Taken Chapter 6:

Kategori: Taken

Våra läppar möttes i en perfekt kyss. Jag la armarna runt hans nacke och han la sina händer på mina höfter.

Vi avslutade kyssen och tittade in i varandras ögon.

-         Finally. sa Louis och log.

Jag log tillbaka och kysste hans underbara läppar igen.


 

Klockan var nu 23.00 och jag låg bredvid Louis i soffan. Jag hade huvudet lutat mot hans bröst och han hade sina armar om mig.

-         Are we gonna watch another movie or do you wanna do something else? frågade Louis och kysste min hjässa.

-         I don’t know. But I need to go and get Rose before they kill each other. suckade jag.

-         Don’t they like each other?

-         No, they hate each other.

-         Why?

-         They started to fight about something stupid when they were younger.

-         Why did Rose go there then?

-         ‘Cause I beg her. And Esme said it was okey if I promised to tell you how I feel.

-         And how do you feel?

Jag tittade upp mot honom och mötte hans underbara ögon.

-         I like you, Louis. I really do. sa jag.

-         I really like you too, Lucy. sa han.

Jag lutade mig mot honom och kysste honom.

Kyssarna blev mer intensiva och han la sig över mig.

-         Louis. sa jag mot hans läppar när han började dra i min tröja.

-         I’m sorry. sa han och la sig bredvid mig igen.

-         I need to get Rose.

-         Right.

-         Do you want to stay over the night or..?

-         I can stay if it is okey. sa han.

-         Of course. sa jag och kysste honom innan jag reste mig upp.

Jag gick ut i hallen och drog på mig ett par skor.

-         I’m coming soon! ropade jag.

-         Okey. ropade Louis tillbaka.

Jag tog min longboard och gick sedan ut genom dörren.

 

Jag knackade på dörren till Esme’s ställe innan jag öppnade dörren och gick in.

-         Hello. sa jag.

-         Yes! hörde jag Rose ropa  innan hon kom ut springandes i hallen och kastade sig i min famn innan hon snabbt tog på sig skorna.

-         Hi. sa Esme och  kramade om mig när hon kom ut i hallen.

-         Did you two have fun? Frågade jag.

Båda två tittade på mig med en blick som sa “Vad tror du?”.

-         Sorry I asked. sa jag.

-         But did you and Louis have fun? frågade Esme och höjde på ögonbrynen.

-         Yes, we had. I did as you said and it went perfect. sa jag och log.

-         Awesome. sa Esme.

-         Let’s go. sa Rose och började dra i min arm.

-         I guess we need to go. Louis’ waiting for me. sa jag.

-         Ohh.. Have fun. sa Esme med en retsamton.

-         Stop it. sa jag. But see you soon?

-         Yeah. Bye. sa hon.

-         Bye.

Vi stängde dörren efter oss och började gå hemåt.

 

Jag öppnade dörren och gick in med Rose efter mig.

-         Rose, go to bed now. sa jag och hon nickade.

-         Goodnight, Lucy. sa hon och kramade om mig innan hon gick in till sitt rum.

Jag gick in till vardagsrummet men Louis var inte där.

-         Louis? sa jag lite högre för att han skulle höra.

-         In your bedroom. fick jag som svar.

Mitt rum? Vad gjorde han där?

Jag gick snabbt bort till mitt rum och öppnade dörren. Louis satt i min säng med ryggen lutad mot väggen och min dator i knät.

Jag kröp upp i sängen och satte mig bredvid honom.

-         What are you doing? frågade jag.

-         Just checking Twitter. Hope it was okey I borrowed your computer. sa han och log.

-         Of course. sa jag.

-         Do you’ve twitter?

-         Nope. I had put I deleted it.

-         Why?

-         I don’t know actually.

-         Let’s make a new one. sa Louis och loggade ut från sin.

Han skrev in mitt namn och gav sedan mig datorn. Jag skrev in min email och lösenord.

Jag gav Louis datorn igen.

Han tryckte på sök-rutan och skrev in sitt namn. Sedan tryckte han på följ.

-         Now you’re folowing me. sa han och log.

-         Yep.

Han skrev sedan in Lottie Tomlinson och tryckte på följ. Detsamma gjorde han med sina andra systrar och sin mamma.

Han loggade ut från min twitter och in på sin egen igen. Han sökte på mitt namn, Lucy Foy, och tryckte på följ.

-         Now you got your first follower. sa han.

Jag log mot honom och tog sedan dator ifrån honom. Jag reste mig upp och satte den på skrivbordet.

Jag gick tillbaka till sängen och la mig ner. Louis la sig ner bredvid mig och kysste mina läppar. Jag besvarade kyssen.

Efter kyssen la jag huvudet på hans bröst och han la virade armarna runt mig.

Strax efter somnade jag med ett leende på läpparna.


Kapitel 6!

Do you like it? :)

2 kommentarer till nästa! :)

/Moa och Malin xxx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: