Taken Chapter 13:

Kategori: Taken

- I mean it. You are amazing. sa han och tittade på mig.

Jag tittade upp mot honom och möte hans ögon.

Han lutade sig närmare och hans läpar möte mina.

Som jag saknat honom!


 Lucy's Perspektiv:

 

Hans läppar lämnade mina och hans ögon hittade mina.

- I've missed this. sa han och log.

- I've missed you. sa jag och kysste honom igen.

- Sould we say something to Zayn? frågade Louis efter kyssen.

- Say something? frågade jag förvirrat.

- That we already knew each other from Doncaster. förklarade han.

- No, not yet. I wanna see how this.. jag pekade emellan oss.. works out first.

- Okey. sa han. Sounds good.

Han lutade sig fram för att kyssa mig igen men jag satte ett finger på hans läppar.

- No. sa jag och flinade.

- But.. sa han.

Jag öppnade dörren och gick ut till Zayn igen.

Louis kom efter mig med en fövånad blick.

Jag slog mig ner bredvid Zayn igen och vände blicken mot tv:n. Eftertexterna till filmen rullade på skärmen.

- There you are. sa Zayn. What took you so long?

- Eh, Louis was in my room and I showed him some of my drawings. sa jag.

- Okey.. sa Zayn.

Vi blev tysta.

- Let's watch another movie. sa jag efter ett tag och gick bort till lådan för att ta upp en.

 

Dagen efter

 

- So how's it going with the dancing? frågade jag Esme.

Idag började Esme senare så vi hade varit ute och ätit lunch tillsammans.

Nu satt vi i soffan i vår lägenhet.

- Really good. sa hon och log.

- Have you met The Wanted?

- Yeah, we got the met them yesterday. It was so cool! sa hon och log större.

- I understand you. sa jag.

- So what did you do yesterday?

- Me, Zayn and Louis watched some movies. sa jag.

- How is it between you ang Louis?

- It's.. good, I guess.

- Does the other guys know about you two?

- No, we aren't together yet so we haven't told them. sa jag.

- You aren't together yet?

- No.

- Seriously? You two are.. crazy. sa hon och skakade på huvudet.

Jag skrattade åt henne.

*PlingPlong*

Jag reste mig upp för att öppna dörren.

Utanför stod Louis och log.

- Hello. sa jag.

- Hi. sa han och gick in.

Han stängde dörren efter sig och vände sig sedan om för att ge mig en kyss.

- Crazy.. hörde man Esme säga tyst i bakrunden.

Jag flinade och Louis vände blicken mot henne.

- Hi Esme, right? sa Louis och sträckte fram handen för att hälsa.

- Correct, and you're Louis. sa hon och skakade hans hand. What are you doing here?

- Esme.. sa jag.

Louis skrattade lite.

- Lucy asked if I wanted to come over and I said yes. svarade Louis.

- Okey.. sa Esme.

- Esme, aren't you suppost to go now? sa jag.

- Yeah, I am. See you soon. sa hon och tog sin väska.

Hon öppnade dörren och gick ut.

- Now you've met Esme. sa jag till Louis.

Han gick fram till mig och pressade sina läpar mot mina.

 

2 timmar senare

 

Vi satt i sängen på mitt rum. Louis satt med mitt block framför sig och jag satt med datorn framför mig.

Jag loggade in på Skype.

Rose var inne. Jag tryckte på ring och hennes glade ansikte dök upp på skärmen.

- Lucy! sa hon glatt.

- Hi Rose. sa jag och log.

- I miss you. sa hon.

- I miss you too. How is it in school?

- Great.

- What are you doing after school?

- I'm alot at Phoebe and Daisy's place and sometimes they are here. We always...

Hon började babbla på om allt roligt de gjort sedan jag åkte.

 

1 timme senare

 

Rose och jag hade lagt på och låg Louis och jag ner bredvid varandra i sängen.

- What should we do? frågade han.

- I don't know. sa jag och slöt ögonen.

- Are you tired? frågade han.

- A bit.

- Take a nap then. sa han och ströck mig över håret.

- Okey. mumlade jag.

 

Louis' Perspektv:

 

Lucy somnade snabbt och jag tog upp mobilen för att ha något att göra.

Jag loggade in på twitter.

Fansen skrev som galningar om mig och.. Lucy?

Hur visste..?

Min mamma hade skrivit något om mig och.. Lucy.

"@Louis_Tomlinson @LucyFoy We miss you here in Doncster!! #ComeBackSoon #MissYou"

Min mobil pep till. Ett sms från Zayn.

"You and Lucy? How can your mom know about Lucy? x"

Jag suckade.

Jag skakade lätt om Lucy och hon öppnade ögonen.

- Lucy, ehm, mom tweeted about us. sa jag. And Zayn send me this.

 

Lucy's Perspektiv:

 

Louis höll upp mobilen och jag läste sms:et.

- I guess we need to tell them. sa jag.

Louis nickade.

 

En halvtimme senare

 

Jag och louis stod framför Harry, Liam. Niall och Zayn som satt i soffan hema hos Harry och Louis.

- Ehm, yeah.. sa Louis.

- I lived in Doncaster, met Louis and we got friends. sa jag snabbt.

- Why didn't you tell us? frågade Zayn.

- Because we wanted..

- I wanted to wait. avbröt jag Louis. I didn't want to tell you yet.

- Why not? frågade Harry.

- 'Cause.. beacuse.. I don't know actually. It just didn't feel like there was something to tell. sa jag och suckade.

I'm sorry.

- It's okey, Lucy. sa Zayn och log snett.

Jag log.

- But are you like together? frågade Liam.

- Ehm, no. sa Louis. Not yet.

- Not yet? sa Harry på nästan samma sätt som Esme hade sagt det innan.

Jag skrattade lite och log.


Kapitel 13!

Hiss eller diss?

3 kommentarer till nästa!


/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Bea säger:

    Bra! xx

    Svar: Tack Bea! :)/Moa och Malin xxxx
    None None

    2012-08-27 | 07:16:40
    Bloggadress: http://novellerna1d.devote.se
  • Moa säger:

    Gryyymt!

    Svar: Tack! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-27 | 17:13:26
  • Diana säger:

    Jätte bra :) kan ni skriva kapitel 14? :))

    Svar: Tack! :)Det kommer ssnart ;)
    /Moa och Malin xx
    None None

    2012-08-27 | 20:07:01

Kommentera inlägget här: