Taken Chapter 12:

Kategori: Taken

- Do you wanna play next round? I know how good you're in Fifa. viskade han.

Jag började små skratta och tittade på honom. Jag skakade på huvudet.

Då flög Louis upp ur fotöljen gick ut i köket.

Alla tittade efter honom och jag suckade.


 

 

 

Jag reste mig upp och alla blickar vände sig om mot mig.

- I can talk with him. sa jag och alla nickade. Jag vände mig mot Zayn och han nickade också.

Jag gick imot köket, men Louis var inte där. Jag sökte vidare i Zayns rum och hallen men ingen Louis. Jag

suckade och satte mig ner med ryggen lutad mot ytterdörren.

- Come on Lou, where are you? sa jag.

- Here. hörde jag Louis röst bakom mig på andra sidan dörren.

Jag reste mig upp och öppnade sakta dörren. Louis satt med ryggen lutad mot väggen utanför lägenheten.

Jag slog mig ner bredvid honom.

- Hi. sa jag.

- Lucy what are you doing here? frågade han.

- I said "Hi". sa jag.

- Hi Lucy. suckade han. Now answear my question.

- Im live here.

- With Zayn!? utbrast Louis och stirrade på mig.

- No no, No way Louis! I live here in London with Esme you know. förklarade jag.

- Oh, yes.

Vi blev tysta.

- Why didnt you call me? frågade Louis.

- Why didnt you call? frågade jag honom.

- I, I dont know....sa han och kollad ner.

- You wanna know why I didnt call? 'Cause I was afraid to be more hurt. I thoght if you wanted to talk to me you

would have called.

- I wanted to call you but i didnt know what to say. sa Louis. I missed you as hell. Everything reminded me of you. Even Harry! Believe me, I wanted to call. I'm sorry, Lucy.

- I believe you. I should have called too, but I thought you didn't want to talk to me.

- And now I find you here, at my best friends place. It's just.. weird.

- Why did you ran out?

- 'Cause I saw how close you and Zayn are.

- You got jealous? Of me and Zayn?

- Yeah, I guess so.

- Louis, Zayn and I are just friends. I spilled coffee all over him at Starbucks. That's how we met. sa jag.

- But still, you look really happy with him. sa Louis.

Han sat fortfarande med blicken neråt.

- I am happy with him because he is my friend.

Louis nickade.

- I'm sorry. sa han och tittade pp mot mig.

- So am I. sa jag.

- So..

- Ehm, yeah, friends? sa jag.

- Yeah sure. sa han men rösten lät inte lika glad.

Jag nickade och log.

Vänner? Varför sa jag så? Jag vill ju vara mer än vänner.

- Shall we go inside? frågade Louis.

Jag nickade igen.

Vi reste på oss och Louis öppnade dörren.

 

Dagen efter

 

Spelkvällen hos Zayn hade slutat bättre än den börjat. Stämningen var inte den bästa när Louis och jag kom in

igen efter vårat samtal ute i korridoren. Som tur var hade killarna inte ställt några frågor.

Jag satt inne på mitt rum med mitt block framför mig och en penna i handen.

A4 sidan på blocket var än sålänge tomt.

Just nu hade jag ingen insperation och jag hade inget annat att göra.

Esme var på jobbet tills ikväll så jag var helt ensam i lägenheten.

Jag tittade ut genom fönstret som var framför skrivbordet.

Utanför låg en liten park.

Jag bestämde mig för att gå dit.

Jag drog på mig ett par jeans och en rosa skjorta.

Jag tog med mig kameran och låste lägenheten efter mig.

 

Jag slog mig ner på en bänk och tittade igenom bilderna jag tagit hittills.

- Lucy? sa en röst.

Jag tittade upp och möttes av Zayn.

- Hi Zayn. sa jag och kramade om honom.

- What are you doing here? frågade han.

- Takeing pictures. sa jag och höll upp kameran.

- I can see that. sa han och log.

- But what about you? What are you doing here?

- I was finished in the studio so I went for a walk. sa hon.

- Nice.

- Sorry that I didn't tell you about One Direction. sa han.

- It's okey Zayn. I should have known. sa jag och log snett.

- So what are you up to now? frågade jag honom sen.

- Nothing I guess. sa han och log.

- Then you can help me.

- With?

- Yhe pictures. You can be the model. sa jag och log.

Han skrattade och skakade på huvudet.

- Sure. sa han ssen.

- Awesome!

Jag krokade fast min arm i hans och vi började gå.

 

Efter ett tag hade vi tagit många bilder och nu var vi påväg hem till mig för att fixa något att äta när jag fick ett sms.

"Hi Lucy. Just finished in the studio, wanna do something? xx Louis"

Jag svarade snabbt.

"Hi Lou. I'm on my way home with Zayn. We're going to make something to eat. xx Lucy"

"Oh maybe I can join you? Haven't eat yet. xx Louis"

- Zayn, Louis is asking if he can join us. sa jag till Zayn.

- Yeah sure. sa han och log lite.

" Yeah sure. Come to my place. You know the place nest to the park? xx Lucy"

" Yeah, see ya. xx Louis"

Jag la ner mobilen i fickan igen.

 

Nu satt jag, Zayn och Louis i mitt vardagsrum och stämningen var ju inte den bästa mellan mig och Louis.

Jag vet inte om Zayn kände av den men den gjorde han säkert.

- Ehm, any ideas of what we can do? frågade jag efter ett tag.

- No. sa Louis och Zayn skakade på huvudet.

Jag suckade och lutade mig bakåt i soffan.

- Do you have any movies? frågade Zayn sen.

- Yeah, there. sa jag och peckade på enn låda som stod bredvid tv:n.

Esme och jag hade inte pockat upp allt ännu.

Zayn gick bot till lådan och öppnade den.

Tillslut valde han fimen The Amzing Spiderman.

 

- I be right back. sa Louis efter halva filmen och reste på sig.

Zayn och jag vände upp blickarna mot honom innan de vändes mot filmen igen.

En kvart senare hade Louis forfarande inte kommit tillbaka.

Jag reste mig upp.

- I go and see were he is. sa jag och Zayn nickade till svars.

Jag gick åt de hålet Louis hade gått.

Dörren till toaletten stod öppen och där var han inte. Jag fortsatte en bit.

Jag passerade mitt rum och såg Louis stå vid mitt skrivbord.

- Ehm, hi? sa jag.

Han vände sig om.

- Hi. sa han och log.

Jag gick bort till honom för att se vad han gjorde.

Han sto med mit block i sin hand och tittade på det jag ritat.

- You are really good, lucy. sa han och tittade på ugglorna som jag ritat för någon vecka sedan.

- Thank you. sa jag.

Han vände blad och bilden jag ritat av honom kom upp.

- Is that me? sa han.

- Yes. sa jag.

- Wow. It's amazing!

- Thanks.

- I mean it. You are amazing. sa han och tittade på mig.

Jag tittade upp mot honom och möte hans ögon.

Han lutade sig närmare och hans läppar möte mina.

Som jag saknat honom!


Kapitel 12!

Vad tycks?

3 kommentarer till kapitel 13! :D

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Isabell säger:

    Jättebra! =)

    Svar: Tack :)/Moa och Malin xx
    None None

    2012-08-26 | 19:01:29
  • Bea säger:

    Orkar inte vänta på nästa! Vill läsa den nu typ! xx

    Svar: haha, det kommer Bea ;) xx/Moa och Malin xxxx
    None None

    2012-08-26 | 19:13:57
    Bloggadress: http://novellerna1d.devote.se
  • Moa säger:

    Snääääälla! En till del ikväll!?!? :)

    Svar: Jag ska försöka! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-26 | 20:35:38

Kommentera inlägget här: