Same Mistakes Chapter 35:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

Jag gick av scenen och pustade ut.

 

Jag gjorde det!


 

Tracy’s Perspektiv:

 

”Trrraaaccyyyy!! How did it go yesterday?:) xx Maya”

 

-         Who texted? Julie? viskade Harry I mitt öra.

Vi satt i soffan på hotellrummet och tittade på en film.

-         No, Maya. sa jag och log.

 

”It went great! It was soo cool to stand on the stage and sing in front of soo many people! :D xx Tracy”

 

-         What did she say? frågade Harry.

-         She asked how it went yesterday. sa jag och tittade upp mot honom.

Han log och kysste mig.

 

-         What movie should we watch now? frågade jag och reste mig upp.

-         I don’t know. Maybe we can go for a walk instead? sa Harry och gick fram till mig.

Han tog mina händer och log.

-         Sure. sa jag och placerade en kyss på hans läppar.

 

 

Vi låg ner i gräset vid Eiffeltornet igen.

-         I like this place. sa jag och log.

-         Me too. sa Harry.

 

 

-         Are we going to lay here the whole day? sa jag och log.

-         Yep. sa Harry och kramade om mig hårdare.

-         But I’m hungry.

-         Okey. Let’s go and eat something and then we go back here.

-         Sure. skrattade jag.

Vi reste på oss och gick bort till ett café.

 

-         Done? frågade Harry.

-         Yes. sa jag och log.

-         Let’s go then. sa Harry.

Vi reste på oss och skulle precis börja gå när min mobil vibrerade I fickan.

Julie  stod det på skärmen. Jag tryckte på svara och satte telefonen mot örat.

-         Hi Julie. sa jag glatt.

-         Tracy, it’s André.

-         Oh hi André. What’s up? sa jag.

-         Tracy, Julie has been in a car accident. sa han.

-         What?! sa jag och tårarna var inte långt borta. How is she?

-         It’s stable.

-         André, I’ll see you in a few hours. sa jag.

-         What?

-         I’ll fly home. See you soon. sa jag och la på.

Jag torkade tårarna snabbt och började gå fortare.

-         Tracy, what’s going on? frågade Harry och tog tag i min arm.

-         Harry, I have to go. Julie is in hospital. sa jag.

-         What?

-         She got hit by a car. I have to fly home. Now!

-         Tracy, can’t we talk about this first?

-         Harry, no! Let go of me. sa jag och drog åt mig min arm.

-         Tracy! ropade Harry efter mig.

Jag sprang bort till hotellet och snabbt in i hissen. Jag tryckte på knappen och lutade mig tillbaka mot hissväggen. Tårarna började rinna.

 

Hissdörrarna öppnades och jag gick snabbt ut från hissen. Jag sprang bort till Harry’s och mitt rum och låste snabbt upp dörren. Jag tog fram min väska och började packa ner mina saker.

 

Jag satt nu på flygplatsen. Flyget skulle lyfta om en timme.

Min mobil hade vibrerat sedan jag sprang iväg från Harry.

-         Harry, I.. började jag men blev snabbt avbruten av Harry.

-         Tracy, where are you?

-         At the airport.

-         Tracy..

-         I’ve to Harry. My best friend is in hospital!

-         I understand but..

-         No buts! I call you when I’m there. sa jag och la på snabbt.

Jag la ner telefonen och började gå mot gaten.


Kapitel 35!

Draammaa.. :o

Vad tycker ni? :)

2 kommentarer till nästa :D

/Moa och Malin xx

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Oh, vad bra vill veta vad Harry ska säga! :D kram

    Svar: Tack! :)Kram!
    /Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-08 | 11:01:43
  • Anonym säger:

    Nu vill jag veta hur det går! :D

    Svar: Haha nu kommer det! :D/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-08 | 21:03:53

Kommentera inlägget här: