Taken Chapter 7:

Kategori: Taken

Jag gick tillbaka till sängen och la mig ner. Louis la sig ner bredvid mig och kysste mina läppar. Jag besvarade kyssen.

Efter kyssen la jag huvudet på hans bröst och han la virade armarna runt mig.

Strax efter somnade jag med ett leende på läpparna.


Jag vaknade nästa morgon av att alarmet på mobilen ringde som vanligt.

Jag stängde snabbt av det så att inte Louis skulle vakna.

Jag kröp försiktigt ur hans grepp och gick ut ur mitt rum. Jag gick in till Rose’s rum.

-         Honey, it’s time to wake up. sa jag och skakade om henne försiktigt.

-         Okey. mumlade hon.

Jag gick ut ur hennes rum och bort till köket. Jag gjorde i ordning hennes frukost och ställde den på bordet.

Rose kom ut i köket och satte sig vid bordet.

-         Sleep well? frågade jag henne och började göra i ordning hennes lunch.

-         Mhm. svarde hon trött.

-         Doesn’t look like that. skrattade jag.

-         I did. But I’m still tired. suckade hon.

-         You always are, Rose.

-         I know. What about you and Louis?

-         What about us?

-         Did you sleep well? förtydligade hon.

-         Yes, I did. Louis is still asleep. sa jag.

-         Lucky him. sa hon och jag skrattade.

Jag gjorde klart hennes lunch och satte mig ner framför henne.

-         Can I ask you something? frågade Rose.

-         Yes, of course. sa jag.

-         Do you like Louis?

-         Yeah, of course I like him.

-         I mean, do you like like him?

-         Oh, em, yes I do. He’s the sweetest guy I ever met. sa jag och log stort.

Rose nickade och log hon med.

 

-         Bye Rose. sa jag när hon gick mot bussen som skulle ta henne till skolan.

Jag stängde dörren och gick bort till mitt rum.

Louis låg nu på mage och snarkade smått. Jag log åt hur söt han var och bestämde mig för att låta honom sova.

Jag tog min dator och gick ut till vardagsrummet. Jag satte datorn i ena änden av soffan och la mig ner framför den.

Jag gick en på YouTube och sökte på ’One Direction’.  Jag tryckte på den första videon som kom upp. What Makes You Beautiful hette den.

 

One Direction var riktigt bra!

Jag hade lyssnat igenom alla låtar på som de gjort.

Jag tryckte på videon till One Thing igen.

 

Slutet av refrängen kom och jag kände hur någon la sig över mig och viskade i mitt öra.

-         ’Cause you got that one thing.

-         Morning Louis. sa jag och log.

-         Morning Lucy. sa han och gick bort från mig.

Jag satte mig upp I soffan och satte sig bredvid mig.

-         Do you like One Direction? sa han och log.

-         Yeah, they are okey. Just started to listen to them. sa jag.

-         Okey. sa han. How long have you been up?

-         Awhile. I always wake Rose up and make her breakfast. sa jag.

-         Why didn’t you wake me?

-         ‘Cause you were so cute when you were asleep. sa jag.

-         Where? I thought I was cute all the time.

-         Nah, not all the time. sa jag och reste mig upp.

Louis tog tag i min arm och drog ner mig i soffan igen.

Han satte sig över mig och började kittla mig.

-         You aren’t ticklish, aren’t you? sa han när han märkte att kittla mig inte funkade.

-         Nope. sa jag och log. Now get off me.

-         No, I won’t move until you say that I’m the hottest guy in the world. sa han.

-         I won’t say it. sa jag.

-         Say it.

-         No.

-         Okey, then we will sit here all day.

-         Sure. sa jag.

Louis sträckte lite på sig och tog min mobil som låg på bordet.

-         Oh what’s this? sa han och log retsamt.

-         My locked phone. sa jag.

-         Oh really? sa han och tryckte fingrarna mot skärmen.

-         Now it’s just your phone. sa han och visade mig.

På skärmen syntes min bakrundsbild på Louis. Han hade låst upp den!

-         How did you know my code? frågade jag.

-         You aren’t that careful when you unlock your phone. sa han. And I like your background.

Jag kände hur mina kinder hettade till.

-         Oh let’s check your texts. sa han och tryckte fram min conversation med Esme.

-         No Louis! Please! sa jag.

-         Then who is the hottest? sa han och log.

-         You. You’re the hottest in whole wide world. sa jag och han flyttade på sig.

-         Here. sa han och gav mig min mobil.

-         Thank you. sa jag och la ner den i min ficka.

-         No problem. sa han och log.

Jag log tillbaka och kysste honom passionerat.


Kapitel 7!

Vad tycker ni om Louis och Lucy? :)

2 kommentarer till kapitel 8! :D

/Moa och Malin xxxx

Kommentarer

  • p säger:

    åh så bra!!! kan knappt vänta tills nästa ni är så duktiga

    Svar: Tack! :)Det kommer :)
    /Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-23 | 15:10:34
  • Anonym säger:

    jättebra :D

    Svar: Tack! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-23 | 20:39:12
  • Bea säger:

    Åhh, jag är typ kär i eran novell nu! :)

    Svar: Haha, tack Bea! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-23 | 20:40:09
    Bloggadress: http://novellerna1d.devote.se

Kommentera inlägget här: