Same Mistakes Chapter 14:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

-         That.. that.. He is in love with..

-         With who?

-         With you.

Mig? Jag blev chockade.

-         Me? frågade jag chockat.

-         Yeah. Please tell me that you aren’t in love with him.

Harry kollade djupt in I mina ögon. Var jag det? Nej, jag älskar ju Harry. Eller?

 


(Bild 1: Text. Bild 2: Tracy. Bild 3: Tracy.)'

-         Ehm..

Gillar jag Harry? Ja, det gör jag. Jag älskar Harry. Gillar jag Louis? Ja, det gör jag. Eller? Tusentals frågor snurrade runt i mitt huvud.

Harry tittade mig fortfarande djupt in i mina ögon.

-         Okey. sa han efter en stunds tystnad.

Han reste sig upp.

-         Why don’t you go to Louis? He’s sad. I gonna go now. sa Harry.

Han vände sig mot dörren och gick snabbt ut. Vänta, vad hände? Gjorde Harry precis slut? Jag kände tårarna börja rinna ner längs mina kinder. Jag reste mig snabbt upp och gick ut till vardagsrummet.

-         Harry? sa jag men det lät mer som en viskning.

Ute i vardagsrummet satt Niall och Louis och pratade. De tittade upp på mig och jag tittade tillbaka. Jag mötte Louis blick och kände fler tårar börja rinna.

-         Tracy? What happend? frågade Niall och Louis i mun på varandra.

Louis var snabbt framme hos mig och Niall strax där efter. Louis la sina armar runt mig och drog in mig i en kram.

-         Where is Harry? viskade jag.

-         He ran out. Liam and Zayn ran after him. svarade Niall.

Jag lutade huvudet mot Louis axel och bara grät.

 

Jag vaknade av att någon tappade något. Jag satte mig upp och såg att jag inte var hemma. Jag fick lite panik innan jag såg att det var killarnas hotellrum men det var inte Harry’s. Harry. Minnen från igår började komma tillbaka. Varför hade jag inte bara sagt att jag älskade honom. Då hade han varit här med mig.

Jag gick ut till det lilla köket där ljudet kom från.

-         Is she awake? frågade någon som jag tyckte lät som Zayn.

Jag stannade och gömde mig vi ingången till köket.

-         No, i don’t think so. She was really tired yesterday. sa en röst som lät som Louis.

-         Btw where is Harry? frågade en tredje röst som lät som Niall.

-         He fell asleep at Liam’s place. sa Zayn.

-         Did he say something about me? frågde Louis.

-         Ehm, no not really. He just said that he thought that Tracy loved him. sa Zayn.

-         She does. sa Niall.

-         I know and both me and Liam told him that but he didn’t listen. Svarade Zayn.

Jag torkade några tårar som hade kommit. Försiktigt började jag smyga tillbaka till rummet men jag stötte till ett bord. En blomma som stod på bordet föll ner till golvet med en duns. Killarna kom ut springande till mig.

-         Tracy? You’re okey? frågade Louis oroligt.

Jag nickade och började gå mot rummet igen. Jag öppnade dörren och stängde den lika snabbt. Ljuset från L.A solen lyste starkt in genom fönstret. Jag gick fram till fönstret och drog för gardinerna. Utanför fanns balkongen där Harry och jag hade stått. Jag gick ut och ställde mig vid räcket. Nu saknades bara Harry’s armar runt mig.

Jag drog fram en stol till räcket och tog fram min mobil. Julie hade skickat ett sms.

 

”Hi Trace. ’S up? André is working so I’m alone :( Wanna have a movie night with me? Ask the boys if they wanna come :) Julie xx”

 

Filmkväll. Det är precis vad jag behöver just nu.

 

”Hi Juliee. Ofc we can have a movie night. My place? :) xxx”

 

“Sure, ask the boys if they wanna come. See you at 6 p.m.? xx”

 

“Sure I ask them. You can come at 4 p.m. ;) xx”

 

“Sure, see ya soon Trace. Love ya. Xxx”

 

Jag kollade på klockan. 14.44. Hade jag sovit så länge? Jag gick ut till killarna som satt i soffan.

-         Ehm, Julie and I gonna have a movie night and we wondering if you wanna join? sa jag.

-         Sure. sa Niall med ett leende.

-         Great. It starts 4 p.m. so I’m on my way to my place now. Have to clean befor Julie comes.

-         We can follow if it’s okey? sa Zayn.

-         Ehm, sure.

Zayn och Louis reste sig upp och följde efter mig.

-         Niall? frågade jag.

-         I gonna tell Liam. You can start walking. sa han.

Jag nickade. Jag tog mina grejer och gick ut till halen där Louis och Zayn stog.

-         Ready to go? frågade Louis och höll upp dörren till mig.

 

Vi hade städat undan, plockat fram godis, läsk och filmer. Nu var allt klart inför  kvällen.

 

*Knack, Knack*

 

Jag öppnade dörren och där stog Julie.

-         Hi Julie. sa jag och gav henne en kram.

-         Hi Trace.

Killarna hälsade på Tracy och strax efter knackade det på dörren igen.

-         I can open. sa Zayn och gick ut i hallen igen.

Strax efter kom Liam, Zayn, Niall och Harry in i vardagsrummet. Julie ställde sig upp och hälsade på killarna. Jag tittade på Harry men han tittade bort.

-         Harry, please let me talk to you. bad jag honom med gråten i halsen.


Kapitel 14 :)

Förlåt för att det tog sådan lång tid. Men vi har inte varit hemma.

Men nu blir nog uppdateringen som vanligt igen :)

Vad tycker ni? Bra? Dåligt?

Ge oss synpunkter! ;)

Kommentera :)

/Moa och Malin xx