Same Mistakes Chapter 15:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

Killarna hälsade på Tracy och strax efter knackade det på dörren igen.

- I can open. sa Zayn och gick ut i hallen igen.

Strax efter kom Liam, Zayn, Niall och Harry in i vardagsrummet. Julie ställde sig upp och hälsade på killarna. Jag tittade på Harry men han tittade bort.

- Harry, please let me talk to you. bad jag honom med gråten i halsen.



Harrys perspektiv:

 

- Harry, please let me talk to you. bad Tracy olyckligt.

 

Jag ignoerade det hon sa till mig och tittade mig runt omkring. Då fick jag en snabb smäll i bakhuvudet.

 

- Autch Liam! Why did you do that? sa jag surt till honom och satte handen där han hade slått mig.

 

- Beacuse you must listnen to Tracy! sa han surt.

 

- Mhm, okey. sa jag och gjorde en snabb blick mot Tracy.

 

Hon gick ut igenom ytterdörren med mej hack i häl. Hon såg spänd ut, det såg man på lång väg. Jag stängde dörren bakom mig och vände mig sagta om. Tracy hade satt sig på trappan med händerna i ansiktet. Jag satte mig en bit ifrån och hörde hur hon snyftade tyst.

 

- Ehm, Trace? Can we talk about it? sa jag tyst.

 

- Harry, you must know this. I love you and Louis can we forget, okey? I love Louis like a friend, not more. For the one I love is you! I dont care if Louis is love in me, I care if you love me.

 

- Tracy, all that you say i true. I'm so sorry! I would not have yelled at you as I did and did not run away. And....I love you Tracy!

 

Tracy satt och tittade in i mina ögon och jag kände hur det brändes av tårar i mina ögon. Jag sträckte ut händerna och hon slängde sig i min famn. Vi satt i evigheter och kramades och nu grät båda två.

 

- Harry.... Tracy blev avbruten utav att ytterdörren öppnades. Där stod Niall och log lite snett.

 

- Hi, please can you come in now? I'm sooo hungry and Julie says we can not eat than you have come in again. Oh, did I interrupted you now? sa han först surt men sedan lite osäker.

Både jag och Tracy fnissade åt honom och vi ställde oss upp. När Niall hade försvunnit in i dörröppningen så fick jag lov att fråga.

 

- So we are okey now?

 

- Yeah Harry, we're okey. log Tracy mot mig och vi gick in hand i hand.

 

Tracy's Perspektiv:

 

Louis, Zayn, Niall, Julie och Liam tittade upp mot oss när vi kom in.

- So.. Are you back together? frågade Julie med ett leende på läpparna.

Jag nickade. Julie och killarna sken upp. Jag tittade upp mot Harry. Han log stort och böjde sig ner för att ge mig en kyss.

 

Vi satt i soffan och tittade på film. Harry hade armen över mina axlar och jag lutade mitt huvud mot hans axel. Jag satt mest och tittade på Harry under filmen.

- You don't like the movie? viskade Harry i mitt öra efter ungefär halva.

Jag tittade upp mot honom och gav honom en kyss.

- Not really. visade jag tillbaka.

Han kysste mig igen. Louis, som satt bredvid mig, reste sig snabbt upp och gick iväg. Alla tittade upp från filmen och tittade upp mot Louis.

- Lou. suckade Niall och följde efter honom.

 

Louis’ Perspektiv:

 

Jag reste mig upp ur soffan och gick snabbt ut genom ytterdörren. Jag orkade inte med att se Harry och Tracy. Visst var jag glad att det var tillsammans. De är perfekta för varandra. De skulle vara Harry och Tarcy.

Dörren öppnades bakom mig och någon satte sig bredvid mig på trappan.

-          Lou, why did you walk out? frågade Niall.

-          ‘Cause I can’t see Harry and Tracy. sa jag och suckade.

-          Louis, you have to talk t… Niall blev avbruten av att dörren öppnades igen.

Tracy kom ut.

-          Ehm, Niall, Can i talk to Louis for a sec? frågade hon.

-          Sure. svarade Niall och reste sig upp.

Tracy satte sig där Niall hade suttit.

-          Louis.. började hon.


Vad tycker ni? Bra? Dåligt?
Kommentera! ;)
Har ni några frågor är det bara att fråga :)

När kapitlerna om när de är i London kommer vi fixa en tävling om en roll i novellen :)

Hoppas ni gillar det :)
Kommentera!

Förresten,
Någon annan som inte gillar nya blogg.se? Det är därför texten är konstig.

/Moa och Malin xx