Same Mistakes Chapter 38:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

Jag tryckte fram låten Stay In This Moments med Alex Saidac.

Jag la ner mobilen i en ficka och började springa.


 

Tracy’s Perspektiv:

 

Jag och André satt själva på varsin sida om Julie.

Julie’s mamma hade gått för att köpa lunch till oss.

-         André, how are you? frågade jag.

-         I’m fine. sa han kort.

-         André, I can see that you’re not. sa jag.

-         Tracy, don’t care about it. Okey?

-         Julie wouldn’t like that you sat here the whole days and night. sa jag.

Han suckade.

-         Please, just sleep. Just for a while. Please. bad jag.

-         I’m not leaving her side. sa han.

-         You don’t have to. Just sleep on there. sa jag och pekade på en soffa som stod längs väggen.

Han suckade.

-         Please..

-         Fine. But wake me up if something happends. sa han och jag nickade.

Han kysste hennes hand och reste sig upp.

Han gick bort till soffan och la sig ner. Han slöt sina ögon och snart hördes små snarkningar.

Jag vände huvudet mot Julie igen.

-         I miss you. Please wake up. sa jag och tårarna började rinna.

 

Julie’s mamma, jag och André satt runt ett litet bord inne på Julie’s rum och åt.

-         Have the doctors said something? frågade André Julie’s mamma.

-         No. sa hon.

Jag tog ett bett av min kycklingburgare.

-         So I gonna go home and fix a few stuff. Are you going to stay here or follow me home? frågade Julie’s mamma.

-         I’ll follow home. I need to switch clothes. sa jag.

-         André?

-         I’ll stay. sa han.

-         André.. sa jag.

-         No, I can go when you’re back. sa hon.

-         Okey. Ready to go? sa Julie’s mamma.

 

Julie’s mamma släppte av mig och åkte sedan vidare.

 

Jag gick in på mitt rum och tog upp min telefon.

Jag slog Harry’s nummer men han svarade inte.

Jag slog hans nummer igen. Inget svar.

Jag provade igen och igen. Inget svar.

Jag suckade och la mobilen på skrivbordet.

Jag gick in i badrummet och duschade.

 

Jag tog på mig ett par jeans shorts och en svart tröja.

Jag satte upp håret i en slarvig knut och satte mig på sängen.

Jag tog mobilen och slog Harry’s nummer igen.

Inget svar.

Jag suckade och skrev ett sms.

”Harry, please call me when you see this. Love you. xx Tracy”

Jag tryckte på skicka och la mobile på bordet igen.

Jag la mig ner och slöt ögonen.

 

Jag vaknade av att någon skakade om mig. Jag öppnade ögonen och möttes av ett par blå ögon.

-         Mom! sa jag glatt och kramade om henne.

-         Hi honey. sa hon och log.

-         I’ve missed you soo much! What are you doing here by the way? I thought you were in New York? sa jag.

-         I was but I decided to go home earlier. sa hon och log. But what are you doing here? I thought you were in Paris on that tour.

-         I was but Julie is in hospital so I had to go home. sa jag.

-         I’m sorry, honey. sa mamma.

Jag log snett mot henne och tog sedan upp min mobil.

Inga missade samtal. Inga nya meddelande.

Jag suckade.

-         Waiting for a call? frågde mamma.

-         Yeah.

-         From?

-         Harry. sa jag.

-         Harry? Your boyfriend?

-         Yeah.

-         I have to meet him soon. He seems like a nice guy.

-         Soon mom. sa jag.

-         Hey, let’s go and eat some cookies. sa mamma och log.

-         Cookis? Does with chocolate? sa jag.

-         Your favorite. Just like when you were little. sa mamma och log.

Vi reste på oss och gick ut till köket.

 

Vi satte vid köksbordet och åt kakor precis som vi brukade göra när jag var liten. Bara mamma och jag.

-         Mom, I’ve missed you. sa jag och log.


Kapitel 38!

Ni får detta kapitel fast det saknar en kommentar ;)

Vad tycker ni? :)

2 kommentarer till nästa! :)

/Moa och Malin xxx

 

Kommentarer

  • Kram säger:

    Meeeer, jätte bra!

    Svar: Tack ;)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-11 | 20:49:20
  • Kram säger:

    Meeeer, jätte bra!

    Svar: Tack ;)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-11 | 20:49:20

Kommentera inlägget här: