Same Mistakes Chapter 40:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

-         Bye Niall. Say hi to the others.

-         I will. Bye Tracy.

Vi la på och jag stängde av datorn.

Varför ville inte Harry prata med mig?


 

Tracy’s Perspektiv:

 

2 veckor senare

 

Den stora resväska låg öppen på sängen och var fylld med kläder och lite andra saker.

Julie hade blivit utskriven från sjukhuset och var nu hemma. Hon mådde bra och ikväll skulle jag sitta på ett plan på väg till Spanien för att fortsätta turnén med killarna.

Hade jag allt?

Jag kollade igenom resväskan.

Något saknades.

Jag kollade igen om den igen.

Min dator.

Jag började leta runt i rummet.

Inte vid sängen, inte vid skrivbordet, inte på golvet.

Var är den?

-         Mom! Have you seen my computer? ropade jag.

-         Have you checked the kitchen? ropade hon tillbaka.

Jag öppnade dörren och gick bort till köket.

-         It’s not here. sa jag.

-         Livingroom? sa hon.

Jag suckade och gick bort till vardagsrummet.

Där låg den!

-         Found it. sa jag och tog upp datorn från bordet. Where are you?

-         In my room. sa hon.

Jag gick bort till mina föräldrars rum. Mamma stod vid byrån och plockade bland sina kläder.

På sängen låg hennes stora resväska.

-         Mom, are you going somewhere?  Frågade jag och satte mig ner på sängen.

-         Yes. sa hon kort.

-         Where are you going this time? sa jag.

-         Toronto. sa hon.

-         For how long?

-         1 month.

-         Mom, you just got back home. sa jag.

-         I know honey. suckade hon.

Jag suckade och gick snabbt ut från hennes rum.

Jag gick bort och lämnade datorn i mitt rum.

Jag gick ut till hallen och tog på mig mina skor.

-         Mom, I go to Julie. sa jag och fick ett ‘Okey’ till svars.

 

 

Jag knackade lätt på Julie’s dörr.

-         Come in. sa hon in ifrån rummet.

Jag öppnade försiktigt dörren och gick in.

-         Hi. sa jag och log.

-         Hi. sa hon.

Hon satt i sängen med ryggen lutade mot dörren. I knät hade hon sin dator. Jag satte mig ner bredvid henne.

-         What are you doing? frågade jag.

-         Just checking a few stuff. sa hon.

-         On Sugarscape?

-         Yeah.

-         You are checking if there is something about Harry, aren’t you?

-         Maybe..

-         Same old Julie. Anything special? frågade jag.

-         Not really. sa hon och stängde ner sidan.

-         Okey. By the way isn’t André here? I mean he has been here every day since you came home.

-         Yeah I told him to go home.

-         And he listens to you?

-         Yep.

-         Wow, he really loves you. sa jag.

-         Yeah. skrattade hon.

-         You and André are really cute together. sa jag och hon log.

-         Thank you. sa hon. So do you and Harry.

-         Thanks. sa jag.

-         Have you talked to him?

-         No. He haven’t called and now it been two weeks.

-         Talk to him when you’re in Spain.

-         Yeah. suckade jag.

Vi blev tysta.

 

-         You know what? I need a new pic of us. I don’t have any pictures of us when you’ve blonde hair. sa Julie och tog fram sin mobil.

Jag skrattade och vi gjorde oss beredda för att ta bilder.

 

 

-         Bye mom. sa jag och kramade om henne.

-         Bye honey. sa mamma och log.

Jag tog min väska och började gå mot gaten.

Snart skulle jag vara i Spanien. Med Louis, Niall, Liam, Zayn och Harry.

Harry. 


Kapitel 40!

Vad tycks? Vad kommer hända i Spanien?

2 kommentarer till nästa! :D

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bra, men nu vill jag veta vad det är med Harry! Är ju nyfiken xD

    Svar: Det kommer ;)/Moa och Malin xx
    None None

    2012-08-12 | 20:54:28
  • Lovisa säger:

    Jätte bra, fortsätt skriv! :D

    Svar: Det kommer ;)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-12 | 20:55:08
  • Johanna säger:

    Omg, vill veta vad som händer mellan Tracy och Harreh ;D

    Svar: Det kommer! :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-12 | 22:13:05

Kommentera inlägget här: