Taken Chapter 3:

Kategori: Taken

-         You’re in love with Louis. sa hon bara.

-         What? I’m not! I just met him.

-         Yeah yeah. I see it on you.

-         Yeah yeah, whatever.

Rose gick skrattande iväg mot sitt rum. Hur kunde hon tro att jag gillade Louis? Eller, gjorde jag det?


 

-         Are you going home to Phoebe and Daisy today? frågade jag Rose medans hon tog på sig sina skor.

-         Yeah, if it’s okey? sa hon.

-         Ofcourse. I won’t be home anyway.

-         Right. You’re going out with Louis, aren’t you?

-         Yeah.

-         Ohh..

-         Shut up and go now before you’ll be late.

-         Fine. Bye. sa hon och kramade om mig.

-         Bye.

Jag stängde dörren efter henne och började sedan gå mot mitt rum. Jag tog på mig ett par jeans shorts och en vit tröja.

Jag tog upp mobilen och såg att jag hade fått ett meddelande.

”Hi Lucy, what’s up? Is it okey is I come to your place? Hope so ‘cause I’m there in a sec. See ya :) Louis x”

Vänta, skulle han komma hit? Jag började springa runt I mitt rum för att städa när det plingade på dörren.

-         Hi Lucy. sa Louis och kramade om mig när jag släppt in honom.

-         Hi Louis. sa jag och log.

Vi gick in till vardagsrummet och satte oss i soffan.

-         So, what are we doing today? frågade jag.

-         What about go out and do something fun and tonight we have a movie night here? sa han.

-         Yeah sure. But Rose is here tonight.

-         She can have a sleep over with the twins.

-         Awesome. What are we doing now then?

-         At lunch we can have a picnic in the forest maybe?

-         Sounds good. Should we go and make some food then?

-         Yeah.

Vi gick ut till köket och gjorde i ordning olika sorters mat.

 

Klockan var nu 11.50. Jag skulle möta Louis i skogen om tio minuter.

Louis hade gått tidigare med maten med sig. Han sa att han skulle fixa en grej innan vi möttes i skogen.

Jag satte mig på min cykel och åkte iväg. Skogen låg en bit utanför staden så det tog ungefär 5 minuter.

Jag lutade cykeln mot ett träd och började gå på stigen som ledde in till gläntan där jag skulle träffa Louis.

Framme i gläntan låg en stor picknick filt utlagt på marken.

På filten stod den stora korgen där vi hade packat ner all mat vi hade gjort.

Louis satt på filten och väntade.

-         Hi. sa jag när jag satte mig framför honom på filten.

-         Hello. log han.

-         What’s that? frågade jag och pekade på något som såg ut som ett block.

Han tog fram blocket och en penna.

-         I heard when Rose said that you was a great drawer. sa han.

-         Nah, I’m not that good. sa jag.

-         Draw something. sa han och gav mig blocket.

-         Okey, but you can’t watch until I’m done. sa jag och log mot honom.

-         Okey. skrattade han.

 

-         I’m done now. sa jag och gav honom blocket.

-         Wow. sa han.

Jag hade ritat ett öga.

-         You told me you weren’t so good. This is amazing! sa han.

-         Thank you, Louis.

-         Where have you learn to draw like this?

-         My.. My dad did learn me. He was an artist.

-         Oh.

Jag kände tårarna börja rinna längs mina kinder.

-         Lucy…

Louis drog in mig i sin famn. Jag lutade huvudet mot hans axel och bara grät.

-         I-I just miss h-him so much. grät jag.

-         I understand that, Lucy.

Vi satt där länge. Vi att kvar i samma ställning även när jag slutat gråta.

Vi bara satt där.

Helt tysta.

Han och jag.

Louis och Lucy.


Kapitel 3!

Vad tycker ni? :)

2 kommentarer till kapitel 4! :D

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • malin säger:

    bra som vanligt! :D xxx

    Svar: Tack Malin! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-20 | 19:59:39
  • Moa säger:

    Grrymt! :)

    Svar: Tack Moa! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-20 | 20:26:57

Kommentera inlägget här: