Same Mistakes Chapter 32:

Kategori: Same Mistakes (Avslutad)

Jag la ifrån mig gitarren. Jag slog igen boken och la den under kudden som låg på min säng.

Jag gick bort till fönstret och tittade ut.

En tår slingrade sig ner längs min kind.

Jag saknar dig, Niall.


 

Tracy’s Perspektiv:

 

Planet hade fortfarande inte landat.

 

Jag reste mig upp och gick till toaletterna.

Jag tittade mig i spegeln. Mitt ansikte var rött efter alla tårar och mascaran ut kletad.

Jag rev av en bit papper och torkade bort mascaran.

Jag lutade mig mot väggen och gled sakta ner. Tårarna började sakta rinna igen.

-         Ehm, are you okey?

Jag tittade upp och möttes av ett par bruna ögon.

-         Yeah. sa jag och log snett.

-         It doesn’t look like that. sa hon.

Hon slog sig ner på golvet framför mig.

-         I’m sorry, I’m Maya. sa hon och log.

-         I’m Tracy. sa jag.

-         So, Tracy, why are you crying?

-         Ehm.. I’m.. I.. It’s just.. började jag.

Jag tog ett djupt andetag för att inte börja gråta.

-         Ehm..

Det brast. Tårarna började rinna igen.

-         Ey, don’t cry. sa Maya. Let’s get out from the bathroom.

Hon ställde sig upp och drog upp mig på fötter. Maya rev av en bit papper och gav mig det. Jag torkade snabbt bort tårarna.

Jag vände mig om och log svagt mot Maya.

-         Come. sa hon och log.

Vi gick ut från toaletterna och satte oss på ett par stolar.

-         So..? sa Maya.

Jag tog ett djupt andetag.

-         Have you heard about the plane crash? frågade jag.

-         Yeah. sa hon.

-         Ehm, my boyfriend maybe was on that plane.

-         What? Maybe?

-         Yeah, his plane hasn’t landed so I don’t know if he is alive. sa jag och torkade bort några tårar som runnit.

-         I’m sorry. sa Maya och kramade om mig.

.

 

-         I’m sorry for crying so much. sa jag efter ett tag och log snett.

-         It’s okey. I understand. sa Maya och log.

-         You’re really nice.

-         Thank you, so are you.

Jag log mot henne.

Vi lutade oss tillbaka i stolarna och jag suckade.

-         So what are you doing in Paris? frågade jag henne.

-         I needed to get away from my home and I always loved Paris, so here I am. sa hon och log.

-         Where are you from?

-         I’m from New York.

-         Really? So am I. Or I live in LA but I was born in New York.

-         Cool. So what are you doing in Paris?

-         My boyfriend’s band are here for a tour and I gonna sing before them.

-         Ohh so you’re a singer? And I guess that you’re good ‘cause I don’t think you would have been here otherwise.

-         Yeah, I guess so.

Vi skrattade. Maya var riktigt trevlig.

 

Jag öppnade ögonen och möttes av Maya’s glada ansikte.

-         Slept well? flinade hon.

-         I’m sorry. I was just so tired.

-         It’s okey. log hon. Can I ask you something?

-         Of course! sa jag och log.

-         Is your boyfriend in One Direction?

-         Yes, why?

-         Look at your left. sa hon och log.

Jag vände på huvudet och såg 5 killar komma gående mot oss.

Harry.

Jag var snabbt på fötter och rusade fram till dem. Jag kastade mig i Harry’s famn.

-         Harry. grät jag.

-         Tracy, what happend? frågade han oroligt.

-         I thought you were dead. sa jag.

-         What? sa han förvånat.

Jag förklarade hela historien för killarna.

-         Tracy, our plane was an hour late. That’s why we came now.

-         Why didn’t you call me?

-         I tried but you were on the plane first then were I on the plane so I couldn’t. Sorry.

-         It’s okey. sa jag och kysste honom.

-         Come. sa jag efter kyssen.

Jag drog med mig killarna till Maya.

-         Guys this is Maya. Maya this is Harry, Niall, Liam, Zayn and Louis. sa jag.

-         Nice to meet you. sa Maya och log.

-         Nice to meet you too, Maya. sa Louis och log.

-         Ehm, Tracy.. I need to go now but can I have your number? sa Maya.

-         Sure. sa jag och log.

Vi bytte nummer och sa hej då.

-         So are we going to the hotel now? frågade jag killarna.

-         Yep. sa Niall och log.

Jag nickade och tog Harry’s hand.


Vad tycker ni? Bra/Dåligt? :)

Killarna lever! :D

Vi kör på 3 kommentarer till nästa :)

/Moa och Malin xxx

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    Jätte bra! :D

    Svar: Tackar :D/Moa och Malin xx
    None None

    2012-08-05 | 11:40:27
  • malin säger:

    tack och lov att de lever, åh gud! jätte bra! :D xxx

    Svar: Tack :)/Moa och Malin xxx
    None None

    2012-08-05 | 21:15:15
  • lejf gv persson säger:

    ni är otroligt duktiga och fina! :3

    Svar: Tack :)/Moa och Malin xx
    None None

    2012-08-05 | 21:16:24

Kommentera inlägget här: