Same Mistakes Chapter 25:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

- You welcome lovely. And now, we're gonna longboarding. log han.
 
- Yes! I love it! log jag tillbaka och vi sprang ner för trappan. I hallen stod de och vi tog var sin. Jag lånade Gemmas medan Harry tog sin egen, detta var just det jag behövde nu! Åka longboard.
 
Sedan satte vi av utför gatan.....

Bianca’s Perspektiv:

 

Idag var det fredag. Idag skulle jag få träffa Niall igen. Niall och jag hade bestämt att han skulle hämta mig klockan 12.00.

Klockan var nu 11.45 och Emilia sov fortfarande. Jag gick till hennes rum där hon sov.

-         Emilia, dags att vakna. sa jag.

-         Neeejj. mumlade hon.

-         Joo. sa jag och drog bort hennes täcke.

-         Varför?

-         För klockan är 11.45 och jag ska i väg snart.

-         Vart ska du?

-         Jag ska ju träffa Niall idag.

-         Just det. När?

-         Om.. sa jag och tittade på klockan. Om 10 minuter.

-         Vart?

-         Han kommer hit för att hämta mig.

-         Okej, men gå och gör dig beredd då. Sa hon och drog åt sig täcket igen.

-         Var i alla fall uppe när jag kommer hem. sa jag.

-         Jaja. Mumlade hon.

Jag suckade och gick ut ur rummet. Klockan var nu 11.55 och Niall skulle komma när som helst.

 

-         Hi. sa jag oh kramade om Niall som precis kommit.

-         Hi. sa hon och besvarade kramen.

-         Ready to go? frågade han och log.

-         Yep. sa jag.

-         Emilia, jag går nu! ropade jag och fick ett okej tillbaka.

Jag log mot Niall och vi började gå.

 

-         Where do you wanna eat? frågade jag Niall.

Vi hade redan shoppat i två timmar och nu skulle vi äta.

-         I don’t know. Maybe McDonald’s? sa han och log.

-         Sure. I love McDonald’s! sa jag och han skrattade.

 

 

Vi hade beställt och satt nu vid ett bord och åt.

-         So what do you like to do? frågade Niall.

-         Ehm, I played soccer and tennis when I lived in Sweden. sa jag.

-         Oh, are you good at soccer? frågade han.

-         Pretty good, I’m not bad.

-         Cool, I love soccer. sa han och log. Do you do something else?

-         Ehm, yeah I sing. sa jag

-         Really? Can I hear? frågade han.

-         Not here! sa jag.

-         Let’s go to my place then?

-         Sure. sa jag och log.

Vi åt upp och började gå mot Niall’s lägenhet.

 

-         Nice place. sa jag när vi hade gått in i vardagsrummet.

-         Thanks. sa han och log.

Han gick in till något rum och kom strax tillbaka med en gitarr.

-         Ready to sing? Frågade han och satte sig i soffan.

Jag nickade och satte mig bredvid honom.

-         What song? frågade han.

-         Can you play The Man Who Can’t Be Moved? frågade jag.

-         With The Script, right? sa han.

-         Yeah.

Han började spela och jag började sjunga.

 

Going Back to the corner

where I first saw you

Gonna camp in my sleeping bag

I'm not gonna move

Got some words on cardboard,

got your picture in my hand saying,

"if you see this girl can you tell her where I am"

 

Jag slutade sjunga och tittade upp mot Niall.

-         Wow, that was amazing! sa han och log.

-         Thank you. sa jag och rodnade.

-         You are amazing. sa han och drog undan en hårslinga från mitt ansikte.

Jag tittade upp och mötte hans blåa ögon. Vi satt bara och tittade in i varandras ögon.

Niall hade verkligen underbara ögon. Han var så trevlig, rolig, söt. Han var underbar.

Jag väcktes ur mina tankar av att dörren till Niall’s lägenhet öppnades.

-         Ey Niall! ropade en röst.

Jag tittade mot Niall som också vänt huvudet mot de hållet rösten kom från.

-         In the living room. ropade Niall tillbaka.

In kom det två killar. En med brunt hår och en med svart. De tittade förvånat på mig.

-         Guy’s this is Bianca. sa Niall.

-         Bianca, this is Liam and Zayn.

-         Hello Bianca. sa den brunhåriga, Liam.

-         Hi. sa jag.

-         What are you two doing? Did we interrupt something? frågade Zayn.

-         No. sa Niall och jag samtidigt.

-         When did you two get here? I thought you were coming tomorrow. sa Niall.

-         No, it was today. sa Liam.

-         Oh. sa Niall.

-         So.. Do you wanna watch a movie? frågade Zayn för att avbryta tystnaden som var.

-         Yeah sure. sa jag och log.

-         What about Taken? sa Niall.

-         Sure. sa vi andra tre.

Niall satte på filmen och jag lutade mig tillbaka i soffan. Niall satte sig bredvid mig igen. Närmare denna gång.


Kapitel 25 :D

Hoppas ni gillar det :)

Jag (Malin) tror det kommer ut en del till imon, om jag hinner.

Men,

Vad tycker ni? Vad skulle hänt om inte Liam och Zayn hade kommit? Skulle det ha hänt något?

Kommentera vad ni tycker :)

/Moa och Malin xx

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Grymt bra!!! Längtar till nästa kapitel redan ;)

    Svar: Tackar Jessica :) Nästa kommer kanske idag :) /Moa och Malin xx
    None None

    2012-07-12 | 00:59:51
  • Anonym säger:

    Malin (och Moa) du vet vad jag tycker! Ta inte sa lang tid pa dig till nasta kapitel. Vill fortsatta lasa :) Puss pa dig.

    Svar: Haah ja jag (Malin) vet såklart vad du tycker ;) Nästa kommer kanske idag ;) Pusss :) /Moa och Malin xx
    None None

    2012-07-12 | 11:27:39

Kommentera inlägget här: