Same Mistakes Chapter 23:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

-         Are you up to watch a movie tonight? At my place? frågade jag Eleanor.

-         Sure. sa hon och log. Maybe we should go and buy some snacks then?

-         Yeah.

Vi reste oss och började gå mot den närmsta mataffären.


 

Bianca’s Perspektiv:

 

Jag och min bästa vän, Emilia, satt på ett mysigt litet café i Irland. Vi hade flugit från London till Irland idag.

-         Vad gör vi först? frågade Emilia.

-         Jag vill gå och shoppa? sa jag.

-         Okej. Jag vill gå till Phoenix Park.

-         Okej. Vad sägs om att du går till Phoenix Park och jag går och shoppar så möts vi sen?

-         Visst. sa Emilia.

-         Vi möts här klockan 4? sa jag.

-         Okej, ses vid 4. sa Emilia och kramade om mig innan hon började gå.

Jag reste mig upp och började gå.

 

Klockan var nu 12.00 och det var en timme sen jag och Emilia skildes åt. Jag hade gått genom många butiker men inte köpt något.

Jag gick längs gatan och kollade efter en affär att gå in till när jag gick in i någon.

-         Omg.. Förl.. I mean sorry! utbrast jag.

-         It’s okey. It’s as much my fault. sa killen jag gått in i.

Jag tittade upp mot honom och mötte hans underbart blåa ögon.

-         I’m Niall. sa han och log.

-         I know.. I’m Bianca. sa jag.

-         Oh, are you a fan? frågade han.

-         Yeah, I love you music but I’m not that kind of fan who knows everything about you. sa jag och log.

-         So where are you from? I hear that you aren’t from Ireland.

-         I’m actually from Sweden. sa jag.

-         Cool. Are you here all alone?

-         No my friend is in the Phoenix Park. We’ll met up in four hours.

-         Okey. Have you had lunch yet? frågade han.

-         No. svarade jag.

-         Then maybe we can have lunch? sa han.

-         Sure. Do you know any good places? log jag.

-         What about Nandos?

-         Sounds good. I’ve never eat Nandos. sa jag.

-         You gonna love it. log han.

Vi började gå.

 

-         That was really good! sa jag när Niall och jag hade ätit upp.

-         Told you. sa Niall och log stort.

Jag log. Niall var väldigt trevlig.

-         So are you and your friend staying here for the night? frågade Niall.

-         Yeah. We are going home to London tomorrow. svarade jag.

-         So you live in London?

-         Yeah, we moved there 2 weeks ago or something.

-         Okey. So what are you up to now? frågade Niall.

-         I don’t know. sa jag. It’s still like 3 hours until me and my friend are going to meet up.

-         Maybe we can do something? sa Niall.

-         Sure. sa jag och log stort.

Vi reste på oss och gick ut från Nandos.

 

Niall och jag hade gått runt lite överallt och klockan var nu 15.55. Niall hade följt mig till cafét där jag skulle möta Emilia.

-         I had a really good time with you today. sa Niall och log.

-         Yeah, it was really nice. sa jag och log.

-         Maybe I can have your number? We maybe can do something when I’m back in London? sa han.

-         Sure. sa jag.

Vi byte nummer och sa hej då. Strax efter kom Emilia.

-         Hej. sa jag och gav henne en kram.

-         Hej på dig. sa hon och log.

-         Vad har du haft för dig idag? undrade hon när vi började gå mot vårt hotell.

-         Jag gick runt lite sen sprang ag in i en kille. sa jag och log.

-         Ohh.. en kille. Vad hete denna kille? sa hon.

-         Niall. log jag.

-         Nia.. Vänta, Niall? Som i Niall Horan? sa hon.

-         Yes. sa jag.

-         Ofta? Vad coolt! log hon.

-         Ja. Han var jätte trevlig.

-         Tog du hans autograf?

-         Nej, men jag åt Nandos med honom.

-         Va?!

-         Japp, vi har typ varit hela dagen.

-         Fick du hans nummer?

-         Japp. Vi ska göra något sen i London.

Hon kramade om mig.

-         Du gillar honom, eller hur? sa hon sen.

-         Jag har bara träffat honom en gång, Emilia!

-         Ja men ändå.

Jag skrattade och skakade på huvudet.


Kapitel 23 :)

Hoppas ni gillar det.

I helgen kommer jag (Malin) inte kunna uppdatera tyvär. Men jag ska säga till Moa ;)

Vad tycker ni? Bra? Dåligt?

Kommentera! :D

/Moa och Malin x

Och,

Bianca hoppas du gillar det ;)

Kommentarer

  • bianca säger:

    im lovin' it!:D

    Svar: Härligt att du tycker det, och mera blir det! :D /Moa och Malin xx
    None None

    2012-07-07 | 13:39:22

Kommentera inlägget här: