Taken Chapter 2:

Kategori: Taken

Musik. Vänta nu, Louis…

-         Wait, what your last name? undrade jag.

-         Tomlinson. Why? sa han.

-         Louis Tomlinson. You’re the guy who searched for X factor. sa jag.

-         Yeah, that’s me. skrattade han.

-         Cool. sa jag och log mot honom.

Han log tillbaka. Han hade verkligen ett fint leende.


 

-         And here’s my bedroom. sa Louis och öppnade dörren till ett rum.

Jay hade sagt till Louis att han skulle visa mig runt av någon anledning.

Rummet var inte så stort. Det såg ut som ett normalt pojkrum.

-         Nice. sa jag och log mot honom.

Jag gick in och kollade runt. Jag fastnade med blicken på några inramade foton som stod på nattduksbordet. Jag tog upp det första och tittade på det. På bilden var det hans systrar och hans mor. Jag tittade upp på Louis och log. På den andra bilden var det 5 killar.

-         Is this your bandmates? frågade jag Louis.

Han gick fram till mig.

-         Yeah. That’s me, Liam Payne, Niall Horan, Harry Styles and Zayn Malik. sa han och pekade i tur och ordning på de 5 killarna på fotot.

-         When was this photo taken?

-         In 2010, the day we were put together at bootcamp.

Jag nickade och tog upp det tredje fotot. Det var en bild på Louis och en till kille. Harry, tror jag han hete. De satt i en soffa och Louis hade armen om honom.

-         Is that you and Harry? frågade jag.

-         Yeah. But the fans call us for Larry Stylinson. sa han och log.

-         Larry Stylinson? As you first and last names put together?

-         Yeah.

Jag satte ner fotot och satte mig bredvid Louis som hade satt sig på sängen.

-         Don’t you miss your’ family, friends, girlfriend when you’re on tour? frågade jag.

-         Ofcourse I miss my family and friends. It’s hard to be away from them. And I don’t have a girlfriend. sa han och log snett mot mig.

-         Oh, okey.

Vi blev tysta.

-         Ehm, do you wanna do something? Like have a cup of coffee or something? frågade Louis efter den långa tystnaden.

-         Ehm, yeah, sure. sa jag och log.

-         Let’s go now?

-         Ehm, what about Rose?

-         She can stay here with the twins so can I drive you and her later?

-         Sure.

Vi reste på oss och gick ner. Jay, Lottie och Fizzy satt i soffan medans tvillingarna och Rose satte på golvet och ritade. Jag gick fram till Rose för att se vad hon målade. Både hon och jag älskade att måla. Det hade vi fått från våran far. Rose målade 4 personer på papperet.

-         You’re a great painter, Rose. sa jag och log mot henne.

-         Not as good as you are. sa hon.

-         Who are you drawing? frågade jag henne.

-         That’s me, you, daddy and mum. sa hon.

Jag suckade och nickade. Rose hade svårt att finna sig I att pappa var död och att mamma hade lämnat oss. Hon sa att mamma var på ’semester’.

-         We are going out to take a coffee. sa Louis till sin mamma.

-         Oh, okey. sa hon.

Vi sa hej då och gick ut I hallen för att ta på oss våra skor.

 

Vi hade varit på starbucks och köpt varsin kaffe. Nu gick vi runt i Doncaster och bara pratade.

-         You don’t have to answer, but why do you live on your own with your sister? frågade han försiktigt efter ett tag.

-         ‘Cause.. ehm, for 2 months ago our dad was in a car crash and he didn’t make it. började jag och Louis tittade ledsamt på mig.

-         I’m so sorry! I didn’t know. You don’t have to talk about it. sa han.

-         No, it’s okey. So, ehm, after a few days did our mum left us here and now we don’t know where she is or.. if she’s alive. sa jag tyst.

-         I’m so sorry. sa Louis och drog in mig i en kram.

-         You’re the first one I tell. sa jag mot hans axel.

-         Don’t worry. You can trust me.

-         I know. sa jag.

Kramen avslutades och vi stod länge och bara tittade I varandras ögon. Han hade underbara ögon.

 

 

-         Thanks for the ride. sa jag till Louis när han hade skjutsat hem mig och Rose.

-         No problem. sa han och log.

-         Well I should go inside. sa jag och log snett mot honom.

-         Yeah but ehm, do you wanna do something tomorrow? frågade han.

-         I would love to.

-         Great, can I have your number? frågade han och tog fram sin mobil.

-         Sure.

Vi bytte nummer och sa hej då. Jag gick in och möttes av Rose som log retfullt.

-         What? sa jag med värdens största leende kvar på läpparna.

-         You’re in love with Louis. sa hon bara.

-         What? I’m not! I just met him.

-         Yeah yeah. I see it on you.

-         Yeah yeah, whatever.

Rose gick skrattande iväg mot sitt rum. Hur kunde hon tro att jag gillade Louis? Eller, gjorde jag det?


Kapitel 2!

Hoppas ni tycker om Taken ;)

2 kommentarer till nästa! :)

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Moa säger:

    Åhhh! Snälla snälla snälla! Kan vi inte få en del till nu ikväll! Snälla söta rara !!! :)

    Svar: Det kan vi nog fixa! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-19 | 20:30:52
  • :)) säger:

    Kan nu lägga ut en till del ?! :D

    Svar: Det kommer nu! :D/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-19 | 21:33:39
  • malin säger:

    jättebra! :D xxx

    Svar: Tack! :D/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-19 | 21:36:02

Kommentera inlägget här: