Same Mistakes Chapter 13:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

Tracy's perspektiv 

Harry och jag gick hand i hand och pratade om allt och alla på en lång brygga. Han var så underbar och hans gulliga skratt är så sött. Då plötsligt såg jag en vattenskoter åka ute långt borta på havet och jag pekade för att visa Harry. 

- I'll do that someday. sa jag och gjorde en sharaderstyle som skulle likna en vattenskoter. 
Harry bara skrattade och vi kysste varandra. 

- Of course, we can do it together! sa han och log.

- Yeah, Harry I love you so much! 

- And I love you more Tracy Daveson!

(Bild 1: Niall and Liam. Bild 2: Louis' eyes.)

Louis’ Perspektiv:

 

Jag låg i soffan och tittade på något dåligt tv-program. Det fanns inget och göra idag. Zayn och jag hade varit ute förut men sen hade han gått hem till sig. Liam och Niall skulle göra något med Josh och Harry var säkert fortfarande med Tracy.  Tracy. Varför tänkte jag så mycket på henne? Gillade jag henne? Nej, det kan jag ju inte göra, det är hon och Harry och det är så det ska va.

-         Hey, can I come in? Hope so ‘cause now I’m in! ropade Niall när han klev in genom dörren till lägenheten.

-         Hi Lou. sa han och satte sig bredvid mig i soffan.

-         Hi Nialler.

-         Where is Harry? frågade han.

-         He’s with Tracy I think. sa jag och suckade.

-         How are you bro? frågade Niall och kollade oroligt på mig.

-         I’m fine.

Niall höjde ena ögonbrynet mot mig.

 

-         Okey maybe I’m not. sa jag och suckade igen.

-         Is it ’cause of this with Eleanor? frågade han försiktigt.

-         Maybe a little but that’s not all.

-         What more?

-         I-I don’t know. suckade jag och reste mig upp.

Jag gick in till köket och tog ett glas vatten. Niall följde efter mig och satte sig på en av barstolarna. Jag satte mig bredvid honom.

-         Louis, tell me. sa han allvarligt.

Jag suckade.

-         I think I’m in love. sa jag tyst.

-         You are?

-         Yeah.

-         With who?

-         That’s the problem.

-         Problem?

-         I’m in love with Tracy.

-         You are what? sa Niall chockat.

-         Yeah.

Jag tittade allvarligt på Niall.

-         Don’t tell Harry or the other boys. sa jag.

-         I won’t. But what are you going to do?

-         I don’t know. Everytime I see Harry and Tracy together I get jealous.

-         Maybe you can.. började Niall men blev avbruten av skratt från hallen.

 

Tracy’s Perspektiv

 

Harry, Liam, Zayn och jag gick skrattande in i Larry’s (Louis’ och Harry’s) lägenhet. Vi gick in till köket där Niall och Louis satt.

-         Hi guys. sa Niall.

-         Hi. svarade vi i mun på varandra.

Zayn och Liam satte sig på varsin barstol bredvid Niall och Louis. Harry hämtade en till stol och satte den vid de andra. Han satte sig och drog ner mig i sitt knä. Jag tittade upp mot de andra killarna som satt och diskuterade turnén.

Niall, Liam och Zayn var väldigt inne i samtalet medans Louis satt och tittade bort.

Louis.

Stackars Louis. Jag kan inte fatta att Eleanor gjorde så mot honom. Louis som är en sådan snäll, rolig och sött. Ja, helt enkelt underbar. Hans bruna hår. Hans grön-blå underbara ögon.

Jag väcktes ur mina tankar när hans vackra ögon mötte mina. Jag tittade generat undan. Jag kände Harry’s armar greppa ett hårdare tag runt min midja och hur hans läppar pressades mot min axel. Hade han sett att jag stirrat på Louis?

Harry’s Perspektiv

Jag såg hur Tracy stirrade på Louis. Jag försökte att strunta i det men kunde inte låta bli att känna mig avundsjuk. Louis mötte Tracy’s blick och hon tittade generat bort. Jag kramade om Tracy’s midja hårdare och kysste hennes axel. Louis suckade och reste sig upp.

-         I gonna go to bed. sa han och började gå med riktningen mot sitt sovrum.

Niall tittade efter honom och suckade.

-         Louis, wait. sa han och gick efter honom.

Jag tittade undrande på de andra killarna men de gav mig samma frågande blick tillbaka. Vad var det som Niall och Louis dolde?

Niall kom tillbaka efter ett tag och hade en glimt av oro i sina blåa ögon.

-         Niall, what’s going on? frågade Liam honom.

-         Nothing. suckade Niall till svar.

-         Tell us Niall. sa jag.

-         I can’t. sa han.

-         Why not? frågade Zayn.

-         ‘Cause I just can’t.

-         Is it something about Louis? frågade Tracy oroligt.

-         Ask him. sa Niall.

-         Harry? sa Liam och kollade på mig.

Tracy reste sig från mitt knä och satte sig på platsen där Louis hade suttit. Jag gick mot Louis sovrum och knackade på dörren.

-         Come in. mumlade han inifrån.

Jag öppnade dörren och gick in. Louis låg på magen i sängen med huvudet i kudden. Jag satte mig på sängkanten bredvid honom.

-         What’s wrong Louis? frågade jag honom.

-         Nothing. mumlade han.

-         Tell me Louis. You can tell me everything.

-         I know but you will get mad.

-         Why would I be mad? frågade jag förvånat.

-         ’Cause.. ’cause.. började han men fick inte fram några ord.

-         Louis, tell me.

Tracy’s Perspektiv:

Vad hade hänt med Louis? Jag var orolig. Niall sa inget så vi hade slutat fråga. Harry hade varit där inne ett tag.

Plötslig hörde vi hur en dör smälldes igen och hur Harry med nävarna knutna sprang in i sitt rum och smällde igen dörren. Jag tittade chockat på killarna. De såg lika chockade ut dom. Niall reste sig snabbt upp och gick in i Louis rum med Liam och Zayn efter. Jag reste mig upp och gick mot Harry’s rum. Jag kanckade försiktigt på dörren men fick inget svar. Jag öppnade dörren sakta. Harry satt på golvet med ryggen lutad mot sängen. Jag gick sakta fram och satte mig bredvid honom.

-         Harry? frågade jag oroligt.

Inget svar.

-         Harry? What happend?

-         Louis told me that.. that.. mumlade han.

-         He told you what?

-         That.. that.. He is in love with..

-         With who?

-         With you.

Mig? Jag blev chockade.

-         Me? frågade jag chockat.

-         Yeah. Please tell me that you aren’t in love with him.

Harry kollade djupt in I mina ögon. Var jag det? Nej, jag älskar ju Harry. Eller?

 


Kanske inte det bästa kapitlet? Förlåt för att det tog tid!

 

Men vad tror ni? Är Tracy kär i Louis eller Harry?

Bilder kommer imon :)

/Moa och Malin xx