Taken Chapter 4:

Kategori: Taken

Vi satt där länge. Vi att kvar i samma ställning även när jag slutat gråta.

Vi bara satt där.

Helt tysta.

Han och jag.

Louis och Lucy.


-         I’m sorry you had to see me like this. I probably look terrible right now. sa jag och drog fingrarna under ögonen för att få bort lite av den mascara som runnit.  

Vi hade packat ihop allt efter vi hade ätit och nu var vi på väg mot cyklarna. Han stannande mig och drog sin tumme över min kind.

-         You still look beautiful as always. sa han och tog bort en hårslinga som hängde ner över ansiktet.

Jag kände hur kinderna började hetta till och jag tittade ner i marken. Louis satte handen under min haka och tryckte försiktigt upp mitt huvud.

-         You really do. viskade han.

Han såg rakt in i mina ögon med sina vackra blå/gröna ögon. Han lutade sig närmare mig. Han var nu så när att jag kunde känna hans andedräkt mot mig. Hans läppar var nu bara någon millimeter ifrån mina.

 

*Rrriiiinnnngggg*

 

Louis’ Perspektiv:

 

Jag skulle precis luta mig den sista biten för att kyssa henne när min mobil började ringa. Både Lucy och jag hoppade till. Jag tog surt upp mobilen för att se vem det var som förstörde det hela. Harry. Han ska få för det här.

-         What? svarade jag surt i telefonen.

-         Well hello on you to. sa Harry.

-         What do you want? frågade jag lika surt.

-         Why so angry? Have I done something?

-         Yes, yes you have.

-         Can you tell me what I’ve done?

-         You jus.. började jag.

Jag tittade mot Lucy som stod bredvid mig och tittade ner i marken.

-         I call you later, Harry. sa jag och la på.

Lucy tittade upp mot mig.

-         Sorry for that. sa jag och log snett.

-         It’s okey. sa hon.

Vi började gå mot cyklarna igen.

 

Lucy’s Perspektiv:

 

Louis hade nästan kysst mig! Varför var den där Harry tvungen att ringa? Vänta, gillade jag Louis?

Jag hade ställt fram skålar med popcorn, godis, chips och massa annat. Jag hade också lagt ut massa kuddar och filtar i soffan och på golvet. Louis skulle komma om några minuter för vår filmkväll. Jag sprang upp till mitt rum och bytte om till ett par mjukisbyxor och en skön t-shirt.

*PlingPlong*

Jag skyndade mig ner. Jag öppnade dörren och där stod Louis i en one piece.

-         Hi. sa han och kramade om mig.

-         Hi. sa jag.

-         Ready for the movie night? frågade han och gick in.

-         Ofcourse I’m. Come. sa jag och tog tag I hans hand.

Jag drog med honom till vardagsrummet.

-         Wow. You really are ready. sa han.

-         Yeah I am. skrattade jag.

Vi satte oss ner i soffan.

-         It was really nice on the picnic today. sa Louis och log.

-         Yeah, it really was. sa jag.

 

-         So what movie? Frågade Louis efter en stunds tystnad.

-         I don’t know. You can choose. log jag.

Han nickade och gick fram till hyllan med filmerna. Han kollade runt en stund innan han tog fram en film. Han log och höll upp filmen.

-         This one. sa han.

Det var The Grudge.

-         What? I can’t see that one! I won’t be able to sleep after! utbrast jag.

-         Don’t worry. I’m here. sa han och log.


 Kapitel 4!

Vad tycker ni om Taken hittills? :)

2 kommentarer till kapitel 5! :D

/Moa och Malin xxx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: