och Zayn bakom Harry.

-          Harry please, just leave it. sa jag och tittade djupt in I hans gröna ögon.

Han blundade en kort stund och gick sedan in. Jag pustade ut.

-          I’m sorry, Lou. sa jag till Louis.

-          You have nothing to be sorry for. sa Louis och log lite.

Jag följde efter Harry in. Han låg på min säng i mitt rum. Jag gick fram till sängen och la mig ner bredvid honom.

-          Thank you. sa han efter en stunds tystnad.

-          For what? undrade jag.

-          ’Cause you stoped me before I did something stupid.

-          Harry, I don’t think you would do something that hurted Louis.

-          You never know.

Jag kysste hans mjuka läppar.

-          I love you, Harry. sa jag.

-          I love you too. 

 


 

Här har vi kapitel 16 :)

 

Vad tycker ni?

 

Kommentera :)

 

 

 

Kan vi köra på 2 kommentarer till nästa?

 

 

 

/Moa och Malin xx

 

Kommentarer

  • Ella säger:

    Ni är jätteduktiga!!!! Längtar redan tills nästa ju !!!! :)

    Svar: Tackar Ella :)Nästa kommer nog idag :)
    /Moa och Malin xx
    None None

    2012-06-20 | 07:34:37

Kommentera inlägget här: