Same Mistakes Chapter 39:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

Vi satte vid köksbordet och åt kakor precis som vi brukade göra när jag var liten. Bara mamma och jag.

-         Mom, I’ve missed you. sa jag och log.


 

Tracy’s Perspektiv:

 

Jag vaknade av att L.A solen lyste in i rummet.

Jag reste mig upp och sträckte på mig.

Jag tog upp mobilen.

Inga meddelande.

Jag suckade och slängde mobilen på sängen.

Jag gick ut till köket.

Mamma stod vid spisen och stekte pannkakor.

-         Good morning honey. sa mamma och log.

-         Morning. sa jag och satte mig vid bordet.

-         Sleep well?

-         Yeah. You?

-         Yeah. It’s nice to be home again.

-         Yeah, it is.

-         Are you going to visit Julie today? frågade mamma.

-         Yeah.

Hon nickade och satte fram en talrik med pannkakor på.

-         Thanks mom. sa jag och log.

-         You’re welcome honey. sa hon och satte sig framför mig.

Vi tog varsin pannkaka och la upp de på varsin talrik.

 

-         Did Harry call you back yesterday? frågade mamma.

-         No. sa jag.

Jag reste mig upp och satte talriken på diskbänken.

Jag gick in till mitt rum och satte mig på sängen.

Jag tog upp min mobil.

1 missat samtal.

Från..

Maya.

Jag suckade och tryckte på ’Ring upp’.

-         Hello? svarade hon.

-         Hi Maya. sa jag.

-         Oh hi Tracy. sa Maya glatt.

-         You called?

-         Yeah. I just wanted to check how you are? I heard that you are in the U.S again.

-         Yeah. My friend is in hospital so I needed to go home.

-         I’m sorry, Tracy.

-         It’s okey.

-         But I need to go now. Bye Tracy.

-         Bye Maya. sa jag och la på.

Jag skrev in Harry’s nummer och tryckte på ring.

Signalerna gick.

-         Hello? sa en röst på andra sidan.

-         Hi. sa jag.

-         Tracy? sa rösten.

-         Yes.

-         Hi. It’s Louis.

-         Oh. Hi Lou. sa jag. Where is Harry?

-         He isn’t here. He went to the bathroom. sa Louis.

-         Oh okey. When are you going to Germany?

-         We’re at the airport now. Our plane is going in a few minutes.

-         Okey. But can you tell Harry that he can call me when you’ve landed? sa jag.

-         Sure. But I’ve to go now. Bye.

-         Bye Louis.

Vi la på.

Jag suckade och gick bort till min garderob. Jag tog på mig en tröja med svart text på och ett par rosa shorts.

 

-         Mom. I go now. sa jag och tog på mig mina skor.

-         Okey honey. fick jag som svar.

Jag gick bort till bilen som stod parkerad på garaginfarten och satte mig i förarsätet.

 

-         Any changes? frågade jag André som satt på en stol bredvid Julie.

-         No. sa han.

Jag suckade och satte mig ner på andra sidan.

-         Go home. sa jag till André.

-         No..

-         André..

-         Okey. But call me if something..

-         I know and I will. Go now. sa jag.

Han gick ut genom dörren och så var det bara Julie och jag.

 

Bianca’s Perspektiv:

 

Emilia och jag satt på ett litet café hemma i London.

-         Har du snackat med Niall sen sist? frågade Emilia.

-         Nej. sa jag.

-         Hur är det egentligen emellan er?

-         Va?

-         Är ni tillsammans?

-         Jag vet faktiskt inte. Vi har inte pratat om det direkt.

-         Men vill du vara tillsammans med honom?

-         Ja. Ja det vill jag.

-         Prata med honom då! sa hon.

 

Tracy’s Perspektiv:

 

Jag satt på sängen i mitt rum med datorn framför mig.

Jag loggade in på skype.

Niall var online.

Jag tryckte på ’Ring upp’.

-         Hi Niall. sa jag när hans ansikte dykt upp på skärmen.

-         Hi Bianca. How are you? sa han och log.

-         I’m good. You?

-         Great.

-         How’s the tour going?

-         Good. Do you know when you will be back?

-         No, I’ll stay as long as Julie needs me.

-         I understand you.

-         How’s Harry?

-         Harry? He’s okey. Haven’t you talked to him?

-         No. He doesn’t answer my calls or texts.

-         Really?

-         Yeah. Is he there?

-         No. He just went out. Sorry.

-         Can you tell him to call me?

-         Sure.

-         Bye Niall. Say hi to the others.

-         I will. Bye Tracy.

Vi la på och jag stängde av datorn.

Varför ville inte Harry prata med mig?


Kapitel 39!

Bra? Dåligt? :)

2 kommentarer till nästa! :)

/Moa och Malin xx

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Jätte bra! :)

    Svar: Tack så mycket Johanna! :) /Moa och Malin xx
    None None

    2012-08-12 | 14:20:18
  • Anonym säger:

    Bra, jag vill veta vad det är
    Med Harry!

    Svar: Tack, det får du snart reda på ;) /Moa och Malin xx
    None None

    2012-08-12 | 18:11:45

Kommentera inlägget här: