Same Mistakes Chapter 37:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

Mina bästa vänner.

Den ena ligger medvetslös på ett sjukhus.

Den andra var helt förstörd av orolighet.


 

Bianca’s Perspektiv:

 

En liten ruta poppade upp på min datorskärm.

Niall Horan is online.

Jag log och tryckte på ’Ring upp’.

Signalerna gick och strax dykte den irländska pojkens ansikte upp på datorskärmen.

-         Hi Niall. sa jag glatt.

-         Hi Bianca. sa Niall och log stort.

-         How goes the tour? frågade jag.

-         It goes fine except that Tracy went home to the U.S. sa han.

-         What?

-         Tracy’s best friend is in hospital.

-         Really? Poor girl.

-         Yeah. But how’s London? frågade Niall.

-         It’s okey. Boring without you. sa jag.

-         I miss you. sa jag sen.

-         I miss you too. sa han.

Jag log mot honom.

 

*Knack, Knack*

 

-         Kom in. sa jag och dörren öppnades.

Emilia kom in i rummet.

-         Jag ska gå.. Oh hey Niall. sa Emilia och vinkade lite.

-         Hi Emilia. sa Niall.

-         Vad ville du? frågade jag Emilia.

-         Jag ska gå ut och gå en runda. Tänkte fråga om du ville följa med men jag gissar att du heller stannar här och pratar med Niall. sa hon och log.

-         Okej. Vi ses ikväll? sa jag.

-         Ja visst. sa hon och kramade om mig.

-         Bye Niall. sa Emilia sen.

-         Bye. sa han.

Emilia gick ut ur rummet och jag vände mig mot Niall igen.

-         So where are you going next? frågade jag.

-         Germany. sa han.

-         Okey. How was the first show?

-         It was great! The crowd was so loud.

-         I’m not surprised. Your fans are amazing.

-         Yeah.

-         By the way I love your hat! sa jag och han skrattade.

-         Thank you. sa han och gjorde en min som fick mig att skratta.

-         I really miss you. sa jag sen.

-         I miss you too, Bianca.

En dörr smälldes igen.

-         Ey, Nialler, what’s up? sa en röst.

Liam’s ansikte dök upp på skärmen.

-         Oh hello, Bianca. sa han och log.

-         Hi Liam. sa jag och log.

-         So what are you doing? sa Liam och slog sig ner bredvid Niall.

-         Just talking. sa jag och log.

-         Sure. sa Liam.

Vi fortasatte att prata.

 

Vi hade pratat i några timmar nu.

-         I think I’ve to go now. sa jag.

-         Okey. sa Liam.

-         Talk to you soon? sa Niall.

-         Absolutly. sa jag och log.

-         Bye Bianca. sa killarna.

-         Bye. sa jag och vinkade.

Vi la på och jag stängde av datorn.

 

Jag tog upp min mobil som låg på laddning bredvid sängen och slog ett nummer.

-         Hello? sa Tracy’s röst i andra änden.

-         Hi Tracy. It’s Bianca. sa jag.

-         Bianca? Hi. sa hon.

-         I just talked to Niall and he told me about your friend. I’m sorry.

-         It’s okey.

-         How is she?

-         It’s stable. They said that she hopefully make it.

-         I’m sorry Tracy. sa jag. If you need someone to talk to I’m here.

-         Thanks Bianca.

Vi pratade en stund innan vi la på.

 

Jag tryckte fram låten Stay In This Moments med Alex Saidac.

Jag la ner mobilen i en ficka och började springa.


Kapitel 37!

Vad tycks? :)

2 kommentarer till nästa! :)

/Moa och Malin xxx

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vill veta hur det går nu nu nu!

    Svar: Det kommer! :)/Moa och Malin xxxx
    None None

    2012-08-09 | 21:35:15

Kommentera inlägget här: