Same Mistakes Chapter 26:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

-         So.. Do you wanna watch a movie? frågade Zayn för att avbryta tystnaden som var.

-         Yeah sure. sa jag och log.

-         What about Taken? sa Niall.

-         Sure. sa vi andra tre.

Niall satte på filmen och jag lutade mig tillbaka i soffan. Niall satte sig bredvid mig igen. Närmare denna gång.


 

Tracy’s Perspektiv:

 

Det var fredag eftermiddag. Jag och Harry gick hand i hand ute på en äng.

-         Are we leaving tomorrow? frågade jag Harry.

-         Yep. sa han.

-         I wanna stay here. sa jag och log.

-         Why? frågade Harry och log mot mig.

-         ’Cause it’s so beautiful here! The people are so nice. I grew up in a big city around with not many green places. sa jag.

-         There is a lot of green places in L.A. sa Harry och tittade konstigt på mig.

-         I know. But I moved to L.A when I was 12. sa jag.

-         You did? sa Harry förvånat.

-         Yep. I was born in New York.

-         That didn’t I know. sa Harry.

-         No you didn’t. sa jag och flinade.

Harry flinade tillbaka och tog tag i mig. Han lyfte upp mig och snurrade mig. Till slut tappade han balansen och vi båda föll ner i gräset.

-         What was that for? skrattade jag.

-         I don’t know. Just wanted to try if it worked. sa Harry och log.

-         Did it work? frågade jag.

-         Not really.

Jag skrattade åt honom och kysste honom.

-         I love you, my crazy boy. sa jag och log.

-         I love you too. sa Harry och kysste mig igen.

 

Niall’s Perspektiv:

 

Vi satt och tittade på filmen men jag var inte så inne i den. Jag satt mest och tänkte. På Bianca. Hon är så vacker. Och hennes röst! Wow. Den var fantastisk. Precis som hon.

 

Tracy’s Perspektiv:

 

Vi bara låg där, höll hand och bara njöt av tiden. Jag vände huvudet mot honom och studerar hans ansikte. Han är så vacker. Harry vände sitt huvud mot mig och log.

-         What are you looking at? frågar han.

-         You. svarade jag och log.

-         Why?

-         ’Cause you’re so beautiful.

Han ler och rullarrunt så han ligger på mage. Han trycker sina läppar mot mina.

-         You’re beautiful. säger han och kysser mig igen.

 

Bianca’s Perspektiv:

 

Filmen var fortfarande på men jag var inte intresserad av att titta på den. Jag satt mest och tänkte. Tänkte på Niall.

 

Tracy’s Perspektiv:

 

-         Mabye it’s time to go home? sa jag till Harry. It looks like it will start rain.

Jag pekade upp mot den gråa himlen.

-         Yeah, let’s go. sa Harry och reste sig upp.

Han sträckte fram sina händer mot mig och drog upp mig. Han drog in mig i sin famn och kramade om mig. Vi stod så ett tag och höll om varandra. Harry kysste min hjässa.

-         Ready to go? frågade han och log.

-         Ready. sa jag.

Ställde mig på tå för att kyssa honom lätt på munnen innan vi började gå.

 

Louis’ Perspektiv:

 

Jag och Eleanor satt och åt i min och Harry’s lägenhet. Eleanor och jag hade hittat på något nästan varje dag sedan vi pratade. Det var skönt att ha henne tillbaka även om hon inte var min längre. Men vi var vänner, och jag var hellre vänner än att förlora henne helt.

 

Tracy’s Perspektiv:

 

Harry och jag gick hand i hand på väg hem till honom. Det var mulet och hade börjat blåsa lite.

-         Haz, I think it will start rain any minute. sa jag och tittade upp mot himlen.

-          Yeah. sa han och tittade upp han med.

Vi gick lite fortare.

 

-         We did it! We got home before it started to rain. sa jag när vi svängde in på Harry’s gata.

-         Yes we did. sa han och la armarna runt mig.

Han log mot mig och skulle precis kyssa mig när det började regna.

-         Run. sa Harry och tog min hand.

Vi började springa.

 

Precis när jag skulle gå in genom dörren tog Harry tag i min arm och drog ut mig i regnet igen.

-         Harry, it’s raining. Let’s go inside. sa jag.

-         I just want to do one thing first. sa han och log mot mig.

-         And that is?

-         This.

Han lutade sig mot mig och våra läppar möttes i en underbar kyss.

-         I always wanted to do that. sa han och kysste mig igen.


Kapitel 26!

Hoppas ni gillar det ;)

Vad tycker ni om novellen hittills? Är den bra/dålig? 

Vad tycker ni om att Louis och Eleanor håller ihop som vänner? Ska de bli de igen eller inte?

Vad tycker ni om Harry och Tracy?

Vad tycker ni om Niall och Bianca?

Kommentera :)

Vad tycker ni om kapitlet? Bra dåligt?

Kan vi köra på 3 kommentarer till nästa? :)

/Moa och Malin xx

Kommentarer

  • Bianca säger:

    jag äääälskar novellen iaf(:

    Svar: Det är bra Bianca :D/Moa och Malin xx
    None None

    2012-07-15 | 16:45:50
  • Anonym säger:

    Jag gillar hela novellen men den kanske saknar lite drama? Eller något speciellt som händer? Misstolka mig inte för jag gillar er novell jätte mycket, kram

    Svar: Tackar :)Det kommer lite drama, det ska vi fixa ;)
    Kram!
    /Moa och Malin xx
    None None

    2012-07-15 | 18:10:13
  • Anonym säger:

    Jätte bra! Vill läsa mer nu nu nu

    Svar: Det kommer :)Tack :)
    /Moa och Malin xx
    None None

    2012-07-15 | 21:30:19

Kommentera inlägget här: