Taken Chapter 14:

Kategori: Taken

Jag log.

- But are you like together? frågade Liam.

- Ehm, no. sa Louis. Not yet.

- Not yet? sa Harry på nästan samma sätt som Esme hade sagt det innan.

Jag skrattade lite och log.


 

Lucy's perspektiv:


- Haha that picture! skrattade jag och pekade på bilden då Zayn gjorde en "ballongmin" med munnen och jag

stod bakom honom och skelade med ögona.

- Haha yeah, that picture was the best of them all. skrattade han.

Zayn och jag hade vart hela dagen hemma hos honom. Vi hade spelat Fifa, som jag suger på så självklart vann

Zayn. Skypat med Zayns syster Walihya som var hur gullig som helst och nu satt vi och tog egobilder på Hög

nivå.

 

- Wait, like this. sa jag och gjorde en grisnäsa och spärrade upp ögonen.

Zayn började asgarva som han hade gjort tusentals gånger innan.

Jag tog sedan en bild på Zayn.

- Smile Zayn! skrattade jag.

Han smilade sitt stora leende och *klick* perfect!

Det började vibbrera i fickan och jag drog snabbt upp mobilen. Men innan jag han svara ryckte Zayn mobilen ur

händera på mig och sprang ut igenom rummet.

- Zayn! Stop it, give me back my phone now! skrek jag och sprang efter honom.

Jag var jättenära på att ta tag i hans arm innan han sprang in på toaletten och stängde precis framför näsan på

mig.

*Klick*

Låst. Fan.

- Zayn, com out now! Or I'll kill you. skrek jag mot den vita dörren.

Jag hörde hur Zayn fnissade på andra sidan.

- Hello Louis. sa Zayn med en tjejröst.

- Öööh, Lucy? hörde jag Louis säga högt. Zayn hade tydligen satt på högtalare.

- Noo Louis, it's Z... skrek jag men blev avbruten av Zayn.

- You know Lou, I love you sooo much. I really do. fortsatte Zayn.

- Nooo. skrek jag och slog huvudet mot dörren.

- Haha, Zayn I love you too. hörde jag Louis skratta.

- Damn Lou. How did you know it was me? frågade Zayn.

- Zayn youre so stupid. suckade jag.

- Hey Zayn, can I talk with Lucy? frågade Louis.

- Sure. suckade Zayn högt och låste sakta upp dörren.

- Thanks? sa jag och räckte fram handen för att ta imot mobilen. 

Zayn log busigt mot mig och jag flinade jag med.

Han sträckte fram mobilen men drog snabbt till sig den igen.

-Zayn! sa jag bestämt och gav han en onskefull blick.

- Zayn just give her the phone! ropade Louis ifrån mobilen.

 

Han räckte fram mobilen sakta mot mig och jag greppade den i ett stadigt tag.

- Thank you! sa jag och flinade.

Jag stängde av högtalaren och gick mot Zayns rum.

- Hi there. sa jag glatt. Sorry about mr. Malik but you know, hi love you!

Louis skrattade högt.

- Hi my Lucy. Yeah I hear it. sa han.

- Yeah. So you call, you have somthing to say. Maybe? sa jag nyfiket.

- Uhm, yeah. You know, do you want to do somthing tomorrow? frågade han mig.

- Yes of course Louis. sa jag överraskat.

- So, what do you want to do? frågade han.

- Ehm, what about...bikeride? föreslog jag.

- Nice! I will put you and youre bike up about 13.00?

- Great see you tomorrow Louis. sa jag.

- Yeah see you tomorrow Lucy.

Vi la på och jag gick ut till Zayn igen.

Han halvlåg i soffan och fixade med mobilen. Jag smög fram bakom honom och hoppade fram på honom.

- Aaah shit Luc! Dont do so!

Jag skrattade åt honom och gav honom en lätt smäll på armen.

- Come on, Im hungry! sa jag och sprang ut i köket.

 

Senare på kvällen hade jag igen som helst att göra. Så jag gjorde det jag gillade mest. Longboarding. 

Jag tog min longboard och gick ner för trappen. Jag knöt mina vita, slitna coverse och ut på gatan.

Nu var det full fart fram i backen!


 Nu så, var det här uppe! 

Blev ganska kort och jag (Moa) har inte haft någon fantasi över huvudtaget idag.

Så jag hoppas det duger :)

3 komentarer så får ni kapitel 15!

Kram på er.

/Moa och Malin xx

Kommentarer

  • Bea säger:

    Bra, har nästan längtat ihjäl mig! ;)

    Svar: Tack Bea! :) /Moa och Malin
    None None

    2012-08-28 | 06:13:08
    Bloggadress: http://novellerna1d.devote.se
  • Anonym säger:

    jättebra! :)

    Svar: Tack! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-28 | 16:03:57
  • Fredrik säger:

    Skit BRA!!!!

    Svar: Tackar! :D/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-28 | 19:13:30

Kommentera inlägget här: