Taken Chapter 5:

Kategori: Taken

Han nickade och gick fram till hyllan med filmerna. Han kollade runt en stund innan han tog fram en film. Han log och höll upp filmen.

-         This one. sa han.

Det var The Grudge.

-         What? I can’t see that one! I won’t be able to sleep after! utbrast jag.

-         Don’t worry. I’m here. sa han och log.


-         So what have you been up to? frågade min bästa vän Esme.

Vi satt inne på McDonalds och hade précis ätit efter våran shopping runda.

-         I’ve been with Louis. sa jag.

-         And who’s Louis? frågade Esme och pillade med sitt röda hår.

-         A guy. Sa jag kort.

-         Oh, a guy. So you’ve got a boyfriend? sa hon och log retsamt.

-         He’s not my boyfriend! sa jag.

-         But you like him, don’t you?

-         I don’t know. sa jag tyst.

-         I see that you do.

-         How?

-         Your smile when you talk about him. You get a special look in your ey..

-         I get it. avbröt jag henne. Mabye I do.

-         What have you two done?

-         We’ve been on a picnic, we had a movie night and I told him about my family.

-         Wow, you really trust him.

-         Yeah.

-         Anything else?

-         Ehm, yeah, we almost kissed.

-         What? Almost?

-         Yep, his stupid phone called when we were a few centimeters from each other. sa jag surt.

-         Really? That’s what I call bad luck. flinade Esme.

-         Ha-ha. sa jag surt.

-         Don’t be mad now, Lucy-Pucy. sa hon. When will you meet him again?

-         Tonight. sa jag och log av bara tanken av att få träffa Louis igen.

-         Where?

-         My place.

-         Then do someting romantic or just tell him how you feel. sa hon.

-         Mabye I should. But we aren’t alone. Rose has to do her homework and she can’t be at Louis place. suckade jag.

-         Oh.

Vi blev tysta. Och så kom jag på det! Jag tittade upp mot Esme som tittade på mig. Hon skakade snabbt på huvudet när hon förstod vad jag tänkte.

-         Don’t event hink about it, Lucy! varnade hon.

-         Oh come on! Take her just for tonight. Please Esme? bad jag.

-         No, Lucy! You know I don’t like her.

-         I know but please? sa jag.

Jag tittade på henne med bedjande ögon.

-         Fine. sa hon tillslut.

-         Yes! I love you, Esme! sa jag och kramade om henne.

-         Yeah yeah but you have to tell him how you feel then.

-         Yeah, sure. sa jag och log stort.

-         Great. Now let’s get out of here. You’ve a house to clean. sa Esme.

-         What? My house isn’t messy!

-         Really? sa hon och tittade på mig.

-         Okey, mabye it’s a bit messy. sa jag och Esme skrattade. Let’s go now.

Vi tog våra kassar och började gå mot mitt hus.

 

Jag låste upp och öppnade dörren. Esme och jag gick in.

-         Rose! ropade jag.

-         What? fick jag som svar.

-         Come here!

Man hörde hur hon öppnade dörren från sitt rum och gick med lätta steg ut till mig och Esme. Hon gick fram och kramade om mig.

-         What did you want? frågade Rose.

-         Go and get your homework. You’ll do them at Esme’s place. sa jag och hennes leende försvann.

-          Why? sa hon.

-         ’Cause Louis is coming over. sa jag.

-         But why do I have to go to her? frågade Rose.

-         Rose, please, just do it. bad jag.

-         Fine. sa hon surt och gick iväg.

-         That went easy. suckade jag och vände mig mot Esme.

-         Thank you so much for taking her. sa jag och kramade om henne.

-         Yeah yeah. sa hon.

-         Don’t be mad now Esme-Pesme. sa jag.

-         Stop it. flinade hon.

Rose kom ut i hallen igen och tog på sig sina skor.

-         Ready to go, Rosalie? sa Esme.

-         I’m ready and don’t call me Rosalie, Esmeralda. sa Rose.

Esme racket ut tungan åt Rose och Rose gjorde det samma år Esme.

-         Okey.. Go now and try to not kill each other. sa jag och puttade ut dom.

-         Yeah yeah. Bye. sa Esme och Rose vinkade.

-         Bye. ropade jag efter dem.

Jag stängde dörren och gick in i vardagsrummet. Dags att börja städa, tänkte jag och suckade.

 

 

-         You’re very good at cooking. sa Louis när vi hade ätit klart.

-         Thank you. sa jag och log.

Jag hade gjort som Esme sagt och lagat en romantisk middag. Jag hade satt fram ljus på bordet och hela huset var städat.

Louis och jag satt bara och log mot varandra. Jag visste inte vad jag skulle säga och det verkade inte som om han visste vad han skulle säga heller.

-         Ehm.. började jag. What do you wanna do?

-         I don’t know. Mabye we just could chill? You know, talk and stuff. sa han och log.

-         Sure. sa jag.

Vi gick in vardagsrummet och satte oss I soffan. Vi blev tysta igen.

-         Where is Rose? frågade Louis efter ett tag.

-         She’s at my friends place. I didn’t want her to be here tonight. Sa jag coh rodnade lite.

-         Are you blushing? frågade Louis.

-         No. mumlade jag.

-         Yes you are. sa han.

Jag kände hans hand under min haka och hur han försiktigt lyfte upp mitt huvud.

-         You’re cute when you’re blushing. viskade han.

Han lutade sig närmare mig och jag gjorde detsamma mot honom. Jag tittade på hans läppar och lutade mig ännu närmare. Nu var vi så nära att jag kände hans andedräkt mot mina läppar.

*RRIIINNNGGG*

Båda jag och Louis hoppade till.

Seriöst?! Igen?! tänkte jag.

-         I’m sorry. sa jag till Louis och reste mig upp för att gå till telefonen.

-         Hello? svarade jag surt.

-         Lucy, when can i come home? frågade Rose i andra änden.

-         Rose, seriously?! sa jag.

-         What? sa hon.

-         I’ll get you when you can come home, okey? sa jag lika surt.

-         Okey. sa hon.

-         Bye. sa jag och la på.

Jag tog ett djupt andetag innan jag gick in till Louis igen och satte mig bredvid honom. Vi blev tysta igen.

-         Sorry about that. Rose has always been a person who interrupts. sa jag och log snett.

-         It’s okey. Now it’s even, I guess. sa han och log.

-         - Yeah.

-         But.. I liked how it was before she called. sa han och tittade på mig.

Jag mötte hans blick.

-         Me too.

Jag lutade mig närmare honom och snart var vi så nära som vi var förut.

Tredje gången gillt, tänkte jag och lutade mig den sista biten.

Våra läppar möttes i en perfekt kyss. Jag la armarna runt hans nacke och han la sina händer på mina höfter.

Vi avslutade kyssen och tittade in i varandras ögon.

-         Finally. sa Louis och log.

Jag log tillbaka och kysste hans underbara läppar igen.


Kapitel 5 har vi här!

Vad tycker ni? Lucy och Louis har fått sin lilla kyss, haha ;)

2 kommentarer till kapitel 6! :)

/Moa och Malin xxx

 

Kommentarer

  • malin säger:

    naaawie :) xxx

    Svar: :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-21 | 17:44:18
  • fia säger:

    Va gullit :)

    Svar: :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-21 | 19:11:11
    Bloggadress: http://justonerandom.blogg.se

Kommentera inlägget här: