Taken Chapter 16:

Kategori: Taken

- Yes?

- I love you. sa han och tittade rakt in i mina ögon.

Han.. Han sa att han älskade mig.

- I love you too. sa jag och log stort.

Jag lutade mig mot honom och kysste honom.


 

Lucy's Perspektiv:

- So what are we going to do? frågade Esme och slog sig ner bredvid mig i soffan.

- We? Aren't you working today? frågade jag.

- Nope. I'm free. sa hon och log.

- Great! sa jag glatt.

- What do you wanna do?

- I don't know.. Maybe we can go outside and do something?

- Yes! I havn't been outside so much lately.

- So something outside.. but what?

- I know! We can.. började Esme.

- What? sa jag.

- I don't know. sa hon.

- Doesn't we know anyone here in London? frågade jag.

- The boys?

- No, they're in the studio today.

- Oh.

- Don't have any relatives here? sa jag.

- I've my cousin, Nick. sa hon.

- Let's go to him. sa jag.

- Sure, why not? sa hon och log.

- Awesome. sa jag.

Vi reste på oss och gick bort till våra rum för att fixa oss.

Esme hade ringt sin kusin och nu var vi påväg mot en park där vi skulle mötas.

- Is he here? frågade jag Esme.

- No, I don't think so. sa hon och kollade runt i parken.

Vi slog oss ner på en parkbänk och väntade.

- How does he look? frågade jag Esme.

- Ehm, he has blond hair, blue eyes. sa hon. Oh, and he's tall.

- Okey. sa jag.

 

10 minuter senare

 

- Esme? sa en röst bakom oss.

Jag vände på huvudet och möttes av en blond kille.

- Nick! sa Esme och reste på sig.

Hon gick runt bänken och kramade om honom.

- Lucy, this is my cousin Nick. Nick this is my bestfriend Lucy. sa Esme och log.

- Nice to meet you. sa jag och log.

- Nice to meet you too. sa han.

- So what's the plans for today? frågade Esme.

- I gonna take you two out for lunch. sa Nick.

- Cool.

 

- This is the best thaifood resturant in London. sa Nick.

Vi satt inne på en resturang i London och hade precis fått våran mat.

- It looks awesome. sa jag och Nick log mot mig.

- It is. sa han och log.

- Now, let's start. sa Esme och vi högg in på maten.

 

3 timmar senare

 

Jag satte mig ner med ryggen lutad mot husväggen.

Jag satt nere vid starande Louis och jag varit på.

Jag la blocket i knät och tog tag i min penna.

Jag började skissa.

 

*Pip*

Jag tog fram med min mobil som pep.

Ett sms.

Från Louis.

Ett leende kom fram på mina läppar.

"Hoope you don't have plans for tomorrow, 'cause you're spending the day with me. Louis xx"

Jag skrattade lätt och började skriva in ett svar.

"Luckly I have no plans. Your place? Lucy xx"

Jag tryckte på skicka.

"My place at 11? Louis xx"

"Sure, see ya tomorrow. Lucy xxx"


Kapitel 16!

Kanske lite kort, hehe.

Förlåt för den långa väntetiden, men men, här är det i alla fall :)

Vad tycker ni? :)

3 kommentarer till nästa!

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Isabell säger:

    jättebra :)

    Svar: Tack :) /Moa och Malin xxx
    None None

    2012-09-03 | 17:52:49
  • Klara säger:

    Super!! :D

    Svar: tack :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-09-04 | 19:28:28
  • Anonym säger:

    Braaaavo!!

    Svar: tack! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-09-04 | 20:01:06
  • Jessica säger:

    Ni skriver sjukt bra asså!!! Klockan är ett och jag kan inte sluta läsa!
    Kram, kram Jessica

    Svar: Tack Jessa! :)Kram!
    /Moa och Malinn xxxx
    None None

    2012-10-21 | 01:00:24

Kommentera inlägget här: